Caño Negro tour - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Kim en Judith - WaarBenJij.nu Caño Negro tour - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Kim en Judith - WaarBenJij.nu

Caño Negro tour

Blijf op de hoogte en volg Kim en Judith

21 Augustus 2013 | Costa Rica, Fortuna

Vandaag weer vroeg wakker, maar ondanks dat toch wel redelijk geslapen. Nadat we nog een fijne stortbui kregen net voor we wilde gaan eten toch droog in de ontbijtruimte aangekomen. Na een ontbijtje en het feliciteren van Mieke die we ook even in het zonnetje zette met wat ballonnen zijn we rond half 8 vertrokken richting de Frio Rio rivier. Ongeveer 1,5 rijden vanuit onze lodges. Na een mooie rit langs voornamelijk veel ananasplantages kwamen we hier iets voor 10.00 aan en na een snelle koffiestop bij Dona Sonja, op naar de boot.

Al snel hadden we de eerste ijsvogels gezien en veel andere dieren volgden. Degene die ons over de rivier vaarde had echt binnen no time allerlei dieren in het vizier, zelfs op nog tientallen meters afstand... En zelfs dan moesten we zelf nog vaak zoeken waar wat zat. De omgeving was prachtig, het weer goed. Naast de ijsvogels zagen we ook nog slangenekken, witte reigers, zilver reigers, kaaimannen, leguanen, een basiliek, slinger, brul en kapucijnapen (en dit was niet Olivier... ;-)) de brulapen werden nog even opgejaagd zodat er ze konden horen brullen, echt hilarisch! Ergens in de verte was ook nog een luiaard te zien, we hebben zeker wel 10 minuten naar de bomen gestaard maar helaas hij is aan ons vizier voorbij gegaan. Gelukkig hebben we de foto's van Olivier nog!

Na een uur of 2 varen zijn we in de uiterwaarden stil gaan liggen waar we genoten van een heerlijke lunch. Nasi, bruine bonen saus, tortilla chips, salade en ananas na.

Hierna nog een kort uurtje terug gevaren waarna we weer in de bus stapte richting la Fortuna. Onderweg nog een stop gemaakt bij de Ananasplantage en een koffiestop bij de leguanenbrug. Deze deed zijn naam eer aan en hier zagen er verschillende grote leguanen.

Hierna in het dorp nog snel een pinstop gemaakt en een bezoekje gebracht aan de apotheek aangezien Rein en Kim beide veel last hebben van de muggen en daarbij behorende bulten. Hier dus een zalfje voor gescoord en toen terug naar de lodge.

Omdat we rond 16.00 hier alweer terug waren nog even een duik in het zwembad genomen om daarna rond 19.00 weer terug te gaan naar het dorp om daar in een leuke locale tent wat te gaan eten. Dit was erg lekker, en gezellig! Morgen weer vroeg op, om 7.00 moeten de koffers klaar staan en wij zelf om 8.00 om richting Rincon de la Vieja te vertrekken. Bij goed weer nog een hangbrugwandeling dus hopen dat het droog blijft!

• 22 Augustus 2013 - 15:44

Jacqueline:

Dat is nou toch jammer. Wordt het grapje wat ik wilde maken al in je verslag verwerkt. Ik ben er van overtuigd als je de vliegtuigfoto in het verslag plaatst met alleen Olivier in beeld dat de mensen dit beslist voor een van de brulapen zouden aanzien. Desalniettemin weer een gaaf verslag. Ik hoop dat jullie niet al te veel regen zullen krijgen en dat de muggen jullie snel niet lekker meer zullen vinden. Xxx

• 22 Augustus 2013 - 16:43

Harriet:

Dat wordt weer genieten.
    Heel veel plezier in Costa Rica , ik lees jullie verslagen . met plezier.
    Enne uitkijken voor enge slangen , spinnen ed.
    Gr. Harriet

• 22 Augustus 2013 - 17:28

Mieke Herman:

Wat is het toch een mooie gebied waar jullie zitten. en hoeveel foto's heb je al gemaakt haha zullen er wel erg veel zijn met die beesten. En ook zoveel verschillende geweldig. Wel erg vervelend dat er zoveel muggen zitten. Maar met het zalfje zal het wel beter gaan. Ga zo door met jullie verslagen wij genieten er van. Doeiiiiiiiiiii Mieke Herman

• 22 Augustus 2013 - 18:23

Joan En Gerard:

Kim, we hadden nog zo gezegd dat je dichte schoenen mee moest nemen en je armen en benen moest bedekken. Wat een pech: je hoofd stoten en muggenbulten !
    We hopen dat jij, Judith en jullie Belgische vrienden het verder wel naar de zin hebben.
    Nog heel veel plezier.
    Liefs van je oom en tante

• 22 Augustus 2013 - 19:22

Marijke:

Zo jullie hebben al veel dieren gezien. Jammer dat Kim en rein last hebben van die vervelende andere dieren. Het zijn leuke huisdieren die jullie daar hebben gelukkig komen wij die hier niet tegen. Morgen weer een goede reis en de groetjes van ons en Cees en caroline

• 23 Augustus 2013 - 10:15

José Nagtzaam:

Hoi Judith, zo te horen weer een supermooie, fijne dag. Is je gegund. Nog veel reisplezier. X José