Londen.... Dag 2-3-4 - Reisverslag uit Hedikhuizen, Nederland van Kim en Judith - WaarBenJij.nu Londen.... Dag 2-3-4 - Reisverslag uit Hedikhuizen, Nederland van Kim en Judith - WaarBenJij.nu

Londen.... Dag 2-3-4

Blijf op de hoogte en volg Kim en Judith

11 Januari 2015 | Nederland, Hedikhuizen

Dinsdag 9 december 2014

Vanmorgen hebben we om 8.00 uur de wekker gezet. Redelijk geslapen, zijn we aangekleed en wel naar het ontbijt gelopen. Prima, wat broodjes met verschillende soorten jam, koffie, thee en sapjes en wat muesli. Voor £5 kun je er elke en Engels ontbijt bijkopen met bonen, gebakken eieren etc. Dat hebben we niet gedaan, en na het ontbijt zijn we naar de metro gelopen. Daar hebben we drie overvolle metro's aan onze neus voorbij laten gaan, want allemaal sardientjes in een blik, daar doen we niet aan mee. Dus de vierde metro waar er gelukkig voor onze neus wat mensen uitstapjes hebben we gepakt om naar Hyde Park Corner te gaan. Vanaf hier was het nog geen 10 minuten lopen naar Buckingham Palace. Geen idee of the Queen thuis was, maar het eigenlijke maar een lelijk gebouw. Maar toch, je moet er zijn geweest als je in Londen bent. Omdat er aangegeven stond dat er om 11.30 uur wisseling van de wacht was, hebben we rondom Buckingham Palace nog wat rondgelopen voordat we een plekje zochten, samen met een heleboel anderen om dit schouwspel te bekijken. Het was vooral koud, niet zo interessant maar wel leuk om gezien te hebben, maar toen we weer wegliepen waren onze spieren en botten toch wel koud geworden en moesten weer even op gang getrokken worden. Hup, naar Westminster Abby, de kerk waar William en Kate getrouwd zijn. Het was nog wel een eindje wandelen, en kwamen dan weer bijna bij de Big Ben uit... En wat zien we daar liggen, die kerk. Dat we die gisteren niet gezien hebben is toch wel een raadsel.
Voor £18 kunnen we naar binnen, maar dat is aan ons niet besteedt, leuk hoor een kerk bezoeken maar om daar nou €20 voor te betalen vinden we een beetje te gek. Omdat de zon scheen, hadden we vanaf voor ons de ander kant een mooie uitzicht op de Big Ben. Vanaf het metrostation van Westminster hebben we de metro gepakt naar de Tower Brigde. De zon was inmiddels wat achter de wolken gegaan ener stak een fris windje op, maar dat weerhield ons er niet van om toch over de brug te lopen met een mooi uitzicht over deze kant van Londen en de Theems.
Het was inmiddels middag geworden en na alles wat we vanmorgen al gezien hadden, en de kou bij Buckingham Palace, knorden onze buikjes van de honger. Aan het einde van de Tower Bridge zat een Starbucks, waar we een heerlijke warme chocomelk en een heerlijk warm broodje hebben gekocht. Het was druk bij de Starbucks binnen dus hebben we aan de oever van de Theems met uitzicht op de Tower Bridge ons broodje en drankje genuttigd. Heerlijk....

Hierna zijn we langs de oever van de Theems met voor ons de Londen Bridge en achter ons de Tower Bridge richting The Shard gelopen. Een van de nieuwste gebouwen van Londen, waar je als je er boven opstaat een prachtig uitzicht over de stad hebt. Vonden wij niet nodig omdat we in de planning hadden om met The Londen Eye mee te gaan, maar dat wilde we pas doen als het avond was. Dus hup weer in de metro gestapt en richting Piccadilly Circus gegaan om de M&M winkel te bezoeken. Wow, als je binnen loopt ruik je de M&M's al en op maar liefst vier verdiepingen vind je artikelen die met M&M's te maken hebben. Sokken, knuffels, pyjama's, en natuurlijk de snoepjes zelf in verschillende kleuren. Je kan je er een tijdje heel goed vermaken. Vanaf Piccadilly Circus zijn we over Leicester Square naar Covent Garden gelopen. Het is daar super mooi versierd, alles in de kerstsfeer met natuurlijk een mega boom. Onderweg terug naar Leicester Square hebben we natuurlijk de toeristische foto's gemaakt van de telefooncel, die niet mogen ontbreken in de citytrip naar Londen. We probeerden naar huis te bellen, maar er nam niemand op.

