Dag 2: Niagara Falls - toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Kim en Judith - WaarBenJij.nu Dag 2: Niagara Falls - toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Kim en Judith - WaarBenJij.nu

Dag 2: Niagara Falls - toronto

Blijf op de hoogte en volg Kim en Judith

18 September 2015 | Canada, Toronto

Woensdag 16 september 2015

Goedemorgen, of zeg maar gerust goedenacht, want die jetlag speelt al een grote rol. Erg onrustig geslapen vannacht en bijna elk uur wakker geweest en gedacht dat het nu toch al wel echt tijd was om uit bed te gaan.... En dan blijkt het nog maar 2.00 uur in de nacht te zijn. Maar goed, het voordeel van vroeg wakker zijn, uiteindelijk was het 6.00 uur dat we echt niet meer konden slapen, is dat je de zonsopkomst bij de Niagara Falls kan bekijken.

Wat een prachtig gezicht.... Een gele/oranje achtige zon, die opkomst achter de mist van de Niagara Falls,... Het leek wel of de Falls in brand stonden. En nog een voordeel, bijna niemand op straat en dus heb je het gevoel alsof de Falls er alleen maar voor ons waren. Na natuurlijk weer een hoop prachtige foto's zijn we bij het Oak hotel naar binnen gegaan (daar zitten we wel niet) want op de 14e verdieping hebben ze daar een observatie platform, of zeg maar gewoon grote ramen met stoeltjes ervoor met een prachtig uitzicht op de watervallen. We konden er bijna een hele dag blijven zitten, maar ja de buikjes waren ook al wel een beetje aan het knorren, dus zijn we bij Applebee gaan ontbijten. Wat hebben we daar toch van genoten..... Een bord vol met gebakken aardappeltjes, uitgebakken spek, worstjes, roerei en nepbrood, bracht ons naar het hoogtepunt van die ochtend! (Wat voor Judith ook echt het geval was).

Maar goed, na het geweldige ontbijt zijn we wederom naar de Falls gelopen.het was nog vroeg in de morgen, maar het weer was al super. De zon scheen volop, en we vonden het een perfect moment om met de Hornblower mee de gaan. Je weet wel, van die bootjes die je vlak bij de Niagara Falls brengen, waar al die mensen met poncho's opstaan. Die boot, en ze hadden nog plek voor ons om 9.30 uur. Wij waren redelijk goed voorbereid want we hadden vanuit Nederland al poncho's meegenomen, en beschermhoezen voor de camera's. Maar hoe leuk is het al alle mensen op de boot dezelfde poncho aan hebben, dus werden ze net voor het opstappen uitgereikt. Wat een geweldig hilarisch gezicht om al die mensen in rode poncho's op een bootje te zien staan. Mochten jullie foto's zien van mensen op z'on bootje met blauwe poncho's, die zijn opgestapt aan de Amerikaanse zijde.

We vaarden langs de American Falls, Bridel View Fall, en werden daar al behoorlijk nat van de mist en druppels van het neervallende water, en vaarde door naar de Horseshoefalls. Een van dE grootste watervallen van de wereld of in ieder geval een van de meest indrukwekkende waterval ter wereld. Het was maar goed dat we een poncho aan hadden, want anders waren we echt zeiknat geweest. Het zijn echt niet allemaal kleine druppeltjes van de mist, maar het waren voor ons gevoel hele golven water (misschien iets overdreven) die ons nat maakten. Maar wat een gave ervaring.... Zo dichtbij, dan pas zie je hoe groot ze zijn en hoeveel water en daadwerkelijk naar beneden valt.

Nadat de boot ons weer terug gebracht had, en we onze poncho's weer uit hadden, zijn we nog even bij het uitzicht punt gaan zitten. We kunnen er bijna geen genoeg van krijgen vooral Judith niet mer haar camera :). Maar goed, het liep tegen 10.30 uur en we moesten weer een enorm heuvel op wandelen en om 11.00 moesten we uitchecken dus het werd echt tijd om de watervallen gedag te zeggen. Dag watervallen, we hebben van jullie genoten!

Terug bij het hotel, we hadden de koffers al gepakt, hebben we uitgecheckt en hebben we de route voor vandaag uitgestippeld. Onze eindbestemming van vandaag is Toronto, mAar onderweg is er nog veel te beleven. Judith had vandaag de eer om te rijden en ik zou navigeren. En dat ging eigelijk best wel goed. We reden aar Hamilton en daar zouden we het een en ander gaan bekijken. Aangezien we geen tomtom hebben in de auto en we alles met de kaart moeten doen, is het soms iets lastiger inschatten wat de afstand is, maar we zijn overal gekomen waar we wilde zijn.

Eerst een bezoek gebracht aan de HMSC Haida, een voormalige oorlogsschip, maar helaas alleen maar in het weekend te bezoeken. Maar goed, een foto van de buitenkant is ook mooie n we hadden hem in ieder geval gevonden, daarna doorgereden naar Dundurn Castle. Het huis, van de eerste premier van Canada. Helaas, zoals bij ons wel, vaker het geval is, stond deze voor een gedeelte in de steiger, maar goed we hebben het gezien. Tegenover Dundrun Castle ligt de grote openbare begraafplaats van Hamilton. Indrukwekkend om te zien hoe groot, maar werkelijk prachtig bijgehouden.
Het liep al tegen lunchtijd, dus we gingen op zoek naar een eettentje. Nou die zijn hier genoeg. Subways, MC Donalds, Tim Hortons etc genoeg hier. Je vind ze bijna op iedere hoek van de straat.

