Dag 7 - Reisverslag uit Jaffna, Sri Lanka van Kim en Judith - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Jaffna, Sri Lanka van Kim en Judith - WaarBenJij.nu

Dag 7

Blijf op de hoogte en volg Kim en Judith

25 September 2016 | Sri Lanka, Jaffna

Zondag 25 september 2016

Vanmorgen rustig opgestaan, althans dat was de bedoeling. Lekker op het gemakje omkleden en de tas inpakken, maar Judith zat al om 8.10 uur met haar rugzak om op haar horloge te kijken of het niet eens tijd was om naar het ontbijt te gaan (aldus zij die bijna nooit ontbijt, behalve op vakantie :)). Heb je haast vroeg ik, nou als we nog willen ontbijten voordat we om 8.30 uur moeten vertrekken, dan moeten we opschieten. Ze was alleen even vergeten, of ze heeft het gisteren niet helemaal meegekregen, dat we vandaag pas om 9.00 uur in de bus hoefde te zitten.
Goed, aangezien we toch een heel eind klaar waren zijn we in de richting van het restaurant gelopen en hebben we daar redelijk kunnen ontbijten. Een yoghurtje en een plakje ontbijtkoek gaan er goed in. Nog een bakkie thee erbij en we zijn klaar voor de dag.

Onze eerste stop was vandaag weer bij een Hindoe tempel, deze werd ook wel de apenberg genoemd. Een grote reusachtige blauwe en met verschillende andere kleuren versierde wachter wachten ons op bij de ingang. Wat blijft het toch bijzonder om te zien. Het Hindoeïsme kenmerkt zich wel, door alle prachtige kleuren die ze gebruiken. Alles is prachtig versierd en ondanks dat het soms een beetje tegenstrijdig voelt, kun je er wel hele mooie foto's van maken.

Na de tempel zijn we door een prachtig natuurgebied, ook hier blijft de natuur wel erg droog, gereden en vele verschillende vogels en hagedissen gezien. En na een uurtje rijden kwamen we aan bij onze koffiestop. Een prachtig hotel met een schitterend uitzicht over het strand en de zee. Hier hebben we heerlijk wat gedronken en natuurlijk heel wat foto's gemaakt. Naast het hotel lag een Boeddhistische tempel waar we dan ook nog even zijn gaan kijken. Ondanks dat de meeste Boeddhistische tempels er hetzelfde uitzien (witte stoepa's met een rode of gekleurde band) blijft het mooi om te zien, helemaal met de blauwe lucht en de zee op de achtergrond.
Nadat Judith nog even op de foto moest met 3 jongens van de lokale bevolking vertrok de bus verder naar een stuk strand waar we de mogelijkheid kregen om even in de zee te gaan zwemmen. We hadden onze badkleding meegenomen en nadat we het op een wat ongemakkelijke manier hebben aantrokken (niet echt kleedhokjes in de buurt, dus dan maar onder de jurk en achter de handdoek, met dank aan een aantal reisgenoten, konden we toch een duik in het water nemen. Het was heerlijk, warm water, maar niet te warm en dan met het heerlijke zonnetje op de achtergrond. Hier konden we ons wel eventjes vermaken, het was alleen jammer dat we maar een uurtje hadden. Dat uurtje was natuurlijk niet genoeg om en te zwemmen en weer op te drogen, dus er moest weer omgekleed worden. Wederom ongemakkelijk achter een handdoekje werd de badkleding uitgetrokken en de gewonen kleding weer aangedaan. Oja, had ik jullie al verteld dat de overige mensen die daar aan het zwemmen waren allemaal donkere mensen waren. Als blanke val je dan al op in badkleding, dus daar we het omkleden nog wat ongemakkelijker door.
Judith zag het allemaal een beetje aan, en bedacht zich, dus hup daar ging het shirtje en het broekje over de natte bikini heen. We hadden tenslotte toch nog maar een stop te gaan dus dat leek haar wel een goed plan.

De laatste stop van vandaag en tevens de lunchplek, was op een prachtige lokatie. Een Marine hotel met uitkijk op het Hemmenhiel Fort en een schitterende natuurlijk. Hier hebben we heerlijk gegeten (kip sandwich voor mij en zoet zure kip voor Judith, inclusief een schaal rijst, wat eigenlijk meer bedoelt was voor 2 of 3 personen). Het kost hier werkelijk niets, we moesten om en naar bij 1500 Roepies betalen, wat neerkomt op ongeveer 9 euro (WEETJE: 1 roepie is 0,006 euro) en dat was inclusief de drankjes.
Via een prachtige route zijn we weer terug gereden naar het hotel, waar we tegen 16.45 uur weer waren. Het was een mooie en bijzondere dag.

Vanavond na het eten zijn we snel naar bed gegaan, want morgen om 5.00 uur gaat de wekker, aangezien we om 6.00 uur in de bus moeten zitten. Delft Eiland staat morgen op het programma, dus voor nu.....
Welterusten!

• 25 September 2016 - 23:05

Jacqueline:

Zucht....Het klinkt allemaal zo heerlijk relaxed en kleurrijk. Ik lees echt in plaatjes dus zie het allemaal een beetje voor me. Weer heel bijzonder allemaal. Xxxx

• 26 September 2016 - 08:57

Marijke:

Het is en blijf er echt kleurrijk en het is niet een het zelfde . Ook de natuur foto die jullie sturen zijn prachtig,ook de zon ondergang zo mooi. Van uit de verhaal van mij yoga herkende ik Shiva prachtig zo als ze afgebeeld wordt. Fijn dat we jullie gisteren weer even gezien en gesproken hebben en blij te horen dat de vrouwen voorlopig het sterke geslagd zijn. Meiden geniet van vandaag wij blijven genieten van je reisverslag Kim , nog een goede reis verder xxx,xxx