Dag 18 - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Kim en Judith - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Kim en Judith - WaarBenJij.nu

Dag 18

Blijf op de hoogte en volg Kim en Judith

06 Oktober 2016 | Sri Lanka, Hikkaduwa

Donderdag 06 oktober 2016

Gisterenavond gezellig nog wat zitten kletsen en omdat we vandaag geen wekker hoefde te zetten hebben we voor Sri Lankaanse doen uitgeslapen. We zijn rond 8.45 uur uit bed gegaan en op het gemak aangekleed. We hadden nog niets gepland staan en zijn dan ook na het ontbijt rustig gaan bedenken wat we eens zouden gaan doen. Aller eerst hebben we bij de receptie gemeld dat onze douche kapot was, en of ze dat even konden maken. Ze zouden iemand sturen, maar ook hier doen ze aan Hakuna Matata, oftewel heb geen zorgen het komt allemaal wel goed. Dat betekende dat we ruim een uur gewacht hebben tot er iemand kwam (we hebben ondertussen een spelletje gedaan, en Judith staat ondertussen alweer met 1-5 achter) maar helaas niemand te zien. Omdat we toch nog wel even een wandeling door de straat hier wilde maken en in de middag ook nog een plons in het zwembad wilden nemen, zijn we toch maar gegaan. De vrouw achter de receptie vroeg of dat alles inmiddels in orde was, maar toen ze hoorde dat er nog niemand was geweest en we toch wel even weg wilde, vroeg ze of het goed was dat het gemaakt werd zonder dat wij erbij waren. Ja hoor, dus we zijn er even op uit gegaan.

In de straat zouden verschillende souvenirswinkeltjes zitten echter de kant waar wij als eerste naar toe liepen, was weinig te beleven. Op een grote supermarkt na (waar we even wat kleine boodschapjes hebben gehaald) waren er maar weinig winkeltjes, dus besloten we om de andere kant op te lopen. Hier waren al wat meer winkeltjes met souveniertjes, echter niet wat we graag wilden hebben. Uiteindelijk kwamen we bij een winkeltje uit waar ze toch de houten Boeddha's verkochten die Judith op haar verlanglijstje had staan en er werd dan ook een mooie Boeddha uitgezocht en gekocht. Hierna zijn we terug naar het hotel gelopen en kwamen we Cor en Maaike tegen. Omdat het al tegen lunch tijd aan zat en het er in het hotel een beetje dood uitzag hebben we besloten om in het restaurantje naast het hotel wat te gaan eten en drinken.
Je kan wel merken dat het hier een stuk toeristischer is dan op andere plaatsen waar we zijn geweest, want de prijzen liggen hier wel wat hoger. Nou is het nog steeds niet extreem duur, maar we moesten wel het meeste betalen tot nu toe. We hebben overigens heerlijk gegeten en gedronken en vooral gezellig gekletst met zijn vieren en toen eigenlijk besloten (omdat er in het hotel nauwelijks iets te beleven is) om morgen terug naar Galle te gaan. We vonden dat we daar toch wel te weinig tijd hadden gehad om wat rond te lopen en aangezien het hier maar 18 km vandaan ligt is dit prima met de bus of tuk tuk te doen.

Na het eten zijn we naar het zwembad gegaan waar we op ons gemak een boekje hebben gelezen en daarna nog een duik in het water hebben genomen. Tegen zonsondergang hebben we nog een wandeling over het strand gemaakt waarbij we ook nog eens twee hele grote schildpadden in het water hebben gezien. Ze zijn wild (je mag ze ook niet aanraken) maar ze komen wel elke keer terug naar dezelfde plek omdat ze daar wat voer aangeboden krijgen. Ondanks dat blijft het machtig en prachtig om te zien.
Na de heerlijke wandeling een douche genomen in onze douche die netjes gemaakt is en daarna gaan eten. Er werd her en der wat door de andere uit de groep na gegaan wat iedereen van de reis vond en we zijn er toch wel achter dat er zeker al 4 mensen de reis ontzettend vonden tegenvallen. Iets waar wij ons helemaal niet in kunnen vinden en waar wij echt van staan te kijken. Ze vonden te weinig cultuur, te veel "nieuwe" tempels en te vaak buiten de stad zitten (waardoor er niet geshopt en naar een bar gegaan kon worden) toch wel echt heel jammer. En die natuur, ze vonden het jammer dat het zo droog overal was, want daar hadden ze toch wel meer van verwacht. Ja, ook wij hadden graag wat meer groene rijstvelden en dergelijke gezien, maar als het al maanden (ondanks de moeson) niet geregend heeft is er niemand die daar wat aan kan veranderen. Ach ja, er zijn altijd mensen die overal over moeten zeiken. Wij genieten voorlopig nog met volle teugen van deze voor ONS schitterende reis! Slaap lekker!

• 08 Oktober 2016 - 20:19

Jacqueline:

Inderdaad. Laat 14 mensen een oordeel geven en deze zullen variëren van lyrisch tot helemaal niks. Maar je eigen mening is in dit geval wat geld. Fijn dat jullie zo genoten hebben en dat het jullie verwachtingen heeft waar gemaakt. Nu nog genieten van een paar rustdagen waarna de reis naar Nederland weer begint. Alvast een hele goede reis en kan niet wachten jullie weer te zien. Xxxx

• 09 Oktober 2016 - 09:15

Marijke:

Je heb altijd mensen die nooit tevreden zijn , en niet logisch kunnen na denken. Ook wij hebben met jullie mee gereisd dankzij de mooi verhalen en foto's van jullie. En zijn erg benieuwd naar de rest van de verhalen en foto's en film. Ook ik kan niet wachten om jullie weer terug te zien,goed reis terug xxx

• 11 Oktober 2016 - 11:29

Nele:

Een kleine rechtzetting :-) Ik denk dat de laatste alinea qua "ontzettend tegenvallen" uit de context is getrokken. Ik en mijn man vonden het inderdaad wat tegenvallen dat we veelal afgezonderd zaten qua overnachting en dit niet om te shoppen of om aan de bar te hangen, maar meer omdat we ook graag op ontdekking gaan tussen de bevolking zelf. Dit is de eerste reis waar we met dit fenomeen te maken hadden overigens of misschien komt het omdat wij steeds met de rugzak gereisd hebben en weinig ervaring hebben met georganiseerde reizen. Qua tempels, tjah, we zijn misschien rotverwend door onze vorige reizen in Azië ;-) Dat het een droogseizoen was dat wisten we wel .. de groene rijstvelden hebben we in Bali genoeg gezien ... ons viel het gewoon tegen dat er zelfs in de natuur een puinhoop gemaakt wordt door de verspreide afval. Tijdens de reis hebben we het vooral aan anderen overgelaten om overal op te zeiken (grapje) ... leuk reisverslag trouwens