Dag 7: Quebec - Montréal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Kim en Judith - WaarBenJij.nu Dag 7: Quebec - Montréal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Kim en Judith - WaarBenJij.nu

Dag 7: Quebec - Montréal

Blijf op de hoogte en volg Kim en Judith

22 September 2015 | Canada, Montréal

Maandag 21 september 2015

Goedemorgen, vanmorgen gewekt door de wekker. Na het aankleden eerst maar weer eens gaan ontbijten. Dat smaakte net zo goed als gisteren. Daarna de koffers ingepakt en uitgecheckt. De eindbestemming van vandaag zou Montréal zijn. Ongeveer 2,5 uur zonder stops en bijzonderheden, maar dat was bij ons natuurlijk niet. We zijn eerst naar de Montmorency waterval gegaan. De waterval is veel minder breed dan de Niagara Falls, maar wel 30 meter dieper, volgens alle bordjes, ik twijfel er over....

Bij de waterval aangekomen maar een combi ticket met kabelbaan gekocht. Mogen we vandaag onbeperkt gebruik maken van de kabelbaan, jippie! Een beetje jammer dat we straks nog een heel eind moeten rijden, maar dat maakte het ritje met de kabelbaan er niet minder leuk op. Omdat we bij het bovenste parkeerterrein stonden, hebben we de kabelbaan eerst naar beneden genomen. Onderweg konden we waterval al prachtig ban de berg zien afstromen. Erg mooi, maar ja als je de Niagara Falls hebt gezien, dan is deze waterval en niets bij.

Beneden aangekomen zijn we naar het uitzichtpunt gelopen. Vanaf hier heb je een prachtig zicht op de waterval maar te dicht bij komen konden we niet want dan zouden we helemaal nat worden. Vanaf dit uitkijkpunt was het ook mogelijk om omhoog te gaan met een trap die meer als 400 treden heeft. Dat vonden we dan weer een beetje te veel van het goede, dus wij konden ervoor om de eerste 100 treden te nemen naar het eerste uitkijkpunt. (Geen idee of het honderd treden ware , maar zo voelde het zeker wel!)

Na een hele hoop foto's van dezelfde waterval op 5 verschillende plekken, zijn we weer terug gelopen naar de kabelbaan. Je denkt toch niet dan we te voet naar boven zouden gaan... Eenmaal ingestapt bleek dat onze groep inmiddels aardig uitgebreid was, en daar moest natuurlijk even een groepsfoto van gemaakt worden. De nieuwe gids was een beetje lastig te verstaan, maar gezellig was het wel.
Eenmaal weer boven, zijn we nog even naar de hangbrug gelopen, voor een uitzicht van boven de waterval. Wederom ook hier weer een hoop foto's gemaakt.

Aangezien we ook nog wat kilometers voor de boeg hadden, zijn we naar onze auto gelopen. Spulletjes in de auto gelegd, ons zelf geïnstalleerd op de voorstoelen en de rit kon beginnen. Onze eerste stop was.... Het tankstation, een beetje benzine erbij zou wel fijn zijn, anders zouden we ons eindstation van vandaag niet halen. Hierna zijn we doorgereden naar Drummondville. Hier zouden we een nationaal park en een museum gaan bekijken, echter het enige wat we gezien hebben in de binnenkant van de Mac Donalds, en een gesloten deur van het natuurpark. Nou, dan niet.
Na een ijsje bij de Mac, zijn we weer in ge auto gestapt en doorgereden naar Montréal. Het is ook wel een keertje fijn om op tijd bij het hotel te zijn, zodat we ook nog iets van de stad kunnen zien, in plaats van onze hotel kamer en een restaurantje.

Aangekomen bij het hotel, hebben we ingecheckt en konden we de auto in de ondergrondse parkeergarage van het hotel neerzetten. Super geregeld. En we zitten midden in de stad, op loopafstand van de bezienswaardigheden van Montréal. Aangekomen op de kamer moesten we even wennen aan de grote. We hebben twee eenpersoons bedden, een klein tafeltje met stoeltje en een mini badkamer met toilet en douche. Prima, want alles is aanwezig, maar na onze mega kamer in Ottawa en toch ook wel relaxte kamer (met twee tweepersoons bedden in Quebec) is dus toch wel andere koek. Aan de andere kant, we zullen er weinig zijn, behalve om te slapen, een daar is hij prima geschikt voor.

Nadat we de koffers op de kamer hebben gezet, mij lieftallige broertje hebben gefeliciteerd met zijn verjaardag zijn we de stad ingelopen. We zijn op zoek gegaan naar een restaurantje. Gelukkig hebben ze die genoeg hier, nu nog eentje vinden naar onze smaak.
Na een rondje door de stad kwamen we aan bij St. Hubert. Hier hebben we heerlijk gegeten, en een verrukkelijk toetje op. Na het diner zijn we terug naar het hotel gelopen en na een heerlijke douche en of wat geklets, is het tijd om te gaan slapen, zo hebben we genoeg energie ok morgen de stad te gaan verkennen!
Welterusten en tot morgen!

• 22 September 2015 - 08:46

Marijke Goyaerts:

Al weer een prachtig verhaal. Jammer dat bepaalde plaatsen niet open zijn of in de steigers staan. Maar dat zal de reis niet minder mooi maken. We genieten weer vanjullie reisverslag ,en zijn erg benieuwd naar de foto's. Maak er weer een feestelijk dag van en een fijne verjaardag kim groetjes van ons allemaal