Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Kim en Judith - WaarBenJij.nu Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Kim en Judith - WaarBenJij.nu

Londen

08 December 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Maandag 8 december 2014

Ongeveer 2 weken gelden ogen we slecht nieuws. Onze pakketreis via D-reizen kon niet doorgaan vanwege stakingen in België in het openbaar vervoer, en aangezien we met de trein zouden gaan ging dit niet lukken. Na allerlei opties bekeken te hebben, uiteindelijk besloten om de gehele pakketjes te annuleren en zelf de touwtjes in handen te nemen om onze reis waar we al jaren op aan het wachten waren toch te kunnen gaan maken. En vanmorgen was het dan zover.

Om 5.00 uur ging in Tilburg de wekker. Pff, wat is dat toch vroeg, maar goed nadat we waren aangekleed de spullen in de koffer hadden gedaan hebben we ons lunchpakketje gemaakt en zijn we om 6.00 uur in de auto gesprongen om naar Eindhoven AirPort te gaan. We hadden een parkeerplaats gereserveerd en de routebeschrijving die erbij zat heeft ons er zonder problemen naar toe gebracht. Auto parkeren, koffer pakken en in de kou, want jeetje dat was het echt in Eindhoven, in een paar minuten naar het vliegveld gelopen en daar onze koffer ingecheckt. We waren zelf al wel ingecheckt dus hup door de beveiliging naar de gate. We moesten nog wel even wachten voordat we daar konden gaan boarden, maar dat gaf ons mooi de gelegenheid om nog wat te eten.
Het gaat hier allemaal een stuk relaxen dan op Amsterdam, maar die twee mag je dan ook helemaal niet met elkaar vergelijken. Na de paspoortcontrole konden we vrij snel gaan boarden en right on time vertrok ons vliegtuig voor een vlucht van 45 minuten naar Londen. Nou dat is echt stijgen en landen hoor. Om 8.05 uur Engelse tijd landen we dan ook right on time op Londen Standsted.

Door de zelfscanpaspoort controle, ideaal als je het mij vraagt, konden we opzoek naar onze koffer. Omdat de rij bij de paspoort controle niet kort was, en we daar best wel even gewacht hebben, lag onze koffer al rondjes te draaien op de kofferband. Hup gauw gepakt en naar de bus gelopen die ons naar het centrum van Londen zou brengen. Die hadden we zo vonden en na 20 minuten wachten konden we instappen. Luxe bus hoor, zelfs WiFi onderweg, niet dat ie het zo goed deed maar toch. We zouden met 45 minuten tot een uurtje op Liverpoolstreet uit moeten komen, maar helaas, dat hebben we niet gehaald. In Londen centrum was op een van de drukste wegen een ongeluk gebeurd waardoor het hele verkeer vast stond, en wij dus ook. Uiteindelijk zijn we een paar haltes voor Liverpoolstreet maar uit de bus gegaan om lopend naar de dichts bijzijnde metro te gaan. Die had bijna dezelfde lijn als Liverpoolstreet naar ons hotel dus het maakte uiteindelijk niet zo heel veel uit.
Rond 13.00 uur kwamen we uiteindelijk aan bij het hotel en zijn we gaan inchecken. Helaas onze kamer was nog niet klaar, dus hebben we de koffer achtergelaten in de bagageruimte en zijn we naar buiten gegaan. We hadden onderhand wel zin in iets te drinken en te eten en we hadden een leuk tentje om de hoek van het hotel gezien. Aangezien ze hier met Ponden betalen moesten we daar eerst nog maar eens aanzien te komen. Na een rondje gelopen te hebben, een pinautomaat gevonden en geld gepint. Op naar het eten en drinken. Bij Pret at the Manger hadden we een leuke plekje gevonden waar we op ons gemak een wrap met kip op hebben en water. Omdat we hier een tijdje op ons gemak gezeten hebben, was het ondertussen na 14.00 uur en vonden bij het hoog tijd om onze kamer eens te gaan bekijken, de koffer neer te zetten en onze rugzakken leeg te halen zodat we op ons gemak de stad in konden.
Na het inchecken hebben we ik het doolhof wat hotel heet onze kamer gevonden, deze was nog niet helemaal klaar maar we konden toch onze spullen al kwijt. Het is niet groot, maar prima voor de dagen dat we hier zijn.
Zo tijd om deze stad eens te gaan bekijken.....

