Canopy tour - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Kim en Judith - WaarBenJij.nu Canopy tour - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Kim en Judith - WaarBenJij.nu

Canopy tour

Blijf op de hoogte en volg Kim en Judith

24 Augustus 2013 | Costa Rica, Liberia

Vanmorgen voor het eerst deze reis wakker geworden van de wekker. Heerlijk is dat, we hebben gisteren avond nog ontzettend gelachen tijdens ons potje yahtzee. Best knap om twee keer in een beurt (van de 3 keer dat je gooit) yahtzee op de 2 te gooien. Helaas mocht het niet baten want het potje werd alsnog verloren.
Nadat we aangekleed waren zijn we naar het ontbijt gelopen. Al vanaf 50 meter afstand kon je de gebakken eieren ruiken, maar die hebben we deze ochtend toch niet genomen. Na wat fruit en wat cornflakes hebben we ons verzameld bij de receptie in afwachting op de start van de canopy tour. We werden eerst helemaal ingesnoerd in een harnas, en we kregen een paar handschoenen en een helm. Nadat er natuurlijk een groepsfoto was gemaakt, konden we aan de tocht beginnen.

Deze startte door eerst 15 minuten bergopwaarts te lopen, dat was een behoorlijke trippel. Bovenaan kregen we een korte snelle uitleg van Bertus over hoe we er aan gehangen werden, hoe we ons vast moesten houden, maar het aller belangrijkste hoe we moesten remmen. Daarna werden we een voor een aan de kabel gehangen en kon het roetsjen beginnen. Hoog boven de canyon met een prachtig uitzicht hingen we daar aan de stalen kabels. Er waren 3 gidsen bij die ervoor zorgde dat we van de ene naar de andere kabel gingen. Ook het aan en los koppelen werd door hen gedaan, wij hoefden alleen maar wat op te springen zodat het voor hen wat makkelijker werd. Gelukkig waren er op alle kabels ook een soort van noodrem, maar goed ook want het ging soms erg hard waardoor het remmen niet echt wilde lukken.

Na ongeveer 8 kabels was het tijd voor de Tarzan swing. Je werd op een platform aan een touw gekoppeld, moest wat naar voren gaan hangen en als je door je knieën ging liet de man achter je waardoor je in een korte vrije val terecht kwam. Jowan was de eerste, en dat kon je aan de gil horen. Geweldig maar wij moesten ook nog. Een voor een gingen ze op het platform staan en werden ze vastgesnoerd en losgelaten. Jos, Maike, Olivier, Jodie, Sander, Mariska, Judith, Jaap en Kim. De ene gil nog beter dan de ander, maar de prijs voor de gil van de dag ging tussen Judith en Jowan. Wat hebben we gelachen en wat staat het allemaal mooi op de film. We gaan proberen de filmpjes online te zetten maar kunnen niets beloven, en misschien is het pas thuis zien van de film wel net zo leuk om de spanning voor de ouders wat op te bouwen, maar dat zullen we nog wel even zien. Bertus is niet van de swing af gegaan, want daar voelde hij zich niet zo comfortabel bij.
Nadat iedereen een beetje was bijgekomen van de swing moesten we nog verder het parcours af. De paar laatste kabels brachten ons terug bij de lodge. Daar kregen we een heerlijk glas water en werden we weer verlost van alle tuigjes en materialen. Het was geweldig, maar ook wel een beetje pijnlijk want dat harnas knelde wel een beetje. We zijn terug gelopen naar onze kamer om daar snel even te douchen en de rest van de spullen in te pakken, want we zouden vandaag ook weer verder rijden.
Uiteindelijk zijn we om 11.15 uur weggereden bij de lodge, om een klein uurtje later aan te komen bij het winkelcentrum om wat te gaan eten. Wij hebben gekozen voor de Mac Donalds net zoals het grootste gedeelte van onze groep. Heerlijk een Big Mac menu en een McWrap menu gegeten met een McFlurry na.

