Rustdag - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Kim en Judith - WaarBenJij.nu Rustdag - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Kim en Judith - WaarBenJij.nu

Rustdag

Blijf op de hoogte en volg Kim en Judith

27 Augustus 2013 | Costa Rica, Manuel Antonio

Vanmorgen mochten we heerlijk uitslapen, en hoe laat waren we wakker....? 05.30 uur wederom door een aantal brulapen en wat andere beesten. Gelukkig zijn we naderhand nog wel heerlijk in slaap gevallen. Om 08.30 uur was het gedaan met de slaap en begon de temperatuur in de kamer ook op te lopen,maant de airco hadden we vannacht uitgezet. Toen we allebei gedoucht waren, wilden we met de bus naar Manuel Antonio, om daar te gaan ontbijten en om naar het Nationaal Park te gaan, maar helaas werkte het weer niet echt mee. De regen kwam met bakken uit de hemel, dus er zat voor ons niets anders op dan wachten. Dit ging erg moeizaam want de stoelen van ons overdekte terras stonden bij Olivier en Rein, en de rummikub stond bij Mariska en Jos, dus daar moesten we het maar mee doen.
Met een sultana achter de kiezen hebben we er toch maar voor gekozen door de regen naar de receptie te gaan om wat te internetten, in de hoop dat de regen zou ophouden. Niets bleek minder waar, want na ruim een uur geïnternet te hebben, regende het nog steeds buiten, hadden we nog steeds niet ontbeten, maar waren we wel op de hoogte van de gebeurtenissen in Nederland doordat we even geskyped hebben.

Na het internetten zijn we snel even naar de kamer gegaan om geld te pakken, het was inmiddels lunchtijd geworden en we hadden toch wel honger gekregen, dus zijn we naar het restaurant van het hotel gelopen en hebben we daar een heerlijke hamburger op terwijl en met het andere thuisfront ook nog even gebeld werd. Op de terugweg naar onze kamer even bij de jongens aangeklopt, om te kijken of ze een beetje heel van de catamaran af waren gekomen. Gelukkig ze waren weer terug, maar het was een heftige tocht geweest met veel regen en geen walvissen en dolfijnen. Wel hadden ze lekker gegeten en nog in de zee mogen zwemmen. Wij waren in ieder geval blij dat we niet mee waren geweest.

Rein had gisteren bij het verkennen van de tuin van de lodge een junglepaadje gevonden, dus we besloten toch nog een beetje actief te doen op deze dag. Olivier bleef achter want die wilde even wat rust om te lezen. Een leuk klein tochtje echt wel een beetje door het oerwoud, op goed aangelegde paadjes van het hotel. We zijn overbleef mini hangbruggetjes gelopen en hebben onderweg een duizendpoot en een salamander gezien. Niet heel bijzonder maar wel leuk.
Bij terugkomst was Olivier wat actiever en hebben we gezellig met zijn vieren een aantal spelletjes gedaan.

Vanavond om 19.00 uur zijn we gaan eten bij het restaurant tegenover het hotel. Dit restaurant is om een oud vliegtuig heen gebouwd en zag er erg leuk en gezellig uit. We zijn met het grootste gedeelte van de groep geweest en het was erg gezellig en we hebben weer hard gelachen. Rein had geen spaghetti met parmezaanse kaas, maar parmezaanse kaas met spaghetti. De dop van de kaasbus viel er net vanaf toen Rein wilde gaan strooien, met als gevolg een hoop parmezaanse kaas op zijn pasta. Gelukkig hielp Olivier een beetje want die had ook pasta genomen. Wij deze na onze hamburger van vanmiddag gezond en hebben een Caesar salade op met een chocolade toetje na. We zijn vanavond wel wat eerder naar bed gegaan dan gisteren want morgenvroeg worden we om 07.10 uur opgehaald om te gaan raften. We hebben er super veel zin in, maar nu eerst even slapen! Welterusten!

• 29 Augustus 2013 - 17:14

Jacqueline:

Oh heerlijk al die verhalen. Het enthousiasme druipt er vanaf. En ondertussen nog maar 1 weekje te gaan. Wat gaat de tijd toch snel zeker nu ik jullie zo goed kan volgen via de social media. Leuke foto weer op Facebook. En zo bruin!!! Dat had ik echt niet verwacht. Ik wacht in spanning het verhaal over hèt raften af. Xxxxx

• 29 Augustus 2013 - 20:12

Marijke:

Nou daar viel de rustdag bijna letterlijk in het water, maar het was wel fijn om jullie te zien op FaceTime. Fijn om even bij te hebben gepraat. En jullie zagen er goed uit. We zijn benieuwd na het raft verhaal groetjes en een pootje van teddy

• 30 Augustus 2013 - 13:53

Mieke En Herman:

Och wat jammer van je vrije dag. Valt letterlijk in het water. Maar jullie kennende vermaken jullie je toch wel. Er is altijd iets te doen. En dat blijkt ook wel uit dit verslag. GR Mieke Herman