Dag 13: Sarasota - Naples - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Kim en Judith - WaarBenJij.nu Dag 13: Sarasota - Naples - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Kim en Judith - WaarBenJij.nu

Dag 13: Sarasota - Naples

Blijf op de hoogte en volg Kim en Judith

28 September 2015 | Verenigde Staten, Naples

Zondag 27 september 2015

Ook deze morgen geen wekker gezet. We waren rond 9.00 uur wakker en na het aankleden en de koffer inpakken zijn we gaan eten. Ik denk trouwens dat ons berichtje geholpen heeft, want tot nu toe ben ik niet meer gebeld. Laten we het hopen dat het zo blijft.
Na het ontbijt de koffer in de auto gelegd en uitgecheckt. Ze hebben hier bij het inchecken altijd een credit card nodig voor de borg van het hotel, maar tot nu toe hebben we nog niets extra's (op het eventueel parkeren na bij het hotel, wat we in de USA nog niet gehad hebben) hoeven te betalen. Zulke goede meiden zijn wij nou...

De navigatie weer ingesteld en vanwege het verbranden gisteren was het Judith die vandaag reed. Scheelt weer bewegen met mijn benen, een beetje rust en koude kunnen ze we gebruiken. We waren ruim een uurtje onderweg toen we onze eerste stop hadden. Fort Myers, een hele gezellige plaats aan de kust, met een leuk centrum. Hier hebben we een leuk terrasje/restaurantje opgezocht om wat te drinken en te eten, het was tenslotte al weer lunch tijd geworden. In het Ford Restaurant konden we voor een hamburger (ik) en een meatlof (Judith) met een heerlijke zelf gemaakte milkshake erbij. Dat was even genieten. We zaten lekker buiten, wel onder een parasolletje want er hing regen in de lucht. Het is erg bewolkt en de zon heeft zich nog niet echt laten zien, maar qua temperatuur is het heerlijk rond de 26 graden. Na de lunch en nog een korte wandelingen zijn we doorgereden.

Eerst even langs het benzinestation. Voor $18,33 hebben we 8,8 galon getankt. 1 galon is ongeveer 3,7 liter dus reken maar uit. Dat is dus $18,33 = €17,23 voor 8,8 galon = 32 liter. Nou, voor die prijs willen wij nog best wel wat kilometertjes rijden hier in de USA. Maar goed, de reis ging verder en rond 15.45 uur kwamen we aan in ons hotel in Old Naples. Een zeer pittoresk plaatsje aan de kust. We zitten op loop afstand van de winkeltjes en het strand. Het heeft de hele middag geregend, maar toen we bij ons hotel aankwamen werd het eindelijk een beetje droog. Niet dat we de zon gezien hebben.

Na het inkleuren van onze route kaart, zijn we rond 17.45 uur naar de winkelstraat met restaurantjes gewandeld. We hebben een gezellig tentje uitgezocht en wederom heerlijk gegeten. Na het eten zijn we nog even richting het strand gelopen, waar we helaas weer de zon niet hebben zien zakken in de zee. Maar we hebben nog een paar kansen deze week. Nadat we op de terugweg van het hotel nog even de navigatie moesten raadplegen, omdat we een andere weg teruggepakt hadden vanaf het strand, kwamen we weer redelijk op tijd bij het hotel aan. Na een heerlijke douche zijn we op tijd gaan slapen. Morgen staat er een lange dag op het programma. We vertrekken naar Key West maar komen onderweg door de Everglades, en daar willen we een airboat tour maken. Dat word vroeg opstaan, dus slaap lekker!

• 28 September 2015 - 06:43

Jacqueline :

In ieder geval niet verbrand vandaag.mgoede reis morgen en kijk voor de krokodillen. Xxxx

• 28 September 2015 - 09:56

Marijke Goyaerts:

Fijn om te lezen dat de reis weer goed verloopt, en de navigatie goed werk . Misschien was het bij jullie wat minder omdat we hier een maansverduisteringen (bloedmaan volgens weerwetenschappers). Maar dat kan de pret niet drukken. Nog een fijne reis X X x

• 28 September 2015 - 13:54

Kim En Judith :

Ook hier was het verschijnsel te zien, echter niet door ons. Wij lagen al met gesloten ogen in bed! ;)