Hangbruggentour - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Kim en Judith - WaarBenJij.nu Hangbruggentour - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Kim en Judith - WaarBenJij.nu

Hangbruggentour

Blijf op de hoogte en volg Kim en Judith

22 Augustus 2013 | Costa Rica, Liberia

Vanmorgen zou om 6.15 uur de wekker af lopen. Helaas speelt de jetlag nog altijd een grote rol en zijn de dagen ook best vermoeiend, dus waren we vanmorgen weer om 5.45 uur wakker. Het was eigenlijk wel lekker want zo konden we op ons gemak de koffers inpakken en ons voorbereiden op de dag van vandaag. Na het ontbijt bij de lodge zijn we om 8.00 uur met de bus vertrokken naar de hangbruggen tour. Binnen een half uur waren we er en het zonnetjes scheen heerlijk. Eerst maar eens wat foto's gemaakt van de Arenal vulkaan, want die zat de afgelopen dagen als wij keken elke keer in de wolken en dat was nu iets minder.
Nadat Bertus voor iedereen een kaartje had gekocht kon de tocht beginnen. Geweldig, hangbruggen en vaste bruggen soms wel 45 meter boven de grond. De langste brug waar we over moesten was 87 meter lang en toen we halverwege de brug waren begon de hemel open te barsten. Snel de poncho aan, maar het mocht helaas niet baten, zeiknat waren we toen al. Tijdens de tocht over de hangbruggen zijn we ook nog bij een waterval gaan kijken, even lachen naar het vogeltje ging toch wel wat moeizamer door de harde regen en de poncho. Ik voelde me toch wel een beetje sneu. Maar goed, de reis wacht op niemand ook niet tijdens de hangbruggen tour dus er zat niets anders op dan stug doorlopen.

Ik moet wel zeggen het was een prachtige tocht en we hadden hem niet willen missen. Bij terugkomst bij het startpunt was het zonnetje inmiddels weer gaan schijnen, en was de Arenal Vulkaan weer mooi zichtbaar. Na de koffiestop (ze hebben hier werkelijk waar super lekkere sapjes, verse maar ook een soort van milkshake) was iedereen weer een beetje opgedroogd en kon de busreis weer verder. Het zou nog ongeveer 1 uur naar de lunchstop zijn, dus dat was nog wel te doen al vielen er onderweg zo stilletjes aan heel wat oogjes dicht.
Bij de lunchstop echt heerlijk gegeten, je kon kiezen uit 5 verschillende soorten salades of 5 verschillende soorten sandwichen, daarbij een heerlijk sapje of wat water en dat voor $12 per persoon. Niet duur voor als je zag wat we kregen. De zon scheen nog steeds heerlijk en we hadden een prachtig uitzicht over het Arenal stuwmeer. Na de lunch zou het nog ongeveer 1,5 uur rijden zijn tot de volgende stop.
Hier was de mogelijkheid tot het pinnen van geld, dat hadden wij gisteren al gedaan, en wat inkopen doen bij de Jumbo supermarkt. Ja ook hier in het verre Costa Rica kennen ze een Jumbo, al was deze natuurlijk totaal niet te vergelijken met die in Nederland. We hebben wat water gekocht en natuurlijk een zak chips maar niet te vergeten een heerlijk ijsje. Het eten is hier in de restaurantjes erg goed dus we gaan dan ook niet moeilijk doen met het kopen van een ontbijt, omdat de pot nutella al $6 kost en het ontbijt in de lodges maar $7 zijn.

Na nog een uurtje rijden over behoorlijke hobbelweggetjes kwamen we rond 16.00 uur aan in onze lodge. Na een heerlijk welkomsdrankje werden de sleutels uitgedeeld en konden we onze kamer, nou zeg maar huisjes, gaan bekijken. Het was ondertussen weer gaan regenen, dus de koffers werden snel gehaald en naar de kamer gebracht. Na ongeveer een half uurtje relaxen moeten we bij de sunset bar verzamelen om de excursies voor de komende dagen af te spreken. Helaas dachten wij net iets anders dan groep over een bepaalde excursie waardoor die niet door ging, maar werd vervangen door een andere. Het was wel even een ongemakkelijk moment want je wilt eigenlijk niet diegene zijn die iets anders wilt, maar het was wel zo. Gelukkig deed de groep er niet moeilijk over en werden de excursies afgesproken. We gaan morgen met een paard via 3 watervallen naar warmwaterbronnen, en dan overmorgen gaan we de canopy tour doen, met tarzan slinger!
Ondertussen was de zon ondanks de regen toch wat tevoorschijn gekomen waardoor het toch nog een mooie zonsondergang werd. Voordat we zijn gaan eten snel onder de douche gesprongen, snel was het echt, want het warm water was zo goed al op, om daarna gezamenlijk met Olivier en Rein naar het avondeten te lopen. Een heerlijk buffet met genoeg keus.

Na gezellig gekletst te hebben, terug naar de kamer gelopen om alvast wat spulletjes voor morgen klaar te leggen en natuurlijk een verslagje te maken. We liggen hier vroeg in bed want ondanks dat de reisuren niet extreem lang zijn, is het toch best vermoeiend!

• 24 Augustus 2013 - 09:40

Jacqueline:

Ja, het is natuurlijk onmogelijk om het constant met elkaar 100% eens te zijn, maar misschien ga je nu ook wel excursies doen die je achteraf niet had willen missen. Maar goed dat de temperatuur lekker is want dan is het niet erg om een keer nat te worden. Ik kijk alweer uit naar het volgende stukje. Xxxx

• 24 Augustus 2013 - 15:47

Mieke En Herman:

Duurd wel lang zo,n jetlag. Hadden jullie andere keren toch geen last van??? Wel weer een heel mooi verslag echt geweldig. Wat is het dan toch mooi op de wereld. Geen spijt denken wij van deze reis. Ondertussen genieten wij ook met volle teugen van alles wat jullie meemaken. Gr Mieke Herman doeiiiiiiiiiiii