Dag 16 & 17, Key West - Miami Beach - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Kim en Judith - WaarBenJij.nu Dag 16 & 17, Key West - Miami Beach - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Kim en Judith - WaarBenJij.nu

Dag 16 & 17, Key West - Miami Beach

Blijf op de hoogte en volg Kim en Judith

02 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Miami Beach

Woensdag 30 september 2015

Vanmorgen hebben net als gisteren een heerlijk ontbijtje op bij het hotel. Een wafeltje en een yoghurtje is niet verkeerd om de dag mee te starten. We wilde een beetje op tijd vertrekken want er staat een lange rit op het programma. Eerst zijn we gaan tanken, want met een lege tank kom je niet ver, waarna we naar het beginpunt of het eindpunt, het is maar hoe je het wilt zien, zijn gegaan van de US1. Die hele lange weg die ons uiteindelijk in Miami gaat brengen. Over de hele Keys ligt maar een snelweg en dat is de US1, toch bijzonder om dat aan het begin of einde van de weg te staan.
Nadat we gesetteld zijn in onze auto met de airco vol aan, begon onze rit naar Miami.

We hebben onderweg niet veel bijzonders gezien, want dat hebben we twee dagen geleden allemaal al gezien, maar toch nu het zonnetje wat meer schijnt ziet alles er toch net wat beter uit!
Onderweg zijn we eerst een keertje gestopt om te eten, we waren al behoorlijk wat eettentjes voorbij gereden maar kozen uiteindelijk voor een broodje van de subway.
Na de lunch zijn we doorgereden om in Homestead te stoppen bij Coral Castle. Dit is een 'open' kasteel opgebouwd met koraal steen. Een man namelijk Ed L. uit Letland heeft dit in zijn eentje gedaan, en nee niet met hijskranen en dat soort dingen maar met ouderwetse methodes gebaseerd om zwaartekracht. In ons boekje wat we gekregen hebben bij de rondleiding staat veel mee hierover vermeld, want het is volgens de gids van de rondleiding een erg bijzonder verhaal omdat Ed ook nog eens erg klein was.
Het was bloed heet tijdens de rondleiding en we waren dan ook blij dat we af en toe even in de schaduw konden staan en dat we genoeg water bij hadden.

Nadat we zelf nog even een rondje door het kasteel hadden gemaakt om nog wat foto's te maken, zijn we weer in onze heerlijke gekoelde auto gestapt en doorgereden naar Coral Gables waar we in de Dadeland Mall bij de Cheesecake Factory een overheerlijke je raad het vast al, Cheesecake hebben gegeten. Ze hadden we twintig verschillende soorten dus het was nog moeilijk kiezen maar uiteindelijk viel de keus op een Red Velvet voor Judith en een witte chocolade met macadamia noten voor mij. Goddelijk, maar wat moesten we moeite doen om ze op te eten. Voorlopig hoeven wij geen eten meer.

Vanaf de Mall was het nog ruim 45 (door de drukte op de weg) naar het hotel op Miami Beach. Nadat we de koffers naar de kamer hadden gebracht en ondertussen op de WiFi een parkeergarage gevonden hadden zijn we toch nog even wat gaan eten. Een klein hapje een pizza en een pasta, een toetje......? Dat paste er niet meer bij.
Terug in het hotel heerlijk gedoucht en daarna was het tijd om te gaan slapen. Morgen gaan we de hop on hop off bus tour door Miami doen. Het is hier bloedheet dus als we het wandelen door de stad een beetje kunnen bepreken dan doen we dat graag.

Donderdag 1 oktober 2015

Goedemorgen, we hadden vanmorgen de wekker gezet want we moesten rond 8.00 uur de auto verzetten naar de gevonden parkeergarage van gisteren. Omdat we toch de hop on hop off wilde doen, hebben we die ochtend op het gemak gedaan en vanaf de parkeergarage naar het hotel toe een bakkerij gevonden om te ontbijten. Hierna even terug naar het hotel om de tas met extra water in te pakken. Zelfs vroeg in de morgen is het hier al super warm.

De kaartje voor de hop on hop off tour kochten we gewoon in de bus en deze zijn twee dagen geldig en voor 3 verschillende buslijnen. We zijn opgestapt bij ons hotel en dat was de rode Miami Beach lijn. Deze hebben we afgemaakt totdat we bij stopplaats 1 aankwamen. We konden gelukkig blijven zitten want de huidige bus zou overgaan in de blauwe lijn, de Miami Downtown lijn. We zijn bij de blauwe lijn ook nog door Coral Gables, Coconut Grove en Little Havana gereden. Leuk om gezien te hebben maar niet echt heel boeiend. Eenmaal terug bij stopplaats 1 zijn we over gestapt op de paarse lijn, de Seaquarium lijn. Deze bracht ons naar Key Biscayne waar we een mooi uitzicht hadden op de skyline van Miami. Omdat er op de paarse lijn verder niet veelte zien was zijn we eenmaal weer terug bij stopplaats 1 overgestapt naar de rode lijn, die ons weer bij het hotel zou afzetten. Het was zo warm dat we eigenlijk hele,aal nergens geen fut meer voor hadden, maar eenmaal weer bij het hotel hebben we onze zwemkleding aangetrokken en zijn we naar het zwembad gegaan. Even een middagje relaxen. Gelukkig wel goed gesmeerd, al waren we toch alweer een beetje (erg) verkleurd op de bus.

Vanavond zijn we voor onze laatste avondmaal in de USA en nog een beetje voor mijn verjaardag bij Bubba Gump Shrimp & Co gaan eten, zoals we de afgelopen jaren al vaker gedaan hebben. Heerlijk genoten van spare ribs en een goddelijk toetje na. Dit lusten we iedere dag wel.
Na het eten terug na het hotel en vanaf onze kamer nog wat Miami By Night foto's gemaakt waarna we ons zelf te rusten heb en gelegd. Morgen zit onze vakantie er al weer op en vertrekt het vliegtuig via Frankfurt weer naar Amsterdam. Maar tot die tijd, genieten we nog even van de laatste uurtjes in de USA!

Marine Goyaerts :

Lieve dames dat was nog een mooie afsluiting. Geniet er nog maar eventjes van, hier schijnt gelukkig ook het zonnetje . Maar zo heet als daar is het niet. Ik wens jullie een goede terug reis, en ben weer blij als ik jullie zie met een dikke knuffel xxxxxx

• 02 Oktober 2015 - 16:25

Jacqueline Van Beek:

Ik heb weer genoten van jullie reisverslagen
    Het was volgens mij wederom een prachtige en boeiende reis
    Mij rest nog jullie een goede terugreis te wensen
    Tot de volgende reis
    Groetjes uit Nijmegen