Dag 1&2 - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Kim en Judith - WaarBenJij.nu Dag 1&2 - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Kim en Judith - WaarBenJij.nu

Dag 1&2

20 September 2016 | Sri Lanka, Negombo

Maandag 19 september 2016 en Dinsdag 20 september 2016

Vandaag was het dan zover. Onze reis naar Sri Lanka stond op het punt van beginnen. Heerlijk hoor dat je gewoon kan uitslapen (nou ja, tot ongeveer 8.00 uur) en dan in de ochtend nog gewoon je koffer kan pakken omdat je dit jaar pas om 18.00 uur vliegt.
Judith werd door paps en mams Goijaerts naar Hedikhuizen gebracht en papa en mama van Logten zouden ons naar Schiphol brengen. De afgelopen periode waren er verschillende controles op de weg naar Schiphol, maar hier hebben wij geen last van gehad en dus stonden we om 14.30 uur in een mega lange rij te wachten om in te kunnen checken. We hebben een 45 minuten moeten wachten, tot we aan de beurt waren. Koffer op de band, en van de 60 kg die we mochten hebben hadden we er 48,2 kg. Dat hebben we dan toch netjes gedaan! In de rij hebben we alvast bedacht wie er misschien bij ons in de groep zou zitten, je moet iets tijdens het wachten.

Het liep inmiddels tegen 16.00 uur en om een goede bodem te hebben voor in het vliegtuig maar ook zeker voor in Sri Lanka konden we het niet laten om bij de MAC even te dineren. Heerlijk hoor, voorlopig hoef ik dat vliegtuig eten niet te hebben.
Het boarden ging voorspoedig en ook de eerste vlucht naar Doha kende geen problemen. We werden prima verzorgd en hebben nauwelijks turbulentie gehad. Aangekomen op Doha bleek het vliegveld toch iets groter te zijn dan Judith had opgezocht, maar goed snel een toilet bezoekje, nog even door de controle en dan hup gauw boarden in het volgende vliegtuig. De laatste call was daarbij al geweest, dus het was nog een beetje opschieten, maar uiteindelijk zonder problemen gehaald.

We zouden gewoon op tijd vertrekken, zou het niet zo zijn dat op het moment het vliegtuig wil gaan taxien er gebeld wordt dat de deuren weer open moeten omdat er een persoon aan boord zit die een probleem heeft... Geen idee wat voor probleem maar goed, die man moest er uitgehaald worden en ook zijn bagage werd van boord gehaald dus daar hebben we ruim een half uur vertraging mee opgelopen.
De vlucht verliep verder prima, af en toe wat Belgisch wegdek maar we mogen zeker niet klagen. De service van Qatar Airways is prima te noemen.

Bij aankomst op Sri Lanka eerst nog een briefje voor het visum ingevuld en hierna een nieuwe stempel in ons paspoort ontvangen. Wat kunnen die mensen chagerijnig kijken zeg (of misschien in het opperste concentratie) Maar goed, de koffers lagen op band 3 en kwamen al snel langs. Pff, dat is toch altijd wel fijn hoor dat de koffers er gewoon weer zijn. Vanaf de bagageband doorgelopen naar de uitgang waar het mannetje van Kras al stond te wachten. We hebben eerst op zijn advies nog even geld gewisseld en toen de hele groep compleet was (precies die mensen uit de rij, waren erbij.. We hebben best wel mensenkennis ;-)) zijn we naar de bus gelopen. Wat een hitte zeg, dat word de komende dagen weer wennen aan de warmte en luchtvochtigheid.

Omdat we maar met een kleine groep zijn heeft bijna iedereen een twee zitter voor zich alleen. Dat is met dit weer toch wel makkelijk. Hup naar het hotel, we konden inmiddels wel een opfrisbeurtje gebruiken. Maar zoals we wel vaker gehad hebben, kregen we eerst nog een gratis excursie en tijd op de vismarkt. Wat een stank zeg. De verse vis viel gelukkig wel mee, maar ze hebben er hier een handje van om vis op het strand (er ligt wel een kleedje of zeil onder) te laten drogen. En die lucht is niet om te houden. Tel daarbij de warmte, het gevoel van een opfrisbeurtje nodig hebben en de vermoeidheid nog eens bij op, en je weet precies met welk humeur ik de markt opstapte. Het duurde gelukkig maar een half uur (wat mij betreft 25 minuten te lang, al vond Judith het wel interresant) en vanaf de markt zijn we dan eindelijk naar het hotel gereden. Het ziet er allemaal prima uit voor de maatstaf hier. We hebben een heerlijk zwembad, een prima kamer met airco dus we vermaken ons hier wel de komende dagen.

Morgen start officieel de rondreis. Vandaag is gewoon nog een rustdag, maar morgenochtend starten we met de eerste excursie, we gaan het Hollands Kanaal op!
Tot het volgende verslag! Xx

• 20 September 2016 - 17:43

Jacqueline :

En daar is ze weer met haar beeldend verslag. Het leek alsof ik hier de warmte kon voelen. Ga er van genieten en mooie verslagen schrijven, dan genieten wij een beetje mee. Xxx

• 20 September 2016 - 20:22

Jacqueline Van Beek:

Leuk leuk leuk
    Ga weer genieten van jullie reisverslagen