Dag 14, Naples - Everglades - Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Kim en Judith - WaarBenJij.nu Dag 14, Naples - Everglades - Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Kim en Judith - WaarBenJij.nu

Dag 14, Naples - Everglades - Key West

Blijf op de hoogte en volg Kim en Judith

29 September 2015 | Verenigde Staten, Key West

Maandag 28 september 2015

Zo, de wekker ging weer vroeg vanmorgen. Aangezien we een ontbijtje konden krijgen in het hotel, besloten we niet verder te zoeken. Na een yoghurtje met wat cornflakes, een kopje thee en een muffin hadden we genoeg gegeten en hebben de we koffers van de kamer gehaald en naar de auto gebracht. Onderweg naar de auto gelijk even uitgecheckt, we vroegen of het mogelijk was het ontbijt met cash te betalen, kregen we te horen dat het inclusief was..... Hebben wij toch weer even geluk.

Onze eerste stop van vandaag was in de Everglades, en wel in Everglades City. We hadden al op internet een aantal bedrijven gevonden die de airboat tour doen, dus het was een keuze maken. Deze viel uiteindelijk op Everglades City Airboat Tours, want daarvan hadden we op internet een discount gevonden. Altijd fijn als je niet de volle mep hoeft te betalen. We waren rond 9.30 uur op de plaats van bestemming, en de volgende airboat tour met Captain Matt zou om 10.00 uur vertrekken. Hadden we mooi nog even de tijd om een plasjes te doen en de camera's in orde te maken.
We zaten uiteindelijk met 5 in de boot, wij twee, captain Matt en nog een Duits stel. We kregen allemaal een koptelefoon met microfoon op, die de hele tijd open stond, dus we konden allemaal met elkaar praten.

De tour kon beginnen, op zoek naar de Everglades wildlife en natuurlijk door de mangrovebossen heen. Al snel vonden we (er stonden al 3 andere boten bij) een aligator. Altijd bijzonder om te zien.... Vanaf hier zijn we de mangrovebossen ingegaan. Soms was het maar een meter breed, en pasten we er precies met onze boot door. In het begin gingen we langzaam, maar uiteindelijk vond Matt de gaspedaal en scheurden we door de mangrovebossen heen. Wat een geweldig gevoel.
Onderweg heeft Matt nog een keer de boot stil gelegd omdat we twee wasberen tegen kwamen. Wat zien deze er toch schattig uit, al zijnde dat zeker niet. Helaas, hadden de musquitos ook in de gaten dat we stil stonden en dus ben ik weer 6 muggenbultjes rijker geworden na deze tocht. We hadden in ieder geval een lange broek aangetrokken, alleen had ik ook beter een paar sokken aan kunnen doen. Maar goed, nadat Matt de boot weer gestart had en we in volle vaart weer verder gingen, waren de muggen ook weer weg.

Na een uurtje op de boot kwamen we weer aan bij de aanlegsteiger en zat ons avontuur op de airboat er weer op en kon onze lange rit naar Key West beginnen. De rit is vlot verlopen, onderweg in Florida City hebben we nog wat gegeten en we waren uiteindelijk om 17.00 uur bij het hotel.... Het verkeerde hotel, blijkt dat er op 1 km afstand (en op dezelfde straat) twee hotels zitten van Fairfield Inn, tja en als we dan niet op de voucher kijken op welk adres we precies moesten zijn. Gelukkig worden we goed geholpen en met een kaartje in de hand zijn we naar het juiste adres gereden.

Nadat we de koffers op de kamer hebben gezet, zijn we met de auto naar het centrum van Key West gereden. Dat ligt natuurlijk aan het strand, al is er niet zo heel veel strand te vinden. Uiteindelijk vonden we Mallory Square waar we de auto geparkeerd hebben op op de Sunset Pier de zonsondergang te bekijken....... Alleen die was er niet. Het is erg bewolkt en er was geen zon te zien. Maar goed nu we toch op de pier zaten konden we gelijk maar wat drinken met een klein hapje erbij. Omdat we laat geluncht hadden en de nachos een flinke portie al was, hebben we alleen nog een heerlijk ijsje op.

Hopelijk knapt het weer morgen wat op, wat we hebben eigenlijk in de planning staan om de gaan snorkelen, echter geven ze wat regen en kans op onweer aan, en dan vind je ons niet op de zee. We gaan het morgen zien en anders doen we gewoon weer een relax dagje aan het zwembad en wat sightseeing in de stad. Slaap lekker!

• 29 September 2015 - 17:22

Jacqueline:

Snorkelen helaas niet door gegaan maar jullie zullen je toch wel vermaken. Misschien krijg je van de week nog een kans. Xxxx