De reis is gepland - Reisverslag uit Hedikhuizen, Nederland van Kim en Judith - WaarBenJij.nu De reis is gepland - Reisverslag uit Hedikhuizen, Nederland van Kim en Judith - WaarBenJij.nu

De reis is gepland

21 Juli 2015 | Nederland, Hedikhuizen

Het is alweer een tijdje geleden dat we wat van ons hebben laten horen op de reisblog. Maar er is goed nieuws.... Het is inmiddels als heel wat weken bekend waar onze reis dit jaar naar toe gaat en dat is.... Canada en USA.

Toen we er eenmaal achter waren dat een roadtrip naar Canada en USA wel hoog op onze lijst stond, zijn we naar verschillende reisbureaus geweest om wat mogelijkheden te gaan bekijken voor de reis, we zijn er zelfs voor naar Hilversum gereden.
Na verschillende offertes op maat gemaakt voor ons, kwam er een punt waarop de knopen moesten doorhakken. En dat is dan toch iets lastiger dan gedacht, maar na wat wikken en wegen is het ons toch gelukt. Via reisorganisatie TravelTrend, geboekt via Arke, hebben we onze roadtrip samengesteld en dat gaat me en prachtig reisje worden...

We vertrekken vanuit Amsterdam naar Toronto, waarna we met onze gehuurde auto naar de Niagara Falls rijden, om dit prachtige natuurschouwspel te gaan bekijken, waarna we na een dagje weer terug gaan naar Toronto. Daar hebben we een vrije dag, waarna we doorrijden naar Ottawa. Daar hebben we een overnachting, om de volgende dag weer door te rijden naar Quebec. Met 2 overnachtingen en dus ook een vrije dag, gaat de roadtrip door naar de laatste bestemming in Canada, namelijk Montreal. Ook hier hebben we een vrije dag, en als die voorbij is pakken we het vliegtuig om naar Orlando - USA te vliegen. Daar hebben we natuurlijk een vrije dag gepland om een van de mooiste pretparken te gaan bezoeken, en als de we het pretpark gehad hebben, rijden we ook hier met een gehuurde auto door naar Sarasota. Ook hier hebben we een vrije dag, waarna we doorrijden naar Naples, deze stop hebben we er tussen gedaan, om toch de mogelijkheid te hebben om naar de Everglades te gaan. Na een bezoekje aan de Everglades rijden we door naar Key West waar we heerlijk twee nachten verblijven. Als laatste stop van deze reis doen we Miami aan. Ook hier blijven we 2 dagen, waarna we weer op het vliegtuig stappen om via Frankfurt terug naar Amsterdam te vliegen, waarna onze roadtrip tot een einde komt.

Het is een druk programma, maar wel een programma waar we toch de tijd in hebben om ook wat van de prachtige omgevingen te bekijken. We kijken er enorm naar uit, en zijn nu bezig met de voorbereidingen... We moeten zelf een reisgids in elkaar zetten, met alle hoogtepunten die we tegen kunnen gaan komen, maar we weten zeker dat dit een onvergetelijke ervaring gaat worden...

Nou maar hopen dat ze in Canada en Florida goede routekaarten verkopen, dan is de kans heel groot dat we al onze hotels gaan vinden!

Tot snel!

• 11 September 2015 - 07:58

Karin Jansen:

Hoi Judith en ook Kim
    Je hebt je laatste werkdag nu gehad. Geniet zeker van de voorpret, maar zeker ook van jullie reis. Jullie hebben het verdiend. Ik volg jullie belevenissen graag. Groetjes

• 16 September 2015 - 12:52

Jacqueline:

Zo ladies. Inmiddels gearriveerd in Cananda en de eerste foto's van jullie ontvangen via de App. Kan niet wachten op het eerste verslag. Tot gauw. xxxx