Dag 9: Montréal - Orlando - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Kim en Judith - WaarBenJij.nu Dag 9: Montréal - Orlando - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Kim en Judith - WaarBenJij.nu

Dag 9: Montréal - Orlando

Blijf op de hoogte en volg Kim en Judith

25 September 2015 | Verenigde Staten, Kissimmee

Woensdag 23 september 2015

Pfff.... Dat was vroeg vanmorgen. Om 4.30 uur ging de wekker, en na nog even een kwartiertje rustig wakker worden, dan de koffers inpakken en uitchecken zaten we om 5.15 uur in de auto. Het zou ongeveer een 20 minuutjes rijden zijn naar het vliegveld en ongeveer 20km dat zou de tank (waar vanaf gisteren bij aankomst bij het hotel, het benzinelampje ging branden) nog moeten redden. Nou, maar hopen dat er geen problemen zijn onderweg.

Voor het vroege tijdstip was het al aardig druk op de weg, maar zonder al te veel vertraging kwamen we aan bij de car rental return. We moesten de auto in een rij achter andere al ingeleverde auto's neerzetten en de sleutel in een drop off box doen. We vertrouwden het niet helemaal, dus we hebben nog even staan wachten tot er iemand kwam, maar die kwam niet. Toch, voor de zekerheid maar even aan iemand anders gevraagd, waarna de de sleutels toch maar gedropt hebben.

Vanaf hier zijn we naar de vertrekhal gelopen, het was nog een hele wandeling, een aangezien het vliegtuig om 8.15 uur zou vertrekken en we rond 6.00 uur wegliepen bij de car rental return, hadden we voor ons gevoel toch een beetje haast. Maar dat was allemaal voor niets. Ondanks dat het zelf inchecken niet lukte, werden we aan de balie goed geholpen en kwamen we alle controle zonder problemen door. Met de juiste stempel in het paspoort konden we nu op ons gemak gaan ontbijten.

We hebben een heerlijke bagel met ham en kaas, en eentje met zalm gekocht en op het gemak opgegeten. We zaten vlak bij onze gate, dus haast hadden we niet meer. Precies op tijd, rond 7.40 uur waren we bij de gate en konden we bijna gelijk gaan boarden. We zaten helemaal achter aan op de laatste rij van het vliegtuig. Niet verkeerd en lekker rustig, helemaal toen we er achter kwamen dat het vliegtuig maar half vol zat. Wel hebben we nog even geparkeerd gestaan op de vertrekbaan, want een andere passagier was niet helemaal lekker en daar wilde de piloot op wachten.
Gelukkig duurde deze vertraging niet lang en konden we ongeveer 10 minuten later dan schema alsnog opstijgen naar Orlando, Florida.

De vlucht verliep erg voorspoedig, tijdens de landing wel wat last gehad van Belgische wegdek, met allerlei hobbels erin, maar een zachte landing gemaakt. Aangezien we op Montreal Airport al de benodigde Amerikaanse controles hadden gehad, waren deze nu niet meer nodig en konden we, nadat we eerst met de monorail naar de andere kant van het vliegveld waren gebracht, naar onze koffers. En die waren er zo, dat wil ook wel met een half vol vliegtuig.

De car rental stond ook netjes aangegeven, dus met onze papieren zijn we daar naar toe gegaan. Ondanks dat er vanuit Nederland wordt gezegd dat je geen andere auto verzekeringen moet afsluiten hier in Amerika, ga je daar toch over twijfelen op het moment dat ze daar over beginnen. Hij was erg overtuigend, maar niet overtuigend genoeg voor ons. Nadat de papieren in orde waren gemaakt, zijn we naar onze nieuwe auto gelopen. Helaas, hier geen gratis upgrade, en dus moeten we het doen met een chevrolet yaris. Overigens een prima auto, maar als we een hele week in een voor ons mega auto hebben gereden is dit een kleintje. Maar goed genoeg voor ons hoor! Een koffer kan achter in de kofferbak en de andere leggen we op de achterbank. Meer ruimte hebben we niet nodig. Gelukkig zit er wel weer airco op, want het is hier erg warm, zeg maar gerust benauwd. Daar moeten we even aan wennen.

Nadat de navigatie op de telefoon van Judith weer was ingesteld zijn we naar ons hotel gereden. Eerst onderweg wat gegeten, want met alleen een ontbijtje, redden we het vandaag niet. Aangekomen bij het hotel (het is een resort) onze kamer opgezocht en de spullen er heen gebracht. Het is een prima kamer met alles wat we nodig hebben. We zagen bij de receptie al dat het mogelijk was om bij het hotel kaartje te kopen voor Disney World, dus dat hebben we ook maar gelijk gedaan. Ze zijn zeker niet goedkoop, maar als je in Orlando bent, moet je wel naar Disney World.
Nadat de kaartjes betaald waren zijn we nog wat boodschappen gaan doen, de supermarkt zit op de hoek van het resort waarna we op de kamer even gerelaxt hebben.

Vanavond zijn we op tijd gaan eten, oja even wennen dat we in Amerika zijn, de porties zijn hier een stuk groter. Na het eten heerlijk gedoucht en een ontspannen avond gehad. Niet dat deze lang gaat duren, want morgen willen we op tijd met de shuttle naar Disney! Zin in!

• 25 September 2015 - 16:52

Marijke Goyaerts:

Fijn dames dat de reis naar orlando rustig is verlopen. Zeker op tijd even relaxen want er valt natuurlijk nog van alles te beleven. Maar ja als jullie in maimi zijn kun je nog even van de reis na genieten en ontspannen. Dus nog een hele fijne week toegewenst en groetjes van ons alle x x x

• 25 September 2015 - 22:16

Jacqueline:

Altijd vermoeiend zo'n reismagazine maar gelukkig weer goed verlopen. Nu nog een lekkere volle week genieten. Dat gaat zeker goed komen daar. Xxxxx