Dag 10, Disney Magic Kingdom Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Kim en Judith - WaarBenJij.nu Dag 10, Disney Magic Kingdom Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Kim en Judith - WaarBenJij.nu

Dag 10, Disney Magic Kingdom Orlando

Blijf op de hoogte en volg Kim en Judith

26 September 2015 | Verenigde Staten, Orlando

Zo, dat was vroeg vanmorgen. Om 6.15 uur ging de wekker, en uiteindelijk waren we om 7.00 uur aangekleed en wel. Voor ons hotel zit de supermarkt dus daar maar even gaan kijken om iets van een broodje te halen. Het werd een voorverpakte sandwich met kaas en ham. We hebben een poging gedaan om deze op het bankje voor het hotel op te eten, maar het was niet om te vreten. Dus ma twee pf drie happen werd door mij het broodje in de prullenbak gemikt. Judith heeft er nog iets meer van op, maar uiteindelijk belandde ook dit broodje in de prullenbak. Dan straks maar wat pakken in het park.

Netje op tijd, dat wil zeggen om 7.30 uur stond de bus voor het hotel om ons op te halen. We moesten, zoals een echte shuttle betaamd nog wel even langs een paar andere hotels, maar uiteindelijk waren we om 8.15 uur bij het Disneypark. Blijkt dat het elke donderdag (en dat is dus ook alleen maar op donderdag) het extra uur om eerder het park in te mogen, alleen maar voor Disney Resort gangers was. Zit je daar braaf om 8.15 uur terwijl voor ons het park pas om 8.45 uur werd geopend. Nou ja, niets aan te doen dus hebben we gewoon nog een half uur gewacht met een hele hoop andere.

Uiteindelijk gingen de poorten open, en moesten we kiezen of we met de monorail of de Ferryboot naar het park zouden gaan. Ze hebben namelijk tussen de parkeerplaatsen, resorts en ticketbox en de hoofdingang van Magic Kingdom een enorm meer zonder gelegd. Zo kun je dus nooit wandelend naar het park toe en moet je dus altijd de Ferryboot of de monorail pakken. Aangezien er heel veel mensen aan het dringen waren om met de monorail mee te gaan, kozen wij maar voor de Ferryboot. En super kort maar leuk stukje varen en de spanning wordt steeds groter naar mate het kasteel groter en groter werd (die spanning viel eigenlijk wel mee, maar als je als klein kind voor het eerste naar Disney gaan, is dit zeker het geval).

Aangekomen aan wal van de grote entree, moesten we eerst nog even onze tassen laten controleren. En dat gaat niet zo maar even van, ik kijk half in je tasje en het is goed, nee alle vakken werden uitvoerig nagekeken. Gelukkig kon de paraplu gewoon mee naar binnen en mochten we doorlopen. Onze pasje waren al geactiveerd, dus na het scannen van deze pas en een vingerafdruk kon ons avontuur eindelijk echt beginnen. Omdat we voor een aantal attracties al een Fastpass (een extra kaartje om korter in de rij te staan) hadden, zijn we eerst naar de zeven dwergen trein gegaan. Een achtbaan in de stijl van de zeven dwergen. Voor ons een nieuwe attractie want die hebben ze in Parijs niet. Aangezien we gisteren al hadden gezien dat dit een best wel populaire attractie is en de wachtrij daardoor dus snel oploopt, wilde we deze vast gedaan hebben. Na 45 minuten wachten was het onze beurt. Wat een geweldig ding, hij gaat niet extreem hard, maar omdat de karretjes in de bochten meebewegen als een mijnkarretje, gaf dat toch een extra dimensie.

Vanaf hier zijn we op zoek gegaan om wat te eten, maar helaas waren nog veel restaurantjes dicht tot aan de lunch. Dan houden we het nog maar even zo vol. Het was broeierig heet en als de zon achter de wolken vandaan kwam, dan was het nog veel erger. We liepen door Fantasialand en hebben daar een bezoek gebracht aan It's a small World. Het liedje is het zelfde en er zijn dezelfde thema's te vinden, maar er is hier toch een hele andere aankleding dan in Parijs.
Na it's a small World zijn we doorgelopen naar Splash Mountain. Hier hadden we onze eerste Fastpass nodig. Aangezien dit hier allemaal elektronisch gaat, was het pasje scannen en doorlopen. In 5 minuten tijd zaten we in het karretje, terwijl de eigenlijke wachtrij 25 minuten was. Scheelt toch best veel.
Je kan deze attractie vergelijken met een boomstamattractie op bijvoorbeeld de kermis, maar dan veel groter, je wordt hierin echt nat en met het verhaal van Broer Konijn. Wat een geweldige aankleding hebben ze hier. Niet alleen van de attracties zelf maar ook in de wachtrij. Zo kunnen kinderen allerlei spelletjes doen in de wachtrij om de tijd te doden. Ze hebben ook bijna overal in het park WiFi, wat handig is want je kan bij de meest attracties via de app en interactief spelletje doen.
Terug naar de Splash Mountain, wij zaten op rij twee, en zijn wel wat nat geworden (broek en shirt) maar het stelletje voor ons (inclusief button happy 3th anniversary) kreeg de volle laag. Best wel grappig en ach het maakt eigelijk ook niet zoveel uit, want het is hier warm genoeg, voor je het weet ben je weer droog.

