Laatste dag - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kim en Judith - WaarBenJij.nu Laatste dag - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kim en Judith - WaarBenJij.nu

Laatste dag

03 September 2013 | Costa Rica, San José

Gisterenavond was er even een kleine discussie over hoe laat er vanmorgen vertrokken zou worden. Aangezien het onderweg naar San Jose wel eens druk kan zijn en we ook nog langs Ecole, de plaatselijke fox agent wilde, werd het gewoon de tijd die Bertus is gedacht had namelijk 08.30 uur. Na een wat lastige nacht vanwege onze verbrandden ruggen, zijn we vanmorgen rustig opgestaan en hebben we net als gisteren bij het restaurant van het hotel een fruit en yoghurt ontbijt op. Nadat alle koffers weer in de bus lagen, en iedereen zijn plek weer had gevonden, zette de bus koers naar San Jose.
Het zou een rit van 4 uur worden, maar natuurlijk niet onder koffie stop, voor een kupje kuffie, zoals Bertus de hele vakantie ons al liet weten. We wilde onderweg ook nog stoppen bij een bananeninpakkerij, maar helaas ook vandaag waren ze niet aan het werk, dus dat hebben we niet gezien.

Na de koffiestop was het nog ruim 2 uur rijden tot aan San Jose, met een hele hoop bochtjes en hobbeltjes. Gelukkig kunnen we er goed tegen en als je een goede gesprekspartner hebt vliegt de tijd voorbij. Rond 13.00 uur kwamen we aan bij het winkeltje van Ecole. Er waren verschillende mensen uit de groep die hier op de eerste dag een mooi souvenir gezien hadden en dus werd er flink geshopt. Het mooie van het kopen bij Ecole is dat het geld naar een goed doel gaat. Wij hebben er niets gekocht, want het was allemaal best aan de prijs, maar ook niet wat we in gedachte hadden.
Nadat iedereen zijn inkopen goed en stevig had ingepakt en betaald, zijn we naar het hotel gereden. Wederom hetzelfde hotel als de eerste nacht en een week geleden. Gelijk maar de koffers gehaald en naar de kamer gebracht, daarna eerst maar eens wat gaan eten, want onze magen waren al flink aan het knorren. Nadat we gegeten hadden zijn we met zijn vieren naar het souvenirstraatje van San Jose gelopen. Daar denk ik wel 5 keer op en neer gelopen voordat we alles souveniertjes hadden, maar ook omdat de regen en het onweer uit de hemel barstte. We zijn kaar even blijven wachten tot het iets minder werd, maar daarna toch door de regen en onder een klein parapluutje naar het hotel gelopen.

Omdat we nog niet alle spelletjes hadden gedaan die Rein bij had, hebben we onder het genot van een zak chips maar een spelletje gedaan. Het regende buiten toch en we zouden vanavond na het eten op tijd gaan slapen. Olivier had het spelletje uiteindelijk gewonnen, en we hebben dit met een etentje gevierd ;). Het was niet heel veel wat we serveerde kregen en het duurde ook nog eens vrij lang, maar het was wel erg lekker. Nadat we klaar waren met eten zijn we naar de kamer gegaan om de koffer verder in te pakken en klaar te maken, want vannacht worden we om 03.45 uur bij het hotel opgehaald om naar het vliegveld te gaan. De vakantie zit er weer bijna op, het had best nog wel een week langer mogen duren!