Dag 7 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kim en Judith - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kim en Judith - WaarBenJij.nu

Dag 7

Blijf op de hoogte en volg Kim en Judith

05 September 2012 | Indonesië, Batavia

Vanmorgen zou de wake up call om 7.30 uur gaan. Maar omdat de koffers en handbagage nog ingepakt moesten worden voor de vlucht naar Java, hadden wij gisterenavond na de gezellige avond besloten de wekker om 7.00 uur te zetten. De nacht is gelukkig iets rustiger verlopen dan gisteren, al blijven de moskeeën ons wakker houden in de ochtend. Toen om 7.00 uur de wekker ging, zijn we er ook maar gelijk uitgegaan. Na een heerlijke douche de koffers en de handbagage ingepakt. We zouden collectief ingecheckt worden, dus was 5 kg overgewicht voor de hele groep toegestaan. We hebben nauwelijks souvenirs dus dat zou wel goed komen.

Na het ontbijt nog gauw even de verslagjes van gisteren en eergisteren op de site gezet voordat we in de bus stapten op weg naar Padang. Onderweg nog even gestopt bij een waterval, naast de Highway 1, die behoorlijk druk met verkeer is, om daarna door te rijden naar de koffiestop. Dit was is een mega groot restaurant, en we werden dan ook weer als aapjes bekeken. Judith nam een ananas sap, en ik hield het maar gewoon bij het water. Ondanks de goede nacht, kan de buik nog niet veel hebben.

Na de koffiestop was het ongeveer nog een half uurtje rijden voordat we bij het Minangkabau vliegveld in Padang aankwamen. Daar eerst afscheid genomen van Iwan onze chauffeur en Andoh onze bijrijder. Sudirman liep met ons mee om in te checken. Dit hoefden wij niet te doen, we hoefde zelfs ons paspoort niet te laten zien. Nadat iedereen zijn boardingspas had gekregen, ook afscheid genomen van Sudirman. Hij vliegt terug naar Medan waar hij over een week de volgende groep gaat begeleiden.

Na de security check mocht iedereen doorlopen en konden we bij de gate gaan wachten. Rond 14.00 uur konden we gaan boarden, ondertussen lekker op de iPad wat gemaild en zelfs een stuk van Boer Zoekt Vrouw gekeken.
Wij zaten niet naast elkaar in het vliegtuig, maar wel als hele groep bij elkaar. Judith zat naast Johan en Ria en ik zat naast Engelien en Sjoerd. Rond 14.15 uur zijn we opgestegen voor een vlucht van 1.50 uur naar Java.

Onderweg naar Java kregen we in het vliegtuig een lunch aangeboden. Vis op een soort van Bami, wat behoorlijk pittig van smaak was. We hebben het niet helemaal opgegeten want voor de buiken was het niet echt prettig. Ook de meloen die erbij zat heb ik laten liggen, want die was warm geworden.
Tijdens de vlucht muziekje opgehad en voordat we het wisten zette het vliegtuig voet op Java.
Na een korte plaspauze voor de vrouwen zijn we naar de kofferband gelopen. Daar niet lang hoeven wachten tot we de koffers hadden. Buiten stonden onze nieuwe vrienden van Fox ons al op te wachten.

Onze reisleider heet Tonny, bijrijder Eric en chauffeur Sardiman. We moesten even wachten op de bus, maar zagen hem toch redelijk snel aankomen. Het zou ongeveer 45 minuten naar het hotel zijn, maar dat kon wel eens wat langer worden door alle files. Onderweg nog even gestopt bij een ophaalbrug die nog stamt uit de tijd dat Java nog Batavia was (lang lang geleden). Het stonk er vreselijk naar rotte eieren dus zijn we snel weer in de bus gaan zitten op weg naar het hotel.

Om ongeveer 17.30 uur kwamen we aan het Mercure hotel in Jakarta. Wat een verschil met Sumatra. We zitten in de Chinatown buurt, al zijn de chinezen hier niet echt meer te vinden, in de tijd van Soeharto zijn ze door dat hun huizen in brand gestoken werden gevlucht.

