Het duurt nog even..... - Reisverslag uit Hedikhuizen, Nederland van Kim en Judith - WaarBenJij.nu Het duurt nog even..... - Reisverslag uit Hedikhuizen, Nederland van Kim en Judith - WaarBenJij.nu

Het duurt nog even.....

27 Juli 2014 | Nederland, Hedikhuizen

De titel zegt al genoeg, het duurt nog even... Maar de voorbereidingen zijn al wel begonnen. Afgelopen week hebben we de laatste betaling gedaan voor onze reis en vandaag is het eerste boek over Cuba uit de kast gekomen om te lezen....

Maar eerste zullen we jullie eens wat vertellen over waarom het Cuba is geworden. Na onze prachtige reis naar Costa Rica afgelopen jaar, hadden we niet direct een volgende bestemming waar we naar toe wilde gaan. We zouden het wel weer zien. Om er wel zeker van te zijn dat we samen konden gaan werden de vakantieweken zorgvuldig op elkaar afgestemd en doorgegeven op het werk. Daarna bleef het lang stil.

In April zijn we eerst samen nog een heerlijke 9 dagen naar Turkije geweest. Er even tussenuit en alvast wat bruinen voor de rest van de zomerperiode kon zeker geen kwaad en wat was het heerlijk. Tijdens deze vakantie al wel wat besproken wat we nou wilde gaan doen. Een heerlijke rondreisje door Europa met de tent, was een van de dingen die toch wel snel naar voren kwam, want ook in Europa is het prachtig. Maar tijdens de vakantie in Turkije nog geen beslissing genomen want tijd genoeg om een beslissing te maken....

Maar na mate de maanden Mei en Juni toch wel wat dichterbij kwamen, zijn we beide in onze eigen tijd wat rond gaan kijken wat de mogelijkheden voor september zouden zijn. Amerika en dan de Oost-kust van Washington naar Niagra Falls en dan door naar Miami, niet verkeerd, maar helaas geen groepsrondreis die in onze vakantieperiode past.... Verder kijken dan maar, maar wat gaat het dan worden..... Toch maar Europa, al kan het geen goede combinatie zijn met september, want het kan toch zomaar erg slecht weer zijn in Europa. Pfff, de keuze was dit jaar toch echt wel wat moeilijker om te maken dan de voorgaande jaren....

Een aantal weken later zijn we bij elkaar gaan zitten om te kijken welke mogelijkheden er waren en wat we nou precies wilde gaan doen. En verrassend of niet.... de keuze was binnen een half uur gemaakt! Even een paar rondreizen naast elkaar leggen en de keuze was daar! Cuba, en dan wel de swingende rondreis. 18 dagen rondreizen en daarvan de laatste 6 dagen heerlijk aan het strand verblijven. Klinkt erg aantrekkelijk!
De keuze was gemaakt en we hebben dezelfde avond er nog voor gekozen om, ondanks dat er nog een nieuw paspoort aangevraagd moest worden, de reis te boeken. De aanbetaling werd gedaan, en het was officieel!

Nu zijn we alweer een aantal weken, misschien wel een paar maanden verder en hebben we de afbetaling gedaan en is het nu wachten tot de reispapieren in de bus vallen. Tot die tijd, moeten we nog hard werken maar kunnen we ons langzaam voorbereiden op deze prachtige reis.
We gaan proberen om jullie weer op de hoogte te houden, maar in Cuba zal het erg moeizaam gaan omdat daar de WiFi en het internet nog niet echt van deze tijd is!

Adiós y Saludos!

• 27 Juli 2014 - 21:45

Jacqueline:

Het zal vast weer onvergetelijk worden en ergens naar uitkijken heeft toch ook zijn charme. Xxxx