Dag 19 - Reisverslag uit Benoa, Indonesië van Kim en Judith - WaarBenJij.nu Dag 19 - Reisverslag uit Benoa, Indonesië van Kim en Judith - WaarBenJij.nu

Dag 19

Blijf op de hoogte en volg Kim en Judith

18 September 2012 | Indonesië, Benoa

Omdat we vanmorgen met de catamaran mee zouden gaan ging om 6.15 uur de wekker. Ach ja het past in deze reis zullen we maar zeggen....
Na wederom een heerlijk ontbijt, het is echt super in dit hotel, stonden we braaf om 7.30 uur in de lobby te wachten tot we opgehaald zouden worden. Dit zou tussen 7.30 en 7.45 uur zijn. Helaas bleef het maar duren en wij zagen nog steeds geen taxi, tot rond 8.00 uur de receptionist langs kwam om te vertellen dat onze taxi bij het verkeerde hotel stond. Daar zaten we dan met ons goede gedrag.
Rond 8.10 uur kwam hij dan aanrijden, werkelijk waar, waar iedereen in dit land zo vriendelijk en aardig is, kregen we niet eens een excuus te horen. Dit leidde toch een lichte irritatie bij ons beide.

Rond 9.00 uur kwamen we aan op de catamaran. Eerst werd er natuurlijk een foto gemaakt, en toen zochten we een plekje voor op het dek. Heerlijk in het zonnetje, dus eerst alles goed ingesmeerd met zonnebrand.
We vertrokken vrij snel daarna en het eerst half uur verliep vrij rustig. Echter kwam er toen behoorlijk wat deining, waardoor we genoodzaakt waren om naar binnen te gaan en een rustig plekje op te zoeken tegen de opkomende zeeziekte. Gelukkig bleef het alleen bij niet lekker voelen en bleef het eten gewoon zitten.

Rond 10.45 uur kwamen we aan op het eiland. We werden in de privéhut verwelkomt en er werd duidelijk gemaakt wat het programma van de dag zou zijn. We hadden op de catamaran al aangegeven welke extra dingen we wilden doen en begonnen dan ook met snorkelen.
We werden met een bootje naar een platform gebracht (duikbril en snorkel inclusief flipper hadden we al) en daar konden we ons klaar maken voor na eerste snorkelavontuur. Het was werkelijk prachtig. Je ziet vlak onder je de vissen in mooie en bijzondere kleuren zwemmen, en daarnaast een prachtig koraal. Het snorkelavontuur duurde ongeveer 45 minuten waarna we met de boot weer naar het eiland werden gebracht.

Voordat de lunch begon was er nog de mogelijkheid tot het varen op de bananenboot en dat heb ik dan ook gedaan. Judith zat nog even bij te komen van de catamarantocht en het snorkelavontuur dus die bleef even zitten. De bananenboot was leuk, maar niet echt spectaculair, we zijn erop blijven zitten.

Nadat iedereen zijn plekje had gevonden konden we aansluiten bij de lunch. Een heerlijke bbq met goed vlees, lekkere sausjes en salades. De beste lunch die we deze vakantie inclusief hebben gehad.
Na de lunch werden wij verwacht op de glasboot. Dit is een boot die op de bodem een glasplaat heeft zitten zodat je naar de bodem van de zee kan kijken. Mooi om te zien, al waren we wat minder blij met de stuurman die het wel  grappig vond de boot behoorlijk te laten schommelen wat ons wat benauwde momenten opleverden vanwege de camera's. Gelukkig is er niets gebeurd en werden we weer veilig aan kant gebracht waren we nog even aan het varen op onze benen.

Omdat we moesten wachten tot we weer zouden vertrekken zijn we met ons boekje op een ligstoel gaan liggen en hebben we even van de rust genoten.
Rond 15.30 uur werden we weer op de catamaran verwacht en zette we weer koers terug naar de haven. De terugreis verliep iets beter, nog steeds wat last van zeeziekte (Judith) en ik zat in de aanslag met de camera's voor de dolfijnen, die hadden we op de heenweg vluchtig even gezien, maar helaas kwamen ze niet te voorschijn.

Bij aankomst aan wal onze foto die aan het begin gemaakt was gekocht en in de taxi terug naar het hotel gestapt. Daar kwamen we rond 18.00 uur, waarna we eerst een duik in het zwembad hebben gemaakt. We hadden de zwemkleding toch nog aan, en het was heerlijk. Even relaxen voordat we gezamenlijk onze laatste avondmaal zouden gaan eten.

Erg gezellig gegeten in het restaurant van het hotel en tussendoor nog even een afspraak gemaakt voor een massage morgen.
Dat word genieten al is het wat aan de vroege kant.....

Morgen worden we om 15.30 uur opgehaald en vliegen we om 19.20 uur vanuit Denpasar Bali naar Kuala Lumpur. We hopen natuurlijk nog een berichtje online te zetten morgen!
Slaap lekker!

• 18 September 2012 - 08:23

Herman Mieke:

Zo dit is gelukkig ook weer een geweldige ervaring geweest. maar helemaal iets anders. En word er nu duikles genomen??? Want het snorkelen is zo goed bevallen. In ieder geval alle twee bedankt voor jullie verslagen. We hebben er echt van genoten om deze reis met jullie te beleven. Een goede terugvlucht. En nogmaals bedankt. Mieke en Herman doeiiiiiiiiiiiiiii

• 18 September 2012 - 18:17

Arna:

Een hele fijne reis terug en tot snel