Nadat we het welkomsdrankje op hadden gedronken en de sleutels van onze gids hadden gekregen, zijn we onze kamer gaan bewonderen. We verblijven op de 16de verdieping met een prachtig uitzicht op Jakarta. Overal waar we kijken zie je lampjes en lichtjes die knipperen.
Voordat we om 19.30 uur verwacht werden aan het diner, hebben we lekker genoten van het uitzicht en wat op internet gesurft, dit is het eerste hotel waar we dit ook op de kamer kunnen doen. En wat fijn om ons moeke even gesproken te hebben via Skype.

Om 19.30 uur hebben we heerlijk gegeten, niet alleen rijst, maar ook een macaronischotel en verschillende soorten groente, zoals tomaat, komkommer en paprika. Ook het toetjes buffet was heerlijk. Waar we op Sumatra alleen maar fruit kregen, hadden we vanavond heerlijk chocolade taartjes! Voel me hier direct al beter thuis :-)

Na het diner terug naar de kamer gegaan met de lift die langs de buitenkant van het hotel gaat. Blijft toch bijzonder om te zien. Morgen weer vroeg op, om 6.15 uur wake up call, dus wij gaan eens op tijd slapen!
Welterusten!

• 05 September 2012 - 18:30

Ons Moeke:

En wat ons Moeke blij met skype. Jullie zien er allebei goed uit. Dus dat dagje vasten vanwege het gerommel in de buik heeft gelukkig wat dat betreft geen nadelige gevolgen gehad. De verbinding was niet helemaal toppie maar ik heb genoten van het gesprekje. Boer zoekt vrouw kijken op het vliegveld op Sumatra, het moet niet gekker worden. We hebben het ook voor je opgenomen hoor. Ga heerlijk genieten op Java want de eerste week zit er al weer op. We hopen weer snel van jullie te horen. Love you en dikke kussen van ons allemaal.

• 05 September 2012 - 18:30

• 05 September 2012 - 18:31

Ons Moeke:

Oeps, twee keer op reactie plaatsen geklikt. Sorry.

• 05 September 2012 - 18:55

Ons Mams:

Goedemorgen dames fijn dat jullie veilig geland zijn, hopelijk hebben jullie een nachtje lekker door kunnen slapen en geen last meer van de moskee.Fijn dat het alweer wat beter gaat met het buikje en dan smaak het eten wel weer.
    Java zal wel een contrast zijn tegenover sumatra vooral de hoofdstad.
    Hopelijk zijn de wegen hier wat beter dat scheelt wat blauwe plekken.
    Vandaag wordt het voor me een zware dag heb er een beloofd te gaan uit eten en heb gezegd dat ie een happy mael kan krijgen met een mac flurry na gaan er nog 7 man meer mee ze willen allemaal een speeltje, dus dan weet je het wel.Nu ik wens jullie weer een fijne dag en pak maar iets lekkers op onze paul dan zie ik later de rekening wel, veel liefs van ons allemaal.

• 06 September 2012 - 08:37

De Rijpertjes:

Gelukkig gaat het nu beter met jullie buikjes. Ja het is ook een heel andere gewoonte dat eten daar.
    Maar de reis tot nu toe is geweldig. En Java moet ook héél mooi zijn. Nu de foto's zijn ook mooi die jullie gestuurd hebben.
    Ik word 24 sept geopereerd in waalwijk.
    Heel veel groetjes Mieke Herman doeiiiiiiiiiii

• 06 September 2012 - 11:00

Marie- Therese Schaapsmeerders:

Mooie verhalen weer. Heel leuk dat jullie boer zoekt vrouw volgen. hoe is het toch mogelijk allemaal. Nog veel plezier samen opdeze mooie reis.

• 06 September 2012 - 11:00

Marie- Therese Schaapsmeerders:

• 06 September 2012 - 12:39

Kees En Lenie:

Hoi meskes,

Wat een leuke verslagen schrijven jullie.
    We kunnen ons er echt iets bij voorstellen, wat jullie allemaal daar mee maken.
    Geweldig.

Geniet nog van deze twee weken.
    (Doen wij ook)

Tot 22 september.