We zijn eerst naar het Britisch Museum gelopen, dat is op 5 minuten loop afstand van ons hotel. De entree is gratis, dus hebben we binnen maar even een kijkje genomen. De entree in het museum was prachtig de rest hebben we niet gezien. Na wat foto's gemaakt te hebben zijn we naar de metro gelopen. We moeten toch wel erg wennen aan dat ze hier links rijden. Je kijkt toch automatisch naar links, terwijl de auto's dan van rechts afkomen. Even opletten voor ons dus. Ook ons richtingsgevoel is een beetje overstuur doordat ze hier links rijden, dus we lopen af en toe verkeerd.
Op ons kaartje die we bij de bus hebben meegenomen staat het metronetwerk van Londen prima afgebeeld en zo kunnen we precies zien bij welk metrostation we in de buurt zijn en waar deze lijn naar toe gaat. Wat is dit toch een geweldig systeem, wel blijft het jammer dat je onder de grond zit en dus niet ziet wat er boven je allemaal afspeelt en te zien is.
Met de metro zijn we richting de Big Ben gegaan, die konden we eerst nog niet zien, dus wederom de verkeerde kant opgelopen, maar we met een prachtig uitzicht over de Theems. Er was een voetgangers brug die over de Theems liep naar de achtere kant van de rivier, dus die hebben we maar genomen om eerst richting The Londen Eye te gaan met hopelijk zo een mooi uitzicht over de Big Ben, en dat was het ook. Het was ondertussen al schemerig aan het worden, we keken even op de klok en het was pas 15.30 uur. Maar ja hier leven ze natuurlijk een uur vroeg en dat betekend ook dat het een uur eerder donker wordt. De lucht achter de Big Ben was prachtig, dus we hebben ook een tijdje staan kijken.
Hierna zijn we weer richting de metro gelopen om naar Piccadilly Circus te gaan. Lars en Sanne hadden daar een heerlijke Mexicaan gevonden, dus daar wilde we gaan eten. Aangekomen met de metro, leek Piccadilly Circus wel een beetje op Time Square. Op zoek naar de Mexicaan en wat kwamen we tegen, Bubba Shrimp en Co. Een restaurantje waar we in Santa Monica, met de Amerika reis hebben gegeten, in New York tijdens de citytrip dus we konden het niet laten om dat nu ook weer te doen.
De kaart is hetzelfde als in New York en Santa Monica en de keuze was dus ook snel gemaakt, en wat smaakte de spare ribjes weer heerlijk. Als toetje een Chocolate chip cookie met ijs en saus..... Hmmm goddelijk!
Toen we onderweg naar het hotel nog even richting Buckingham Palace wilden lopen, wat ons uiteindelijk te lang duurde kwamen we uit bij Winter Wonderland in Hyde Park. We hadden we wat op de bordjes zien staan, maar hadden het niet eerder gevonden en nu liepen we er zo bij uit. Wat een gezellige boel. Een grote kermis met daarbij ook nog verschillende kraampjes met allerlei lekkernijen en kerstcadeautjes. Druk, maar wat leuk om dit gezien te hebben. We waren nog al moe van de hele trip die we vandaag gedaan hebben, dus na een rondje over het park hebben we de metro terug naar het hotel genomen, waar we na een heerlijke douche om 20,45 uur op bed lagen. Slaap lekker en we zijn benieuwd naar morgen!