Terug op Leicester Square hebben we de metro naar Embankment genomen. Toen we daar uitstapten begon de zon alweer onder te gaan en zijn we naar The Londen Eye gelopen. Daar wilden we heel graag in als het donker was, maar daar moet je wel kaartjes voor hebben. Gelukkig was de rij niet zo heel lang en konden we vanuit het kopen van de kaartjes zowat gelijk instappen in het reuzenrad, maar niet zonder controle natuurlijk. Even in het tasje kijken en doorgeven dat je niets gevaarlijks bij je had, was voldoende. Wat een geweldig uitzicht. Het reuzenrad gaat niet snel, maar toch ben je er voor je gevoel weer heel snel uit. Alle lampjes in Londen waren aan en de lucht was aardig helder waardoor we een mooie uitzicht over de stad hadden, met als middelpunt natuurlijk de Big Ben. Na ruim 20 minuten stonden we weer buiten, en zijn we over de Westminsterbrug naar het metrostation gelopen. Daar hebben we de metro terug naar Leicester Square genomen, daar aangekomen hebben we eerst wat kaartjes geboekt voor een musical. Die hadden we nog niet geregeld, maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat je wel op Broadway naar een musical gaat en op West End niet.
Dus zijn we naar een kioskje gegaan waar een beslissing genomen moest worden welke we gingen kijken. Op de lijst stonden wel 20 verschillende musicals die allemaal draaiden, alleen niet bij iedere voorstelling kreeg je korting. Onze keuze ging uiteindelijk tussen Mamma Mia en Jersey Boys. Judith mocht de knoop doorhakken en we hebben dan uiteindelijk kaartjes gekocht voor de voorstelling van morgenavond van de Jersey Boys. Ik ben erg benieuwd en heb er zeker al heel veel zin in.

Maar eerst nog vanavond, de avond was gevallen en het was tijd om op zoek te gaan naar wat te eten. Aangezien we nog steeds op zoek waren naar de Mexicaan op Piccadilly Circus zijn we daar naar toe gelopen. We hadden op de hoek van de straat naast de Burger King een Mexicaan zien zitten dus we zijn daar naar toe gelopen. Het zag erg gezellig uit en op de kaart ook lekkere gerechten om te lezen. Tijd om te kijken of er nog een plekje voor ons was. Tablet for to please? Yes, sure walk with me! En zo liepen we het restaurant binnen en zagen we pas hoe druk het was maar ook vooral hoe groot de zaak was. Een knus tafeltje met twee bankjes stond voor ons gereed en we nadat we de eerste lagen kleding uitgetrokken hadden, de jassen en vesten dus, hebben we plaats genomen en bekeken we op het gemak de kaart. Zoveel lekkere gerechten en daar moet je er eentje of twee uitzoeken bijna onmogelijk, dus besloten we maar om het menuutje van £15 te bestellen. Ondanks dat het zo druk was, stond het eten in no time op tafel. En het was heerlijk.
Met een eigenlijk toch wel overvolle buik zijn we na het eten nog even richting Winter Wonderland gelopen in Hyde Park. Het was een beetje gaan miezeren. Maar dat maakte het misschien nog wel extra gezellig. We zaten eigenlijk nog te vol, maar aangezien we niet meer terug zouden komen in Winter Wonderland hebben we voor op de terugweg toch een witte chocolademelk gekocht. Werkelijk waar goddelijk! Met de beker in de hand zijn we met de metro naar het hotel gegaan waar we na een heerlijke warme douche als een blok in slaap zijn gevallen. Het was weer een geweldige dag!