Wij kozen voor een wrap van Tim Hortons, wat eigenlijk ook niet meer dan een fastfood restaurant is, maar het was wel lekker. Met een yoghurtje na, zat onze buik weer vol en konden we er weer tegen aan. Nog gauw even wat water kopen in de supermarkt en hup de auto weer in. Tijd om naar de Tew en Webster Falls te gaan. Judith had in Nederland nog een navigatie app gedownload en die werkte perfect.

De wandeling van waterval tot waterval zou ongeveer 1,3 km zijn dus goed te doen. We hadden echter niet zo in de gaten dat het best wel heuvelachtig was en dat we soms behoorlijk omhoog moesten lopen. Maar dat deerde ons niet, en uiteindelijk kwamen we aan bij de Tew Falls. Toch wel een beetje een teleurstelling, zeker in vergelijking met de Niagara Falls, maar vanwege het warme weer de afgelopen tijd, was er nog maar weinig water wat naar beneden viel. Desalniettemin, was het mooi om te zien zeker met de prachtige groene natuur erom heen.
Vanaf de Tew Falls zijn we naar de Webster Falls gelopen. Iets breder en met wat meer water, maar niet hoger dan de andere. Het was lekker rustig in de omgeving dus we hebben er heerlijk van kunnen genieten en we hebben echt op ons gemak gedaan.... Dat moest ook wel want de temperatuur hier was vandaag 31 graden, wij blij met de airco in de auto.

Na de watervallen werd het tijd om wat meer richting Toronto te rijden, we zouden onderweg nog stoppen in Milton voor een waterval, maar die hebben we helaas nooit gevonden. Toch lastig als niet alles, zoals in Nederland, staat aangegeven. Maar we hebben onze beste gedaan, maar het mocht niet zo zijn. Onze laatste stop voordat we Toronto in zouden rijden was in Mississagua. Hier hebben we de Marilyn Monroe torens bekeken. Gewoon vanaf de straat kant, maar dat maakte ze niet minder mooi. Judith vond in Mississauga ook nog eens een replica van Menneke pis, naast de Belgische bierbrouwer, dus die moest natuurlijk ook op de foto.

Het liep ondertussen al ruim tegen 18.00 uur, dus het werd de hoogste tijd dat we koers zouden zetten naar Toronto. Judith had haar gpsje weer aangezet en we reden als een trein. Wat is het toch een fantastische auto om mee te rijden. Aangekomen in Toronto, wow echt een wereldstad is dit zeg, kwamen we er achter dat we echt downtown zitten. Midden in het centrum van de stad met veel bezienswaardigheden op loopafstand. Niet dat we die vanavond al gedaan hebben, maar even om uit leggen hoe midden in de stad is. Zonder kleerscheuren en met een hele auto, geen deukjes of krassen, kwamen we aan bij het hotel. Of we $35 wilde betalen voor een nacht om de auto op de valet parking neer te laten zetten.... Euh, wat denk je zelf... Natuurlijk niet, we gaan onze auto sleutel van de huurauto toch niet afgeven, laat staan dat we zoveel betalen voor een nachtje parkeren. En we zitten er twee nachten. Dat is nogal een bedrag vonden wij. Dus hebben we een alternatief gezocht. Zo gevonden, want achter de valet parking was een public parking, iets goedkoper, maar nog steeds veel geld (ben ik blij dat Judith met haar credit card betaald :)!

Nadat we onze koffers uit de auto hadden gehaald en ingecheckt waren, hebben we een bezoekje gebracht aan de kamer. Wow, het is net een balzaal. Een mooie kamer, enige nadeel, ze hebben bezuinigd op de badkamer. Onze wc staat zo dicht op de muur dat de toiletrolhouder in je zij zit als je op het toilet zit. Maar goed, we mogen niet klagen. Alles zit er op en eraan en we zitten downtown.

Als je downtown zit moet het ook niet moeilijk zijn om een lekker restaurantje te vinden. Nou, dat was nog iets lastiger dan gedacht, want het grootste gedeelte wat hier zit zijn fastfood restaurantjes. Uiteindelijk kwamen we in een knus tentje met een beperkte maar prima kaart terecht, en we hebben er heerlijk gegeten. Het was zoveel (een super grote hamburger) dat we zelfs geen toetje op hebben en er stond toch echt een brownie op de kaart. Na het eten, vielen onze ogen zowat dicht van de slaap, dus zijn we naar het hotel gelopen en hebben we een heerlijke douche genomen. Nu is het tijd om te gaan slapen! Tot morgen!

• 18 September 2015 - 08:33

Marijke Goyaerts:

Zo dames wat een verhaal , wat hebben jullie in die paar dagen al veel gezien. Fijn dat als naar wens verloop. Dit wordt een reis die je niet gauw zou vergeten. Geniet ervan en een goede reis verder X X X

• 18 September 2015 - 19:58

Jacqueline:

Weer een prachtig verslag en dan in combinatie met de doorgestuurde foto's is het net of ik ook een beetje op vakantie ben. Xxxx