First day at Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kim en Judith - WaarBenJij.nu First day at Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kim en Judith - WaarBenJij.nu

First day at Costa Rica

19 Augustus 2013 | Costa Rica, San José

Vandaag ons vertrek naar Costa Rica. Al een paar jaar als de wekker s' morgens om 04.30 uur gaat vraag ik me af, waarom we toch altijd reizen uitkiezen waarin we vroeg moeten vertrekken. Maar goed, het was niet anders, dus opstaan en na het ontbijt in de auto richting Schiphol. Papa en mama zouden ons wegbrengen en zo gezegd zo gedaan. Ondertussen al contact gehad met onze vrienden uit België en die waren al bijna gearriveerd met de auto bij de parkeerplaats.
Om 05.30 uur zijn we in Elshout vertrokken om rond 06.40 uur op Schiphol aan te komen.
Na het afscheid met papa en mama naar de vertrekhal/incheckbalie gelopen waar we in de verte Olivier en Rein al zagen staan. Gelijk maar eens gekeken of we al in konden checken en na wat gepuzzel met de stoelen in het vliegtuig, wat kleine probleempjes met de reservering van de jongens was het uiteindelijk allemaal gelukt. Wel moesten we nog even wachten op de dame van Fox.nl, want de jongens hadden via de Foxbox, niets uit kunnen printen van de reis en de tickets. Aangezien het wel makkelijk is als ze die hebben voor de terugreis, heeft de dame van Fox.nl alles netjes voor hun geprint.

Toen naar de douane, nou dat was zo gebeurd en voor dat we het wisten liepen we naar de gate. Echter was deze nog niet open dus hebben we er voor gekozen om ergens vlakbij een hapje te gaan eten. Gewoon een broodje van thuis wat erg lekker smaakte. Om 8.50 uur zijn we richting de gate gelopen, om daar achter in de rij aan te sluiten bij de handbagage controle. Toen we aan de beurt waren werden we wederom weer ondervraagd, al was het dit keer niet zo erg al in Brussel toen we naar New York gingen, wie de tassen had ingepakt, wat onze reisbestemming was en hoe lang we daar zouden blijven. De beveiligingsbeamte was erg vriendelijk en gaf ons al snel de juiste stikker op het paspoort en we konden aansluiten bij de bodyscan. Geen gepiep, en dus konden we zo doorlopen. Wel moest de tas van Olivier nog even bekeken, maar die werd ook goedgekeurd. Dus liepen we met zijn vieren naar de stoelen om te wachten tot we konden gaan boarden.
Dit duurde gelukkig niet zo heel lang en nadat iedereen het vliegtuig betreden had, was het tijd om op te stijgen.

De vlucht is redelijk voorspoedig verlopen. We hebben met name in het begin rond Engeland behoorlijk wat geschud met het vliegtuig, maar uiteindelijk viel het reuze mee. Tijdens de 10 uur durende vlucht wel wat kunnen slapen, maar niet zo goed als anders. Jammer was dat we niet met zijn vieren naast elkaar konden zitten, maar we zaten wel vlak bij elkaar, want Judith zat een rij voor ons. Onderweg regelmatig voorzien van eten en drinken en een ijsje dus we hadden niets te klagen.
Om 13.45 uur plaatselijke tijd zijn we geland op Houston (we've got a problem) hahaha! Na de douane controle die redelijk soepel maar zeer vriendelijk verliep zijn we vlak bij de volgende gate een hapje gaan eten. Nou ja eten, we hebben een heerlijk frozen yoghurt ijsje op met aardbeien en cheesecake. Erg lekker en verfrissend na al 10 uur gevlogen te hebben. Rond 17.00 uur zijn we naar de gate gelopen waar we met onze hele fox groep al bij elkaar zaten. Een jonge tot nu toe gezellige groep met Brabanders in overvloed en twee Belgen! Daar kregen we te horen dat de vlucht ongeveer 20 minuten vertraagd zou zijn vanwege slecht weer in Orlando. Helaas, maar dat zouden we wel overleven. Rond 17.45 uur konden de eerste gaan boarden en rond 18.30 uur is het vliegtuig opgestegen voor de laatste vlucht van 3 uur en 30 minuten naar San José, Costa Rica. Wat heb ik geslapen. Even wakker geweest omdat de mensen naast me naar het toilet moesten en om wat te drinken te ontvangen van de stewards, maar voor de rest niets meegekregen.
Met ongeveer 15 minuten vertraging zijn we om 21.05 uur plaatselijke tijd geland in San José. Omdat we onze papiertje nog niet ingevuld hadden, dat eerst maar eens gedaan en toen de stempels in de paspoorten gezet waren konden we ons aansluiten bij de rest van de groep die al stonden te wachten. De koffers waren al van de band gehaald en we zijn met zijn allen naar onze reisleider gelopen. Die stond buiten al te wachten, en nog geen 5 tellen later kwam de bus aanrijden. De koffers werden via het raam in de bus gelegd en nadat iedereen een plaatsje gevonden had, kon de 20 minuten durende trip naar het hotel beginnen. Tijdens deze rit van Bertus onze reisleider wat informatie gekregen met betrekking tot het geld, het eten en drinken maar ook voor de dag van morgen. Gelukkig bleef het daarbij, want iedereen was super gaar van de lange reis die we hebben moeten maken om op de plaats van bestemming te komen.

Bij het hotel aangekomen, de koffers via het raam weer naar buiten gebracht en naar de receptie gelopen, die inmiddels al gesloten was, maar waar onze sleutels en een welkomsdrankje al klaar lagen. Nadat iedereen zijn sleutel in ontvangst had genomen, zijn onze wegen gescheiden om lekker te gaan slapen.
Morgen om 08.00 uur vertrekt de bus weer, dus het zal een korte nacht gaan worden.

Slaap lekker en tot morgen!