Woensdag 10 december 2014

Vanmorgen weer om 8.00 uur de wekker gezet en nadat we aangekleed waren naar het ontbijt gelopen. Het was nog net zo al gisteren, dus nadat we een paar broodjes gegeten hadden, hebben we onze spulletje weer gepakt en zijn we naar de metro van Russel Square gelopen. Het blijft toch erg bijzonder dat je om bij de metro te komen eerst een lift of trap moet pakken. De trap had 175 treden wat gelijk staat aan 15 verdiepingen dus we kozen toch maar voor de lift. Vanuit Russell Square zijn we uitgestapt bij Westminster. Toen we weer boven de grond kwamen konden we in onze tassen gelijk een zonnebril vissen want we hadden een strakke blauwe lucht met een heerlijk winters zonnetje. Omdat we gisteren de Horse Garde Parade niet gezien hadden, zijn we daar naar toe gewandeld. Het is niet zover vanaf Westminster dus we waren er zo. Te vroeg zoals wel vaker, dus nadat we de Horde Guard bezocht hadden zijn we naar Downing Street nummer 10 gelopen. Een zwarte deur waarachter het huis van de Minister President zit. We dachten dat wel dat we daar iets zouden zien, maar dat bleek een teleurstelling te zijn. Volop politie en beveiliging zorgden ervoor dat we in de verte de zwarte deur zagen maar daar was ook alle mee gezegd.
Dus zijn we weer terug gelopen naar de Horse Guards, het was voor ons niet helemaal duidelijk waar de wisseling van de wacht nou zou plaats vinden dus zijn we even naar het museum gelopen om te kijken of er daar nog wat informatie te halen was. Dit museum was tegen betaling dus op hoop van zegen zijn we op het plein achter de hekjes gaan staan waar we uiteindelijk in de verte de nieuwe Guard aan zagen komen. Het was leuk om gezien te hebben, maar wederom duurde het erg lang, en ondanks dat het zonnetje heerlijk scheen, stond er een zeer koude wind, gelukkig waren onze tenen iets minder bevroren ten opzichte van gisteren. Na de Horse Guard Parade zijn we met de metro naar Abby Road gegaan. Het is toch echt wel grappig om te zien dat er veel mensen zijn die een foto willen hebben dat ze op het beroemde zebrapad van de Beatles lopen. Ook wij hebben aan deze traditie meegedaan...

Vanuit Abby Road zijn we met de metro richting The Royal Albert Hall gegaan. We moesten bij het uitstappen uit de metro nog best wel een eindje lopen, maar het weer was nog steeds heerlijk, het zonnetje scheen nog en er was op de weg naar The Royal Albert Hall nog genoeg te zien. We liepen langs allerlei musea's die we niet bezocht hebben en kwamen na een wandeling van ruim 20 minuten aan bij The Royal Albert Hall. Een indrukwekkend gebouw, en bijzonder om te weten dat onze Nederlandse Guus Meeuwis hier in deze zaal volgend jaar een concert gaan geven. Aan de achterkant van The Royal Albert Hall lag the Kensington Gardens een van de 7 Koninklijke Tuinen in Londen. In deze tuin staat het Albert Monument, een groot en imposant monument. Hier hebben we heerlijk even gezeten en genoten van het zonnetje en een paar selfies gemaakt, maar vooral heel hard gelachen ontmoet de scheet van Judith.

