Dag 8: Montréal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Kim en Judith - WaarBenJij.nu Dag 8: Montréal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Kim en Judith - WaarBenJij.nu

Dag 8: Montréal

Blijf op de hoogte en volg Kim en Judith

24 September 2015 | Canada, Montréal

Dinsdag 22 september 2015

Er is er een jarig hoera, hoera, dat kun je wel zien dat ben ik! Na een zeer onrustige nacht, en dat kwam niet door de mega veel berichtjes die ik heb gekregen voor mijn verjaardag (Dank daarvoor) maar door een verschrikkelijk bed en een herrie makende airco, stonden we toch om 8.00 uur naast ons bed.
Judith heeft de eerste regel van lang zal ze leven gezongen (was ook meer dan genoeg :), waarna ik verrast werd door de cadeautjes die ze had meegenomen. Dank je wel, lieve schat!

Nadat we aangekleed waren zijn we in het hotel gaan ontbijten, dit keer zat het ontbijt bij de reservering erbij, dus het zou jammer zijn als we daar geen gebruik van maken. Niet dat het echt uitgebreid is, maar toch, ontbijt is ontbijt. Na het ontbijt zijn we naar Vieux-Montréal gelopen, oftewel het oude gedeelte van Montréal. Net als. De voorgaande dagen wederom veel oude gebouwen en mooie kerken gezien.

Vanuit hier zijn we doorgelopen naar de Oude Haven, niet heel erg bijzonder en toch nog best veel industrie. Gelukkig werd het uitzicht wel wat beter naar mate we wat meer in de richting van de stad liepen. Het viel vooral op dat de in de buurt van de oude haven een klein maar zeer groen park aangelegd hebben. Omdat het weer ons wederom super goed gezind is, hebben we op het bankje even genoten van het zonnetje en het uitzicht. En wat kwamen we tegen, de vrouw van de hondenuitlaat service. Echter had deze vrouw geen hond vast... De honden zaten allemaal met hun riem aan elkaar vast, en de grote honden zorgden ervoor dat de boel bij elkaar bleef. Toch bijzonder, dat het zo werkt.

Vanaf dit prachtige parkje zijn we verder de stad in gelopen. Er valt nog genoeg te ontdekken, in de stad. Zo ligt Montréal op een eiland en op het eiland van Montreal ligt Mont Royal. Een 'berg' nou na noem het maar gewoon een heuvel, waarvan je een mooi uitzicht over de stad hebt. Ze hebben er alleen niet bijgezegd dat je dat het beste met de bus of met de auto kan doen, want er moet behoorlijk geklommen worden (zo voelde het voor mij in ieder geval). We heb en dan ook het uitzichtpunt niet bereikt, aan de ene kant omdat we niet wisten waar het precies lag en aan de andere kant omdat mijn benen niet meer omhoog wilde lopen. Vandaar dat we weer naar beneden zijn gewandeld, en langs een paar prachtige kerken en basilieken gekomen zijn.

Omdat we toch nog wel een foto van de skyline van Montreal wilde hebben, zijn we naar het metrostation gelopen. Het is toch best lastig als alles in het Frans vermeld staat en dat niet je sterkste taal is. Gelukkig met wat handen en voeten werk en toch ook gelukkig een goed woordje Engels zijn we er toch uitgekomen, en metrokaarten lezen en de lijnen uitkiezen hoe we moeten reizen om op onze bestemming aan te komen, dat is een eitje voor ons. We waren dan ook zo op het eiland Ile Saint Helene beland. Hier vonden we het Parc Jean-Drapeau, een heerlijk rustig park waar we een mooi uitzicht hadden over de skyline van de stad, we mogen niet klagen over het weer, maar toch jammer dat de zon zodanig scheen dat het wat lastig foto's maken was. Na hier even op het bankje te hebben gezeten genietend van het weer, hebben we de metro weer gepakt en zijn we naar het voormalig Olympisch Park gegaan. Montréal organiseerde in 1976 de Olympische Spelen, en pakte her groots aan. Nou dat was nog steeds te zien, het Olympisch stadion samen met de Biodome staan er nog steeds en worden met regelmaat nog gebruikt.
Vanaf hier zij we met de metro weer naar Montreal Downtown gegaan. We vonden het ondertussen tijd (onze voeten ook) om een terrasje op te zoeken om wat te drinken en wat te gaan eten. Daar waren we wel aan toen. We hebben heerlijk gegeten bij Baton Rouge en zo een heerlijke dag in Montreal en tevens mijn verjaardag afgesloten!
Vanavond op tijd naar bed, want morgenvroeg vertrekt om 8.15 uur ons vliegtuig vanaf het vliegveld van Montreal naar Orlando, Florida. We moeten ook nog de auto inleveren, dus dat wordt een korte nacht! Slaap lekker!

• 24 September 2015 - 09:55

Jacqueline Van Beek:

Ik lees altijd in 1 ruk jullie verslagen
    Lijkt me en geweldige reis vooral omdat jullie alles met zijn tweeën doen
    Goed bezig dames en nog veel plezier
    Groetjes uit Nijmegen

• 24 September 2015 - 17:13