Dag 21 en 22 - Reisverslag uit Hedikhuizen, Nederland van Kim en Judith - WaarBenJij.nu Dag 21 en 22 - Reisverslag uit Hedikhuizen, Nederland van Kim en Judith - WaarBenJij.nu

Dag 21 en 22

Blijf op de hoogte en volg Kim en Judith

10 Oktober 2016 | Nederland, Hedikhuizen

Zondag 09 oktober 2016

Vanmorgen op het gemak opgestaan, en toen we de gordijnen open deden werden we niet heel vrolijk. Het was erg bewolkt en er was op dat moment nog geen zonnestraal te zien. Dat zou een lange dag gaan worden, want om 0.00 uur worden we vanavond pas opgehaald om naar het vliegveld gebracht te worden. We hebben daarom vanmorgen na het ontbijt de kamer maar verlengd, want anders moesten we om 12.00 uur uitchecken. Nu hebben we tot vanavond gewoon de kamer dus kunnen we nog rustig de koffers inpakken en kunnen we ook nog aan het diner deelnemen.

Maar gelukkig tijdens het ontbijt trok het een beetje open konden we na het ontbijt de badkleding aandoen. Nog even een dagje lekker ontspannen aan het zwembad dan komen we hopelijk uitgerust thuis. Maar zover was het nog niet. Het water van het zwembad was zeer aangenaam, en daar hebben we dan ook lekker gebruik van gemaakt. Met een frisbee hebben we ons kostelijk vermaakt.

Na een duik in het zwembad zijn we op ons bedje in de tuin van het hotel gaan liggen met een goed boek erbij. Natuurlijk werd er gesmeerd en hebben we de bedjes regelmatig verplaatst om in de schaduw te kunnen liggen. Tegen half 1 hebben we een lunch besteld. Het gaat hier allemaal niet zo snel dus we moesten zeker een half uur wachten, maar daar hadden we alle tijd voor. Na de lunch nog even de wifi van het hotel gecheckt en verder vooral niets gedaan en lekker gezwommen.

Tegen zonsondergang zijn we naar het strand achter het hotel gelopen. Het was een behoorlijke wilde zee met flinke golven en er mocht dan ook niet in gezwommen worden. Maar ondanks dat hebben we een schitterende zonsondergang gezien. Heerlijk om zo de laatste middag hier in Sri Lanka zo af te kunnen sluiten.
Hierna zijn we met een aantal van de groep aan de bar nog een drankje gaan doen, tot we om 19.30 uur aan het diner konden verschijnen. Wederom heerlijk gegeten onder het genot van een 2 mans bandje. We hebben nog een aantal verzoeknummers aangevraagd en het was een gezellige afsluiting. Na het diner zijn we naar de kamer gegaan waar we de koffers hebben ingepakt en nog een heerlijke douche hebben genomen. Nog even een half uurtje de ogen dicht gedaan en om 23.30 uur naar beneden gegaan om te wachten op de bus.
Zoals de hele reis waren we allemaal op tijd beneden en konden we op tijd naar het vliegveld vertrekken.

Maandag 10 oktober 2016

Na een kort ritje met de bus ongeveer een half uur kwamen we aan bij het vliegveld. We hadden al te horen gekregen dat er verschillende controles waren en dat we ook na de eerste controle bij de banken onze overgebleven roepies al moesten omwisselen. Dat hebben we ook gedaan na nog een paar souvenirtjes gekocht te hebben. Ondertussen dat we daar mee bezig waren was de heel groep al weg, stonden we daar met zijn tweetjes. Gelukkig kunnen wij ons prima redden dus nadat we weer Euro's in onze portemonnees hadden en we de eerste 3 controles gehad hadden konden we aansluiten in de rij om in te checken. Het was een lange rij dus we hebben een tijdje staan wachten. Hier zagen we nog wel verschillende mensen uit de groep in staan, die uiteindelijk ook nog even op ons gewacht hebben.

Hierna nog een paspoort controle en een stempel erbij en we konden naar de gate. We hadden nog ruim2 uur voordat we zouden vliegen dus hebben we gezellig met zijn alles wat zitten kletsen. We konden ook nog op de wifi van het vliegveld dus we konden de familie nog op de hoogte houden van onze vertrektijden.Volgens schema zijn we vertrokken. In het vliegtuig bleek dat we allemaal door elkaar gezet waren en hebben we nog een korte stoelendans gedaan zodat Judith en ik toch bij elkaar konden zitten. Na een rustige vlucht kwamen we aan op Doha in Qatar. De vorige keer moesten we door een extra controle heen maar dit keer konden we die overslaan waardoor we ruim de tijd hadden om een plasje te doen en naar de gate te lopen voor onze vlucht naar Amsterdam.

De het vliegtuig bleek na het boarden niet helemaal vol te zitten en daar hebben we gretig gebruik van gemaakt. Want er bleken hele banken leeg te zijn, dus we hadden beide een plaats aan het raam met daarnaast ook nog eens 2 vrije stoelen. Dat betekende dat we konden liggen om te kunnen slapen. Heerlijk! Ook dit was een goede vlucht en met ongeveer 10 minuten vertraging zijn we op Amsterdam Schiphol geland.

Het was erg druk bij de paspoortcontole (we hadden gelukkig de juiste rij gekozen waardoor de wachttijd ongeveer 15 minuten was) en hierna konden we na de kofferband toe. Daar lagen onze koffers al op dus nadat we afscheid van de groep hebben genomen zijn we naar de uitgang gegaan. De ouders van Judith stonden buiten in het zonnetje op ons te wachten en na een vlotte terugreis kwamen we rond 15.15 uur in Hedikhuizen aan.

Brr.. het was toch best wel koud in huis, de thermometer gaf 15 graden aan, dus werd de verwarming aangezet. Judith is samen met haar ouders naar Tilburg gereden en we hadden voor de avond nog een dineetje bij La Cubanita gepland staan.
Helaas bleek na een tijdje de verwarming het bij mij thuis niet te doen, en na even flink over de zeik te zijn geweest omdat ik ook niet kon douchen omdat er ook geen warm water was, ben ik maar naar Tilburg gereden en heb ik daar kunnen douchen. Nadat we heerlijk bij La Cubanita gegeten hadden en de foto's op de computer hadden gezet was het tijd om naar bed te gaan. Judith in Tilburg en ik in Hedikhuizen, dat wordt wel weer even wennen na 3 weken ;).

We hebben genoten van deze reis. We beseffen ons iedere keer weer hoe gezegend we zijn dat we dit samen mee mogen maken. We vinden het geweldig dat jullie dit met ons via de verslagen mee hebben mogen maken en willen jullie bedanken voor de reacties! Wie weet tot de volgende reis, waar die dan ook naar toe mag gaan!