Na de Splash Mountain (wat gaat de tijd toch snel) zijn we dan toch eindelijk wat gaan eten. Het was rond de middag, kan ook iets ervoor zijn geweest, en het eerste beste eettentje dat we vonden, daar hebben we wat besteld. Geen geweldig voedsel, maar we hebben wat gegeten en gedronken en we kunnen er weer tegen aan. Vanaf hier zijn we naar de Big Thunder Mountain gelopen, aangezien we ook hiervoor een Fastpass hadden, was de wachttijd tot minimaal beperkt. De baan is ook hier weer iets anders dan in Parijs, maar hij is erg goed te vergelijken, en dus super leuk. Hij staat op de film dus dat is vast een hilarisch stukje geworden.

Vanaf hier hadden we tot aan onze volgende Fastpass (we konden er op vooraf 3 vastleggen, en nadat ze alle drie gebruikt zijn, elke keer 1 nieuwe halen. Maar dat kan dus pas als alle fastpassen die op je kaart geregistreerd zijn, opgebruikt zijn) nog best wel even de tijd, dus zijn We naar de Space Mountain gelopen. Voor de ingang kregen we van onbekende (dat zijn ze hier allemaal voor ons) een Fastpass voor drie personen aangeboden, ze wilde niet nog een keertje of wij hem wilde hebben. Daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen, aangezien de wachttijd hier was opgelopen tot 70 minuten. Nou maar hopen dat ze hem ook accepteren. En ja hoor, dat was enkel probleem. Toen we binnenkwamen zag de baan en de karretjes er toch wel heel anders uit. Een Space voertuig waar zes mensen tegelijk in kunnen (allen achter elkaar) met een buikbeugel. Zou deze dan niet over de kop gaan? Er gingen ook beste wel veel kleine kinderen in. Afwachten dus.... En onze Space missie begon. Het is een achtbaan waar je veel stops hebt, waarin het karretje draait en keert, maar waar je niet over de kop heen gaat. Een erg leuke nieuwe ervaring, maar eerlijk is eerlijk, de Space Mountain in Parijs is toch echt wel leuker. Al moeten we niet vergeten dat dit de eerste achtbaan was die in Disney werd gebouwd in 1976, dus dat hebben ze eigelijk heel erg goed gedaan.

Omdat we nu 'tijd over hadden' voor onze volgende Fastpass, zijn we ook nog maar ven in BuZz Lightyear gegaan. Deze komt erg overeen met die in Parijs en hoewel ik bijna heel de rit heb achter gestaan, heb ik toch nog aan het einde van de rit de meeste punten gehaald. Vanaf hier zijn we naar de Jungle Cruise gelopen. Hier gebruikte we onze derde fastpass en ook hier waren we zo aan de beurt. Het is een korte cruise door de jungle heen met echte boten die bestuurd worden door een medewerker die tegelijkertijd je wat verteld over wat er in de jungle te vinden is. Goed gemaakt hoor, erg leuk.

Omdat we nu alle drie de fastpassen gebruik hadden, zijn we naar de kiosk gelopen om een volgende aan te schaffen. Zo kun je best veel attracties per dag doen (zeker omdat we hier maar een dag zijn). De volgende Fastpass zou pas na de parade zijn, die we graag wilde zien. Dus met een heerlijk ijsje in de hand (citrus-softijs swirl) hebben we een plekje langs de parade route gevonden. We mogen niet klagen maar pfff wat is het heet. Even het parapluutje gepakt om wat in de schaduw te kunnen zitten. Ze zijn hier toch best relaxt, want we mocht gewoon op de grond blijven zitten terwijl de parade aan ons voorbij trok. Hier kunnen wij zo vrolijk van worden! Je wordt echt weer even een klein kind!

