Dag 11&12: Kissimmee - Sarasota - Reisverslag uit Sarasota, Verenigde Staten van Kim en Judith - WaarBenJij.nu Dag 11&12: Kissimmee - Sarasota - Reisverslag uit Sarasota, Verenigde Staten van Kim en Judith - WaarBenJij.nu

Dag 11&12: Kissimmee - Sarasota

Blijf op de hoogte en volg Kim en Judith

27 September 2015 | Verenigde Staten, Sarasota

Vrijdag 25 september 2015

Wil diegene die mij al ruim 1,5 week elke dag privé belt, daar eindelijk eens mee op houden! Ik wordt er knettergek van. Nee, ik kan en wil de telefoon niet opnemen, want ik ben op vakantie, en ik lag gisteren avond pas om 23.30 uur te slapen na een hele dag in het Disney park te zijn geweest dus vind het niet relaxt dat je me om 6.00 uur probeert privé te bellen! Zo dat moest er even uit. Gelukkig na dit gemiste gesprek nog wel wat kunnen dutten, maar echt slapen doen je dan niet meer!

Na het ontbijt in het hotel, zijn we in de auto gestapt onderweg naar onze volgende bestemming van deze vakantie Sarasota. Een relatief korte rit, ruim 2 uur rijden. Aangezien we redelijk op tijd vertrokken zijn, hadden we onderweg tijd zat om in Tampa wat te eten en de stad te bezichtigen. We zijn gestopt in Ybor City, een wijk van Tampa waar vele Cubanen zitten. Hebben we toch weer even het gevoel van de vakantie van vorig jaar. Er zaten allerlei sigaren winkeltjes en er zat zelfs iemand 'live'. Sigaren te rollen. Blijft toch een vak apart!
Nadat we in de Cubaanse wijk Mexicaans gegeten hadden zijn we weer in de auto gestapt en hebben we koers gezet naar Sarasota. Onderweg een flinke regenbui gehad, maar gelukkig reden we richting het mooie weer en de blauwe lucht, en als je denkt dat de regen wat afkoelt dan heb je het goed mis.

Aangekomen bij het hotel, was het net na drieën, precies op tijd om gelijk in te mogen checken. Onze kamer ligt aan het zwembad en op 50 meter lopen van de zee. Een perfecte locatie als je het ons vraagt. Nadat de koffers een plaatsje op de kamer hadden gekregen zijn we naar de zee gegaan. Wow, deze voelde gewoon warm aan. Niet zo warm als de Caribische zee van vorig jaar, maar zeker niet verkeerd. Aangezien het al tegen het einde van de middag liep kozen we ervoor om gewoon lekker even op het terras te zitten met een drankje en een spelletje dan om nog te gaan zwemmen. Daar hebben we morgen alle tijd voor.

Omdat we vandaag op tijd geluncht hadden, vonden we het ook tijd om vanavond op tijd te gaan eten. Op loop afstand van het hotel zitten alleen maar andere hotels, dus hebben we de auto gepakt naar het centrum van Lido Beach. Er zaten allerlei leuke tentjes, en wij kozen voor vanavond een Italiaans restaurantje. We hebben een heerlijke pizza gegeten en gezellig gekletst. Omdat er op loop afstand van het restaurantje een Ben en Jerry's ijssalon zat, konden we het toch niet laten om daar ons toetje te pakken. Zo, dat was me de ijsco wel zeg. Drie enorme bollen (voor mij in een horentje en voor Judith in een bakje) die erg lekker waren maar ook enorm vulde.

Terug bij het hotel aangekomen, hebben we nog wat tv gekeken en de Social media bijgewerkt, waarna we op tijd zijn gaan slapen! Welterusten!

Zaterdag 26 september 2015

Vanmorgen geen wekker gezet, maar ondanks dat toch redelijk op tijd wakker. Gisteren avond is er nog een hele horde jonge christelijke groep meiden aangekomen, en die waren al her en der een plekje aan het zwembad aan het zoeken, waarna ze een kerkelijke bijeenkomst hadden (kwamen we achter tijdens het ontbijt). Het ontbijt hebben we bij het hotel genuttigd, waarna we voor het eerst deze vakantie een dagje niets op de planning hadden. Het weer liet het toe om een dagje lekker lui aan zee door te brengen.

Het was vandaag wel wat bewolkt, maar af en toe piepte de zon toch door de wolken, waarbij de temperatuur weer ophoog ging. We kozen er dan ook voor om lekker onder de parasol te zitten, al heeft dat er helaas niet voor gezorgd dat er niet verbrand zijn. En dat terwijl we toch ingesmeerd hadden. We hebben natuurlijk ook een duik in het water genomen. Het was iets minder warm dan gisteren maar nog steeds een heerlijke temperatuur om er zo in te wandelen en toch wel een beetje af te koelen.

Omdat het in de loop van de middag toch behoorlijk begon te betrekken zijn we naar onze kamer gelopen, en hebben we aldaar (inmiddels ook al een keertje ingesmeerd met after sun) nog een spelletje gedaan. Ondanks dat er zeer donkere wolken hingen is het vandaag de hele dag droog gebleven. Na een heerlijke douche en nogmaals insmeren met after sun, hebben we nog een poging gedaan om de zonsondergang te spotten echter was daar weinig van te zien vanwege de bewolking. Hierna hebben we de auto weer gepakt naar her centrum van Lido Beach en hebben we vanavond een heerlijke Caesar chicken wrap op, met natuurlijk (dit keer een klein) ijsje van de Ben en Jerry's.

Terug bij het hotel, wederom nog een keertje ingesmeerd met after sun waarna we ons bedje hebben opgezocht. Morgen gaan we naar Naples. Ook een rit van ongeveer 2,5 uur! Goed te doen dus, maar we moeten wel uitgerust zijn. Slaap lekker!

• 27 September 2015 - 10:13

Marijke Goyaerts:

Dames wat een belevenissen de afgelopen dagen. Vooral het verhaal over Disney , wat zou ik dat graag mee beleefd hebben . Maar door jullie verhaal en prachtige foto's beleef je het ook wel mee.wat vervelend voor Kim dat ze iedere dag wordt wakker gebeld, zeker iemand die niet weet dat er 6 uur tijd verschil is met hier. Ik hoop voor jullie dat de boodschap overkomt. Fijn dat er een heerlijk rustdagje in zat maar minder dat je wat verbrand bent. Maar in ieder geval hebben jullie een kleurtje als jullie terug komen, dan wordt het hier smeren om het te behouden. Dames nog veel mooie belevenissen en een goede reis ben erg benieuwd naar de foto's van Miami .( haha).heel veel groetjes en liefs X X X

• 27 September 2015 - 10:46

Jacqueline:

Misschien toch 1 keer de telefoon opnemen en zeggen niet meer bellen? Anyway.. we hebben ook op internet steeds jullie hotels bekeken. Dat ziet er ook allemaal super uit. Niet zomaar achteraf pensionnetjes. Ben wel benieuwd hoe het bevalt om met twee deze reis te beleven in plaats van met een reisgezelschap. Geniet nog van deze week. Wij zijn inmiddels ook aan het aftellen. Xxxx