Euh... probleempje - Reisverslag uit Hedikhuizen, Nederland van Kim en Judith - WaarBenJij.nu Euh... probleempje - Reisverslag uit Hedikhuizen, Nederland van Kim en Judith - WaarBenJij.nu

Euh... probleempje

24 November 2014 | Nederland, Hedikhuizen

Na onze geweldige reis naar Cuba, staat er binnenkort weer een korte vakantie voor de deur... Althans dat was de bedoeling, tot we afgelopen donderdag een telefoontje kregen van het reisbureau dat we een negatief reisadvies kregen om naar Londen te reizen....
Ik hoor je bijna denken, negatief reisadvies voor Londen, hoe kan dat nou weer. Ik kan je vertellen dat dachten wij ook, maar ik zal het even uitleggen. In België gaan ze in de komende weken verschillende keren staken, waaronder op onze dag van vertrek. Het gevolg daarvan is dat er geen treinen rijden in België, en dus ook niet naar Londen, en dus hebben we een heel groot probleem.

Wat gaan we daar aan doen.... Dat vroegen wij ons ook af en dus hebben we het reisbureau uit laten zoeken wat de mogelijkheden voor ons zijn in deze periode. Nou die bleken er bijna niet te zijn... We konden eventueel een dag later vertrekken, maar dat lukt niet omdat we hebben besloten om aansluitend na Londen ook nog naar Disneyland Parijs te gaan. Een dag eerder kon niet, want de trein zat al vol... Vervoer met het vliegtuig was helaas ook niet mogelijk en dus bleven er maar twee oplossingen over....

Op zaterdag vertrekken, maar dan moeten we €144 extra betalen voor het hotel of kosteloos annuleren. Na veel wikken en wegen, contact gehad te hebben met het reisbureau en advies gevraagd aan mama, hebben we er uiteindelijk toch voor gekozen om deze reis, waar we al zo lang naar uitkijken te gaan annuleren....
Vanaf het moment dat we geboekt hebben, riepen we dat we hoopten dat het niet zou sneeuwen in Nederland, omdat dan de treinen niet rijden of in een aangepaste regeling, en dat het dan wel goed zou komen. Maar een staking in het openbaar vervoer in België, daar hadden we niet bij stil gestaan...

Morgenavond komt Judith naar Hedikhuizen en dan gaan we kijken wat de mogelijkheden zijn als we zelf de reis naar Londen gaan samenstellen in de hoop dat er nog vliegtickets te vinden zijn voor ons...
We houden jullie op de hoogte, we hebben goede hoop dat we dit jaar toch naar Londen zullen gaan, maar vervelend is deze situatie wel....

xxx ons

• 24 November 2014 - 19:41

Jacqueline:

Lijkt wel een flauwe Belgenmop.Wel jammer voor jullie omdat Londen allang gepland stond.
    Gelukkig voor jullie staat Euro Disney ook nog op de planning.
    Groetjes

• 24 November 2014 - 20:05

Mama Jacqueline:

Altijd weer die Belgen!!! Maar ik weet zeker dat er alsnog iets leuks uit de toverhoed komt rollen.

• 25 November 2014 - 11:08

Marijke:

Wat jammer toch hier keken jullie al zo lang na uit, maar jullie kennende komt er wel weer ets verrassends uit de toverboek . Succes vanavond met jullie zoek tocht en hopelijk wordt het toch nog London groetjes marijke