San Jose - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kim en Judith - WaarBenJij.nu San Jose - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kim en Judith - WaarBenJij.nu

San Jose

Blijf op de hoogte en volg Kim en Judith

29 Augustus 2013 | Costa Rica, San José

Vanmorgen na het afgaan van de wekker de koffers ingepakt en op onze veranda gezet. Omdat we nog sultana's hadden zijn we niet gaan ontbijten, maar naar de receptie gegaan om onze verslagen van de afgelopen dagen op de site te zetten. Nadat alle koffers weer op het dak van bus lagen, zijn we ingestapt en hebben we koers gezet naar San Jose. Onderweg nog voor de koffiestop vertelde Bertus dat er in de bomen rondom de weg waarop wij reden wilde rode Ara's voorkwamen. Aangezien we ze alleen nog maar tam hebben gezien, stonden de wilde ara's nog op het lijstje.
Toen we net in een bocht reden, riep Olivier dat hij er een paar in de boom had zien zitten. Omdat er nog mensen achter ons reden konden we niet gelijk stoppen, dus pas bij een soort parkeerhaventje konden we omdraaien om naar de juiste plek terug te keren, en...... Niets te zien.

Wel hadden ondertussen wat mensen uit de groep bij het uitkijken over zee een bultrug walvis gezien, dus werd de focus van het spotten van ara's, gelegd op het spotten van de bultrug walvis. En wat er toen gebeurde kon niemand voor mogelijk houden. 4 grote rode ara's kwamen met veel lawaai overvliegen en iedereen was te laat om ze van dichtbij op de foto te zetten. Olivier heeft ze gelukkig wel op de foto van een afstand, maar ze staan erop! Had hij toch gelijk! En daarna werden er ook nog dolfijnen gespot in de zee. Drie verschillende diersoorten die we allemaal nog niet gezien hadden spotten op 1 dag, wat hadden wij geluk!

Nadat iedereen een beetje bekomen was van wat we gezien hadden, zijn we verder gereden naar de koffiestop. Deze was bij de krokodillenbrug waar we een aantal dagen geleden ook overheen waren gereden voordat we de boottocht op de krokodillenrivier gingen doen. De zon scheen volop en aangezien er ook wat souvenirswinkeltjes waren hebben we geen krokodil gezien vandaag.
Na de koffiestop was het nog ongeveer 1,5 uur rijden naar San Jose waar we rond 12.30 uur weer bij het hotel aankwamen. Het is hetzelfde hotel als waar we de eerste nacht gelogeerd hadden en we hadden het dan ook logisch gevonden als iedereen dezelfde kamer zou krijgen. Maar dat bleek bij de sleutelverdeling niet zo te zijn. Wij zitten nu in de kamer waar de jongens eerst zaten en zij in een kledingkast. Althans hun kamer is twee keer zo klein als onze kamer, maar het is gelukkig maar voor 1 nacht!

Nadat we bij het hotel genoten hadden van een heerlijke lunch (en de goedwerkende WiFi) was het tijd om San Jose te gaan verkennen. Bertus liep met ons mee tot aan het centrum en vertelde ondertussen wat over een aantal gebouwen waar we langs kwamen. Onder andere een school opgebouwd uit ijzerplaten, die ontworpen was door een stel Belgen. In het centrum zelf aangekomen nog wat geld gepind omdat dit de komende dagen niet kan. Hierna doorgelopen tot aan een overdekte markt waar we voor even afscheid namen van Bertus, hij kon vandaag eindelijk even bij het thuisfront langs en komt ons morgenvroeg weer bij het hotel ophalen. Na even door de markt gelopen te zijn hadden we het eigenlijk met heel de groep al snel gezien en besloten we op zoek te gaan naar een terras. Helaas, nergens in heel het centrum te vinden dus toen maar met een aantal bij het mcCafe een ijsje gaan eten waarna de rest besloot om terug naar het hotel te lopen en wij nog even richting een souvenirsmarktje gingen wat vlak bij was. Ook dit hadden we weer snel gezien dus toen ook maar richting hotel gegaan.

Hier hebben we op ons gemak de koffers opnieuw ingepakt en onze reistas voor de komende 4 dagen klaar gemaakt, want morgen vertrekken we naar Tortuguero en omdat dit alleen per boot te bereiken is is het makkelijker om beperkte bagage mee te nemen. Toen we dit gedaan hadden nog even lekker gerelaxed op de kamer, wat zitten internetten en Skypen.

Om 19.00 hadden we gereserveerd met de groep bij een restaurant tegenover het hotel en zijn we hier met z'n allen heen geweest. Wederom erg gezellig, en ondanks dat er van een aantal het eten niet helemaal goed warm was heeft toch iedereen er ook wel van genoten. Daarna weer terug naar het hotel om nog even te douchen en nu te gaan slapen... De wekker gaat weer om 5.15.. Dat noemen ze dan vakantie ;-).

Omdat we in Tortuguero geen WiFi hebben de komende dagen ook even geen nieuws vanuit deze kant, maar dat halen we daarna wel weer in! Er staat namelijk nog genoeg leuks op de planning!

• 30 Augustus 2013 - 09:54

Jacqueline:

En op afstand hebben wij weer mee genoten. Prachtige foto weer van Judith en Olivier op Facebook. Zijn jullie zeker dat dit een gewone cocktail was? Veel plezier de komende dagen en ben al weer benieuwd naar de nieuwe verslagen. Xxxx

• 30 Augustus 2013 - 14:30

Mieke En Herman:

Nu begint het laatste stukje. Ja we moeten nu af kikken van jullie verslagen (paar dagen haha) maar toch.
    Nu geniet en we wachten weer met veel plezier wat er straks geschreven word wat jullie allemaal meegemaakt hebben. DOEIIIIIIIIIIIIIIIIII Mieke Herman

• 01 September 2013 - 13:31

Marijke:

Nu wat gaat de tijd toch hard als het gezellig is. Jullie zijn ook al bezig met de laaste loodjes wij gaan vandaag de koffers al pakken en morgen al weer huiswaarts . Ik hoop dat jullie nog een mooi boot tochtje hebben en daarna nog lekker even van alle indrukken bekomen, ik ben erg benieuwd naar het verhaal van de afgelopen dagen . Veel liefs en de groetjes aan allemaal