Omdat in Kensington Gardens ook het Kensinton Palace staat, het paleis waar Prinses Diana gewoonten heeft hebben we een heerlijke wandeling door het park gemaakt. Waarschijnlijk hebben we nog niet eens een kwart van het park gezien, maar een lekkere wandeling was het wel. Onderweg kwamen we veel wandelaars en hardlopers tegen die hun vrije tijd in dit park besteden. Vanuit het park zijn we naar het metrostation van Queensway gelopen. Vanaf daar zijn we met de metro naar St. Pauls gegaan. Wat een prachtige Kathedraal, en voor ons een leuke bijkomstigheid, hij stond niet in de steigers. We heb en hem alleen van vanaf de buitenkant gezien maar dat geeft niet want dat was al prachtig. Vanaf de kathedraal zijn we naar het metrostation van Bank gelopen. Vanaf daar hebben we de metro gepakt naar de andere kant van de Theems want we wilde eigenlijk nog wel wat foto's van de Tower Bridge in het donker. Het blijf toch mooi om te zien dat deze bijzondere gebouwen nog mooier zijn als het donker is en ze hele,aal verlicht zijn. Voordat we terug richting Piccadilly Circus zouden gaan hebben we vlak bij de Tower Bridge eerst wat gedronken maar veel belangrijker een plasje gedaan. We drinken te weinig, dat komt ook wel door de kou, dus veel plassen hoeven we niet, maar er was toch wel echt hoge nood.
Na het plasje en een lekker kop thee en chocomelk zijn we langs de oever van de Theems naar de Londen Bridge gelopen die we ook nog even verlicht op de foto hebben gezet. Op de Londen Bridge hadden we een prachtig uitzicht over de Thee,s met op de achtergrond de Tower Bridge.
Daar hebben we bij Bank weer de metro genomen naar Holburn waar de overgestapt zijn op de metro naar Piccadilly Circus en Leicester Square. Op Piccadilly Circus ligt theater waar de musical Jersey Boys draait. We wilde allebei graag weten waar precies voordat we een hapje gingen eten. Nou dat was nogal een zoektocht. We hebben verschillende straatjes gehad, maar we konden het Theater niet vinden. Uiteindelijk doormiddel van onze plattegronden en metroplattegrond hebben we hem toch gevonden. Oké, die hebben we gevonden en toen vonden we het toch wel tijd worden om ergens even een hapje te eten. Er zijn zovele verschillende tentje te vinden op Piccadilly Circus dat je bijna niet kam kiezen waar je nou naar toe gaat. Uiteindelijk zijn we terecht gekomen bij Rainforrest Café. De kaart zag er goed uit, niet heel goedkoop maar ja dat is niets hier in Londen. Toen we binnen kwamen liepen we eerst door een speelgoedwinkel heen, daarna de trap naar beneden gepakt waar we uiteindelijk in het restaurant aankwamen. Echt een regenwoud, met alles erop en eraan. Ondanks dat het best druk was en we niet gereserveerd hadden, was er voor ons toch nog wel een tafeltje vrij. Heerlijk gegeten, en genoten van deze bijzondere ervaring om te eten in een regenwoud.
Na het eten liep het al tegen 19.00 uur, dus zijn we maar richting het theater gelopen. Met de kaartjes in de hand kwamen we daar aan, en we konden gelijk doorlopen naar de zaal. Daar moesten we wel 3 enorme trappen voor op, maar dat gaf wel een mooie kijk op het toneel. We hebben genoten van de musical. Voor Judith was het de tweede keer dat ze hem zag en voor mij de eerste keer. In een woord geweldig, een geweldige akoestiek, geweldige zangers en acteurs en erg goed te volgen ondanks dat het natuurlijk allemaal in het Engels is. Na de musical zijn we met de metro terug naar het hotel gegaan.

We hebben weer een heerlijke dag gehad. Morgenmiddag willen we rond 15.00 uur de bus terug naar het vliegveld pakken, om 12.00 uur moeten we uitgecheckt zijn dus we doen het op ons gemak.

Donderdag 11 december 2014

Vanmorgen rustig opgestaan. Dat moest ook wel aangezien ik gisteren van het bed ben gevallen om te kijken of er nog ergens boven het bed een stopcontact te vinden was, helaas deze niet gevonden, maar wel een enorme buil op mijn hoofd gekregen. Na het ontbijt zijn we terug naar de kamer gegaan waar we onze koffer hebben ingepakt. Die hebben we meegenomen naar de receptie, en omdat we vanmiddag pas weggaan hebben we na het uitchecken de koffer voor £1 bewaakt achter gelaten in het hotel.