Na de parade zijn we naar onze volgende Fastpass gelopen, een (kinder)achtbaan in de stijl van Goofy in het circus. We paste maar net met zijn tweeën in het karretje en dat maakte het extra leuk, al hebben we er vast een paar blauwe plekken van gekregen. In dit gedeelte van het park is ook een waterattractie voor kinderen. Overal word water uitgespoten en je kan hier goed afkoelen. Niet zo aan ons besteed, ondanks dat het best aantrekkelijk is door het weer.

Na de achtbaan van Goofy zijn we naar de onderwater wereld van Ariël gegaan. Ook hier in de rij voor kinderen de mogelijk een spelletje te doen. Gelukkig was de wachtrij niet zo lang en waren we zo aan de beurt (en dan zelfs zonder Fastpass). Wow, wat hebben ze dat toch mooi gedaan. Met blacklight werden vissen en koralen uitgelicht en ook de poppen waren erg goed gemaakt. Een toppertje hoor! Na de onderwater wereld van Ariël zijnde een nieuwe Fastpass gaan halen. Wat werkt dat elektronisch systeem toch handig, dat koeten ze in Parijs ook maar eens in gaan voeren.
Omdat er nog behoorlijk wat tijd tussen zat voordat we de Fastpass konden gebruiken, zijn we een bezoekje gaan brengen aan Mickey. Hier wordt je helemaal vrolijk van. Mickey praatte zelf met ons en zijn mond ging daarbij echt op en neer! Na een paar hele leuke foto's alleen en natuurlijk samen zijn we naar Winnie de Pooh gegaan.

Ook hier stond weer een aardige rij, maar door de Fastpass waren we weer zo aan de beurt. In een mega grote honingpot woedt je meegesleept in het verhaal van Winnie en zijn vriendjes. Ben je bij tijgertje aangekomen, dan gaan de honingpot over de baan hoppen. Super grappig en ook weer goed in elkaar gezet met de aankleding. Wederom een nieuwe Fastpass gehaald, dit keer voor de Haunted Mansion, maar voordat we daar naar toe gingen hebben we nog even de 3D film PhylharMagic bekeken. Super leuk omdat je om je heen allemaal kindjes ziet grijpen naar dingen die ze niet kunnen pakken. Hierna zijn we naar het spookhuis gegaan, en dit is echt een kopie als in Parijs (ik moet eigenlijk zeggen Parijs is echt een kopie van hier).

Nadat we uit het spookhuis kwamen was de lucht al erg aan het betrekken en hing er regen en onweer in de lucht. Tijd om voordat de lichtjes parade en de vuurwerkshow zouden beginnen nog gauw even wat te eten, en op het moment dat wij binnen stonden om te bestellen viel het met bakken uit de hemel. Gelukkig duurde de bui niet lang, want nog voordat we het eten ophadden was het al weer droog. Echter door de regenbui was de lichtjes parade wel wat vertraagd. Ze keten het tenslotte veilig houden voor de medewerkers en de bezoekers. Maar wat een geweldige parade is dat zeg! De lampen in het park worden gedoofd en de parade wagen zijn helemaal verlicht. Ik kan hier uren naar blijven kijken, wat prachtig!

Omdat de lichtjes parade vertraagd was, hoefden we hierna niet lang meer de wachten of de Mickey's Wish show, waarna werd afgesloten met een enorme vuurwerk show. In een woord geweldig. Je staat daar echt met je mond open naar te kijken! Wat fantastisch! Na de show, deze was om 21.30 uur afgelopen zijn we naar de uitgang van het park gelopen. We hebben de monorail terug gepakt naar de parkeerplaats waar we nog even moesten wachten voordat de bus kwam. Oef... Mijn voeten waren redelijk brak van de hele dag lopen, en toen de bus kwam moesten we ook nog eens staan. Pas na 30 minuten en wederom een hele hoop hotels (we werden natuurlijk weer als laatste afgezet) kwamen we aan op de kamer.

Na zo'n dag in de hitte en met het klamme weer waren we wel toe aan een heerlijke douche. Na de douche lukte het ons niet meer de oogjes open te houden en vielen we al snel maar heel tevreden in slaap!

• 26 September 2015 - 16:20

Jacqueline Van Beek:

Wat zullen jullie vrolijk

• 26 September 2015 - 16:22

Jacqueline:

Yes. Ik ben ook in Disney geweest. Het verhaal is zo heerlijk beeldend beschreven. Alleen jammer dat er geen bekende voor je waren.... Had misschien nog meer fastpassen gekregen.

• 26 September 2015 - 16:44

Jacqueline Van Beek:

Ik bedoelde dus wat zulke jullie heerlijk vrolijk gedroomd hebben!