Jetlag en relaxen - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Kim en Judith - WaarBenJij.nu Jetlag en relaxen - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Kim en Judith - WaarBenJij.nu

Jetlag en relaxen

Blijf op de hoogte en volg Kim en Judith

21 Augustus 2013 | Costa Rica, Fortuna

Vanmorgen last van de jetlag. We werden rond 02.30 uur een keer wakker, gelukkig wel weer in slaap kunnen vallen maar daarna zowat elk uur voorbij zie komen. Uiteindelijk zijn we rond 06.15 uur maar uit bed gegaan. De spullen uit de handbagage even in de koffer, schone kleren uitzoeken en wat dingen voor vandaag bij elkaar zoeken. We hadden nog broodjes bij vanuit Nederland dus deze hebben we op de kamer opgegeten.

Rond 07.30 uur zijn we naar de rest van de groep gelopen, er waren er al een paar klaar, er zaten er nog te eten en er waren er een paar op hun kamer de koffer aan het pakken.
Om 07.45 uur konden alle koffers naar de bus, maar het duurde toen zeker nog 20 minuten voordat we konden vertrekken, want de koffers gingen allemaal op het dak van de bus... Die arme buschauffeur, die stond daar peentjes te zweten om al onze spullen veilig neer te leggen.... Maar ja had ie maar een ander beroep moeten kiezen.

Daar gingen we dan... Eerst naar Ecole, dit is de plaatselijke agent van Fox.nl. Daar hebben we uitleg gekregen over hoe ze het duurzame toerisme hier in Costa Rica uitvoeren. Erg bijzonder, maar we waren ook blij dat het maar een half uur duurde. Ee kregen hier ook een hervulbaar en recyclebaar waterflesje, als je deze in de grond zou stoppen is het over 2 jaar geheel weg. Bij thuiskomst maar eens testen dus haha. Toen naar de bank om geld te pinnen. We kregen het advies om voornamelijk dollars te pinnen, want die kun je hier altijd kwijt, zeker als het gaat om het betalen van de excursies. Olivier en Rein hadden wat problemen dus we hebben ze voor nu even uit de brand geholpen, en toen iedereen voldoende geld op zak had hebben we koers gezet naar La Fortuna.

Onderweg hebben we informatie gekregen over de rondreis, we waren al goed voorbereid, maar het was goed om de juiste informatie bij de dagen te horen. Tot nu toe hebben we een eensgezinde groep, we weten allemaal wat we willen maar ook wat we niet willen en dat sluit tot nu toe heel goed bij elkaar aan. In de bus ook nog maar even een uitgebreider voorstelrondje gedaan.

Rond 10.30 uur even een korte stop om van het uitzicht te genieten, maar ook om even koffie te drinken en de benen te strekken, al zaten we net 2 uur in de bus. Rond 13.00 uur zijn we op de plek van de lunch aangekomen. We konden natuurlijk de plaatselijke/landelijke specialiteit pakken, maar dat lag niet in ons straatje. Het is namelijk een gerecht met rijst en zwarte bonen. Natuurlijk zit er meer bij, maar we zijn toch gegaan voor een clubsandwich en een hamburger. Ook ontzettend lekker en ja waarschijnlijk zal ik de komende 16 dagen van de groep te horen krijgen dat bonen erg lekker zijn, want het is al erg duidelijk dat ik ze niet eet.

Om 14.00 uur kwamen we aan bij de lodge. Prachtig gelegen aan de voet van de Arenal Vulkaan in het plaatsje La Fortuna. We hebben een geweldige kamer in een soort van 4-onder-een-dak-huisje. Olivier en Rein hebben de kamer naast ons dus dat gaat gezellig worden. Het is hier ontzettend groen en er zitten veel verschillende diersoorten, waarvan de we aardbeigifkikker al gezien hebben. Nou je had echt een vergrootglas nodig, want dit beestje is maar liefst 5 cm groot, heeft een rood/oranje lijfje met blauwe pootjes. Wel bijzonder hoor!

Om 15.00 was het weer verzamelen want we zouden onze eerste excursie gaan maken, namelijk naar de Baldi Hot Springs. Dit zijn natuurlijke warm water bronnen waar we heerlijk konden relaxen. Dat hadden we wel even nodig na zo'n lange dag van gisteren. Er waren verschillende baden met allemaal een andere temperatuur, je kon dus kiezen hoe heet het bad was. Er waren ook glijbanen, maar nadat Kim haar hoofd gestoten had, besloot Judith met de benenwagen weer terug naar beneden te gaan. Na heerlijke 2,5 uur gedobberd te hebben werden we met de bus weer opgehaald. Gauw nog even wat boodschapjes doen bij de supermarkt om koers te zetten terug naar de lodge.

Daar hadden sommige wat meer tijd nodig dan een half uurtje om zich om te kleden en op te tutten, dus kregen we een uur. Aangezien wij er niet zo lang voor nodig hebben, zitten we nu even op het internet een verhaaltje voor jullie te maken. We gaan zo dadelijk met de gehele groep bij het hotel eten en moeten morgenvroeg om 07.30 uur vertrekken voor de Cano Negro tour. We zijn erg benieuwd maar hebben er veel zin in!

Slaap lekker voor straks en tot het volgende berichtje! Al is het voor jullie waarschijnlijk goedemorgen ten tijde van het lezen ;-)

• 21 Augustus 2013 - 07:35

Ingrid:

Geniet er lekker van en pas op voor wilde dieren ;-)

• 21 Augustus 2013 - 07:56

Jacqueline:

Zo, de kop is er weer af. Gezellig weer een stukje op internet. Ik keek er echt naar uit. We hebben op internet al jullie accommodatie bekeken en dat had slechter gekund. En dan de foto pmfacebook, inderdaad prachtig groen. Dat gaat helemaal goed komen met jullie. Dikke knuffels

• 21 Augustus 2013 - 10:04

Marijke:

Hallo meiden wij waren blij om iets van jullie te horen,en erg benieuwd hoe de reis is verlopen. Fijn dat tot op heden een leuke reisgroep is. De foto is mooi veel groen zeg. Hopelijk gaat het slapen beter worden want het is toch weer vroeg de veren uit zo te lezen. Veel plezier met jullie volgende avontuur en veel liefs Joost en marijke

• 21 Augustus 2013 - 12:17

Herman Mieke:

Het is weer genieten van jullie verslag. En fijn dat jullie een leuke groep hebben. doeiiiiiiii Mieke Herman