Met de metro zijn we naar de winkelstraat van Londen gegaan Oxfort Street. Daar hebben we de grootste speelgoed winkel van Londen bezocht Hamleys, echt ongelofelijk wat ze daar allemaal hebben en houdt je van speelgoed en dit uitproberen dan moet je daar gaan werken. De winkelmedewerkers waren net kleine kinderen die net nieuw speelgoed gehad hadden van Sinterklaas.
We wilde heel graag gaan Kerstshoppen in Londen, dat was het doel van deze reis, maar dat hebben we de afgelopen dagen helemaal nog niet gedaan. Een aangezien we nu toch in de winkelstraat van Londen waren hebben dat toch nog maar even gedaan bij de..... Primark. Want die hebben we in Nederland natuurlijk niet haha.
In de Primark hebben we wat kleine dingetjes gekocht zoals een pyjama en wat sokken, want ja heel veel meer mee konden we ook niet meenemen want we zaten aan een gewichtlimiet voor het vliegtuig. Nadat we uitshopt waren, we hebben ook nog wel wat souveniertjes gekocht zijn we terug naar het hotel gegaan maar niet voordat we eerst nog wat gegeten hadden bij de Pret a Manger. Een heerlijk broodje, wat chocomelk en een yoghurtje gingen er goed in.

Terug in het hotel aangekomen hebben we onze koffer opgehaald en die hebben we zodanig ingepakt dat we hopelijk onder de 15 kg zitten. Gelukkig mogen we ook ieder 10 kg meenemen als handbagage dus dat moet wel goed komen. Twee vrouwen die we in het vliegtuig op de heen weg ontmoet hadden zaten ook bij ons in het hotel en met zijn vieren zijn we uiteindelijk naar Liverpool Street gegaan met de metro om daar de bus te pakken naar Standsted Airport. De metro ging goed, maar we hadden niet in de gaten dat Liverpool Street zo groot was dus we konden de bushalte niet vinden. We hebben het aan verschillende mensen gevraagd en gelukkig kwamen we op tijd voor de bus aan bij de bushalte. We hadden om 15.30 uur de bus, en we wisten wel dat het een bustocht was van ongeveer een uur, maar door de drukte op de weg deden we er ruim een half uur langer over. We knepen hem toch wel een beetje, want om 19.05 uur zou het vliegtuig vertrekken en je moet twee uur van te voren inchecken. Gelukkig waren we nog ruim op tijd en hadden we na het inchecken en de paspoortcontrole zelfs nog tijd om wat te eten bij de Burger King.

De vlucht terug verliep zeer soepel en met wat vertraging zijn we uiteindelijk om 21.15 uur Nederlandse tijd weer op Eindhoven geland. Hup met de trap weer naar buiten over het vliegveld heen naar de aankomst hal waar de koffer al op de band lag. Toch wel fijn dat Eindhoven een klein vliegveld is. Om deze geweldige reis naar Londen goed af te sluiten, hebben we op het vliegveld bij de Starbucks voor de laatste keer een heerlijke warme chocomelk met slagroom gehaald voordat we met de auto weer naar Tilburg zouden gaan. Daar kwamen we rond 22.30 uur aan. Judith heeft snel haar koffer/tas omgewisseld even gekletst met familie Goijaerts over Londen en vervolgens weer opgehaald door papa en mama van Logten die ons naar Hedikhuizen zouden brengen. Daar aangekomen liep het al tegen middernacht, dus ook hier gauw de koffer omgepakt en snel gaan slapen. Onze reis naar Londen zit er dan wel op, maar vannacht vertrekken we om 5.30 uur weer met de auto en gaan we samen met Niels en Mascha nog een paar dagen naar Disneyland Parijs.

Het was een geweldige trip naar Londen, om nooit meer te vergeten!

• 12 Januari 2015 - 16:09

Jacqueline Van Beek:

Ik heb weer met heel veel plezier en met een glimlach om mijn mond jullie verslag gelezen.
    Heerlijk waar jullie altijd toch weer terecht komen.
    Toppie ben benieuwd naar jullie volgende verslag.
    Groetjes Jacqueline