Dag 9 - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Kim en Judith - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Kim en Judith - WaarBenJij.nu

Dag 9

Blijf op de hoogte en volg Kim en Judith

27 September 2016 | Sri Lanka, Trincomalee

Dinsdag 27 september 2016

Vanmorgen weer normale tijd op, dat betekende dus om 7.00 uur de wekker, om 7.30 uur de koffer buiten (gelukkig hadden we deze gisterenavond al voor een groot gedeelte ingepakt) daarna ontbijten en om 8.30 uur met de bus naar de volgende plaats tijdens deze reis Trincomalee.
Het eerste gedeelte van de busreis was hetzelfde als 3 dagen geleden toen we van Anuradhapura naar Jaffna reden. Echter vandaag hebben we de stops gehad die onderweg naar Jaffna aan de rechterkant zaten (voor het geval dat jullie het nog niet wisten, ze rijden hier links) dus die hadden we al wel gezien maar we waren er nog niet gestopt.

Onderweg naar Trincomalee hebben de natuur wel wat zien veranderen, Ondanks dat hier ook nog wel droogte heerst is het al wel een stuk groener, omdat er dus af en toe een bui kan vallen. We zijn nog een aantal keer gestopt om wat waterbuffels (geen wilde, maar die van een boer uit de omgeving) te fotograferen en kwamen uiteindelijk aan om 14.15 uur voor onze lunch stop bij Dutch Bank Cafe. Een pand waar vroeger een Nederlandse bank in heeft gezeten en waar nu al jaren een cafe in gevestigd is.
Onderweg hadden we van Thusha al een kaart gehad en konden we dus al doorgeven wat we graag wilden hebben waardoor we niet zo lang hoefden te wachten.
Aangezien ze ook pizza's hadden, hebben we die beide eentje besteld. Judith nam een Chicken Hawaii pizza en ik een Chicken BBQ style pizza, beide met een milkshake erbij. Het was echt heerlijk, maar wel echt teveel, misschien dat dat ook wel een beetje kwam doordat we best laat aan tafel zaten. Het was immers al bijna half 3 eer dat we het eten kregen.

Na het eten zijn we weer in de bus gestapt om naar een Hindoeïstische tempel te gaan. Vanaf de parkeerplaats van de bus was het ongeveer nog 1,5 km lopen tot aan de tempel. We zouden voor 200 Roepies een Tuk-tuk kunnen nemen, maar die 1,5 km zouden wij prima kunnen lopen. Thusha was echter wel even vergeten te vertellen dat het toch best wel stevig omhoog ging. Maar goed, gewoon de ene voet voor de andere zetten en dan kom je vanzelf boven. Zij het helemaal bezweet, maar gelukkig doet iedereen dan hier.
Nadat we ons weer netjes gekleed hadden, konden we de tempel gaan bezoeken met daarbij het mooiste uitzichtpunt van Trincomalee. Als je hier vroeg bent en je hebt geluk dan zou je in de uitgestrekte zee walvissen kunnen spotten. Natuurlijk waren die daar niet om 16.00 uur toen wij er waren, maar dat maakte het niet minder mooi. Terug lopen naar de bus ging een stuk vlotter omdat het naar beneden ging, onderweg nog verschillende vogeltjes gezien dus het was weer een mooie dag.

Omdat we in Negombo (de eerste dag na aankomst) een stadstour zouden hebben met daarbij ook een bezoek aan de kerk, maar wij die niet gehad hebben omdat de reisleider daar geen zin in had ofzo, heeft Thusha ervoor gezorgd dat we vandaag nog even een kerk konden bezoeken. Helaas, was er in de kerk nergens een plaats om een kaarsje aan te steken, anders hadden we dat zeker gedaan. Nu hebben we het in gedachte gedaan...
Na de kerk nog even langs de pinautomaat en daarna naar het hotel. Het was inmiddels 17.30 uur en de zon was prachtig aan het ondergaan. Om dit even goed vast te kunnen leggen heeft de chauffeur de bus even aan de kant van de weg stil gezet (wat ze echter overal doen) maar dit keer was de politie daar niet zo van gediend. Dus de chauffeur moest even meekomen naar de politiemotor om het een en ander uit te leggen en kreeg uiteindelijk een prent mee.
Wij vonden dat allemaal toch best wel een beetje sneu, aangezien hij dit voor ons gedaan had, en omdat de boete een bedrag had van 500 Roepies (dus omgerekend 3 Euro) hebben we besloten om dit met de groep voor hem te betalen. Dus er werd 70 Roepies per koppel betaald en aan de chauffeur gegeven, die dit wel kon waarderen.

Na het bezoeken van de kamer, die echt heel mooi is, hebben we een douche genomen en zijn we naar het dinerbuffet gegaan. Je kan wel merken dat hier het toerisme een stuk verder is dan in Jaffna. Heerlijk gegeten, al zat ik nog behoorlijk vol van de pizza van vanmiddag (heb zelfs de chocolade toetjes laten staan). Hierna nog wat foto's in de groep via de WhatsApp uitgewisseld en daarna vonden we het tijd om naar ons bedje te gaan. Morgen gaan we om 11.00 uur snorkelen en hebben we daarna de hele middag weer vrij. Even een dagje bijkomen hier!

• 28 September 2016 - 17:29

Jacqueline:

Het eten valt in ieder geval zeker niet tegen. Ik heb je nog niet horen klagen over rijst, kip en bonen. Het is volgens mij een hele gevarieerde reis en vervelen zit er zeker niet. Geniet er lekker van. Xxxxx

• 29 September 2016 - 07:59

Marijke:

Wat zijn de verhalen toch weer boeiend, je heb een roeping tot schrijfster. Misschien ooit eens een boek de avonturen van kimjudith op wereldreis alleen voor familie en vrienden( grapje) . Onvoorstelbaar dat jullie zoveel roepies kunnen pinnen en je bijna een miljarden voelt, terwijl die mensen bijna een hele dag moeten werken voor een paar roepies. Vondt het mooi om te horen dat de bus toch wel een gezind was om de boete te betalen compliment . Nog een fijne reis en avonturen verder xxx