Mangrovetocht - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Kim en Judith - WaarBenJij.nu Mangrovetocht - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Kim en Judith - WaarBenJij.nu

Mangrovetocht

Blijf op de hoogte en volg Kim en Judith

25 Augustus 2013 | Costa Rica, Manuel Antonio

We wilde vanmorgen uitslapen, maar we werden rond 5.00 uur gewekt door een brulaap die het nodig vond om eens een keel op te zetten, en nee het was geen Olivier. Helaas, daarna niet heel veel meer geslapen, maar wel in bed gebleven tot de wekker ging. Aangekleed en ingesmeerd met deet om daarna gezamenlijk te gaan eten. Het Nederlandse ontbijt mis ik toch wel een beetje, maar vers fruit gaat er altijd wel in.
We konden voordat de boot vertrok nog even langs onze kamer om onze spulletjes te pakken, en een laatste toiletstop te maken. Vlak nadat de boot vertrok bij de pier van het hotel werd er al een krokodil gespot. Helaas ging deze snel onderwater waardoor wij hem gemist hebben. Daarna werd er snel koers gezet naar de mangrove. Onderweg zagen we een prachtige natuur met zijn vogels en andere dieren. Het zonnetje scheen heerlijk en de zee en de rivier waren rustig. We zijn de mangrove niet ver in geweest omdat het water te laag stond en we onderweg een killer-bee nest zouden tegenkomen. Ondertussen zijn wel naar een eilandje geweest waar veel vogels aan het broeden waren en waar we aan de andere kant om mochten.

Na een heerlijk tochtje wat 2 uur zou duren, maar wat bijna 2,5 uur was, konden we niet meer bij de opstap steiger aanleggen vanwege eb. Dus zijn we naar het dorpje verderop gevaren om daar uit te stappen. We moesten via een hele hoop grote keien/stenen naar boven lopen waar de tractor al stond te wachten. We wisten niet hoe lang het tochtje zou duren, maar het dorpje leek niet ver weg van onze lodge.... Daar hebben we ons in vergist. We hebben bijna 45 minuten op de tractor met aanhangwagen gezeten voordat we weer terug bij onze lodge waren. Het was toen nog een half uurtje tot aan de lunch die door de een besteed werd door het lezen van een boek in de hangmat en de andere ging wat internetten, al was de verbinding niet al te best.

Vanmiddag hebben we een heerlijke lunch gehad. We kregen een bordje met sla en dressing als voorafje, en konden kiezen uit twee verschillende soorten pasta als hoofdgerecht. Wat was het lekker, beter als het eten van gisterenavond als je het mij vraagt. Nog voor het toetje zijn Olivier, Mariska en Maike naar de paarden gebracht want die durfde het nog aan een ritje te gaan maken. Wij hebben een heerlijk stukje appelcake op met wat fruit erbij. Ondertussen had Bertus verschillende keren de stekker van herintreder eruit getrokken en warempel hij deed het ineens, dus er werd gelijk met thuis geskypet. Helaas was de verbinding erg traag dus werd het gesprek in vertraging gevoerd, maar het was wel weer even fijn om met thuis te bellen.

Nadat het thuisfront weer op de hoogte van ons was en andersom zijn we naar onze kamer gelopen om de zwemkleding aan te doen, een beetje gebruik maken van de vrije middag en het zonnetje is geen straf. Er waren meerder van onze groep op die gedachte gekomen en dus was het erg lekker en gezellig bij het zwembad. Chips, drinken en een heerlijk zonnetje, wat willen we nog meer. Om 16.30 uur naar de kamer gegaan, heerlijk gedoucht en wat uitgerust en relaxt in de hangmat. Muziekje erbij, en een gezellige klets van Rein.
Rond 19.00 uur zijn we bij Olivier gaan kijken of hij niet is slaap was gevallen en daarna doorgelopen naar het avondeten. Dit keer waren wij de enige die zaten te eten, maar het was wederom erg lekker.

Bertus had geregeld dat de barman een vogelspin voor ons zou vangen en net nadat we klaar waren met eten zat het beestje in een glas te wachten tot wij met onze camera's aanwezig waren om dit vast te leggen. Er was ook een mogelijkheid om de spin op je arm te laten lopen, maar dat hebben wij overgeslagen. Bertus deed het al s eerst, en daarna waren Jaap en Jos zo stoer om dit ook nog even te doen. Om het beestje niet te veel stress mee te geven hebben we hem hierna weer in zijn holletje op het grasveld teruggezet.
Omdat het eten al voorbij was, maar het nog geen tijd om te slapen was, zijn we met zijn alle in de lounge een spelletje gaan doen. Wat hebben we gelachen en plezier gehad. Nadat het spel was afgelopen, zijn de meeste en dus wij ook naar de kamer gegaan. Morgenvroeg moeten de koffers om 07.00 uur buiten op de veranda staan en vertrekt de bus om 07.45 uur en dan moet er ontbeten zijn.... Slaap lekker!

• 27 Augustus 2013 - 19:15

Jacqueline:

Heerlijk die verhalen. Het is net of we er zelf bij zijn. En die foto's op Facebook. Spectaculair. De film zal ook wel geweldig zijn.. Xxx

• 28 Augustus 2013 - 08:29

Marijke:

Was dan weer een heerlijk boottochten en een gehobbel in een kar. Àls we thuis komen zal ik Paul vragen of we die foto van brulaap Olivier eens mogen zien want ik word er toch erg nieuwschierig na en de rest van foto en films. Het was weer een mooi verhaal. Groetjes

• 28 Augustus 2013 - 14:01

Mieke En Herman:

Hoi Hoi ja wel een late reactie maar we zijn ook op een verre reis geweest haha Dwingeloo. Het was er erg gezellig. Maar wat jullie allemaal zien en doen dat is wel erg mooi. Gr Herman en Mieke doeiiiiiiiiiiiiii