Om 13.00 moesten we weer in de bus zitten om verder te gaan naar onze volgende lodge. We hebben nog wel even een tussenstop gemaakt om koffie of een sapje te drinken, maar daar zaten ook toekans en Ara's. Wel niet helemaal in het wild en redelijk tam, maar toch mooi om te zien. Wat een schitterende beesten zijn dat. Nadat iedereen zijn drinken op had zijn we begonnen aan het laatste stukje van de dag. Helaas begon het net zoals de afgelopen dagen flink te regenen waardoor we moesten rennen om door bij de receptie aan te komen. Daad kregen we een welkomsdrankje en werden de sleutels uitgedeeld. Dit keer zitten we niet langs de jongens maar wel vlakbij. Omdat het nog steeds flink regende zijn we nog een tijdje bij de receptie blijven zitten. De koffers stonden ondertussen allemaal bij Olivier en Rein op hun veranda dus op weg naar de kamer hebben we ze gelijk meegenomen waarbij Bertus nog even geholpen heeft.

Omdat het nog steeds super hard regende en we nog een aantal uur de tijd hadden voordat we gingen eten, zijn we bij de jongens een spelletje van doen. Erg gezellig, maar ondertussen begon het steeds harder te regenen en te onweren en viel ook nog eens de stroom uit. Dus hebben we het spelletje bij 1 kaarslichtje afgemaakt in de hoop dat de stroom snel terug zou zijn en de regen wat minder zou worden.
Iets voor zeven zijn we dan toch door de regen naar het restaurant gelopen en daar aangekomen sprong gelukkig het licht weer aan. Onderweg naar het restaurant zagen we wel super veel vuurvliegjes die door de lucht schoten, een prachtig gezicht.
Goed gegeten, niet echt het kostje, en gezellig met de groep gekletst. Ondertussen was de regen gestopt en konden we zonder nat te worden weer terug naar de kamer lopen. Daar op de videocamera ons mooie avontuur van de canopy gekeken en daarna heerlijk gaan slapen.

Morgenvroeg mogen we uitslapen want we hoeven pas om 7.30 uur te ontbijten want om 8.30 uur gaan we een boottocht door de mangrove maken. Weer iets moois om naar uit te kijken!

• 25 Augustus 2013 - 18:58

Lian En Henk:

Wat hebben jullie al veel gedaan. Jammer van het slechte weer. Geniet ernog van. Gr henk en lian

• 25 Augustus 2013 - 20:11

Jacqueline:

Ik geloof dat ik wel ongeveer kan raden hoe het gillen van Judith is gegaan. Een voordeel: wilde beesten bleven zeker op een afstand. Het is denk ik wel de meest actieve vakantie tot nu toe zwemmen, klimmen, paardrijden, boomslingeren, het zal vast onvergetelijk zijn. Geniet evan. Xxx

• 25 Augustus 2013 - 20:19

Marijke:

Zo dat was me een avontuurtje wel, ik ben erg benieuwd naar dat filmpje. En wist dat Judith de Jane roep in zich had.jammer dat het met tijden zo regend maar dat wisten jullie wel. Ben je al vlinders tegen gekomen we hebben ze gisteren gezien in de orchideeen tuin wat waren die groot maar erg mooi ze komen ook uit Costa Rica nu meiden en natuurlijk ook de jongens geniet van de boottocht zo blijven wij genieten van jullie mooien verhalen heel groetjes x x x x Joost en marijke

• 25 Augustus 2013 - 23:34

MIeke Herman:

Wat een schitterende ervaring jullie zijn ook nergens bang voor hé. Het is een echte doe vakantie. Wij genieten met volle teugen van jullie verslagen. Een hele fijne boot tocht morgen. Doeiiiiiiiiiiiii De Rijpertjes

• 26 Augustus 2013 - 14:07

Joan En Gerard:

Brrrrr, wat een enge verhalen allemaal......
    Komen er nog veel van die avonturen?
    Groetjes van je oom en tante.