Drukke dag in NYC - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Kim en Judith - WaarBenJij.nu Drukke dag in NYC - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Kim en Judith - WaarBenJij.nu

Drukke dag in NYC

05 Juni 2013 | Verenigde Staten, New York

Het was een lange, drukke maar geweldige dag in NYC, zo druk dat we gisteren avond er niet meer aan toegekomen zijn om nog een verslag te maken...

Wat hebben we gezien en gedaan:

- Brooklyn Bridge
- Empire State Building by Night

Wordt vervolgd!

Xxx

Zo, en dan nu het vervolg....

Vanmorgen om 08.30 uur de wekker gezet, maar die was niet nodig. Ondanks dat we gewoon doorgegaan waren gisteren, hebben we vannacht redelijk goed geslapen! Regelmatig even wakker, maar toch elke keer weer redelijk snel in slaap gevallen.
Omdat we vanmorgen toch al vroeg wakker waren en we gisteren al ontbijt hadden gehaald, hebben we in onze pyjama's de boterhammetjes in bed opgegeten. Hierna was het voor ons tijd om aan te kleden en erop uit te trekken in NYC.

We hadden vandaag in de planning dat we naar Lower Manhattan zouden gaan en misschien ook nog wel naar Brooklyn, maar dat zouden we nog wel zien. Eerst maar eens met de metro naar de Brooklyn Bridge. Wat is dat toch een geniaal systeem die metro. Het enige nadeel als je het mij vraagt is dat je geen hol van de stad ziet omdat de metro alleen maar ondergronds rijd, maar goed dat nemen we voor lief.
De tijd dat we in de metro zitten totdat we op de plaats van bestemming waren, was ongeveer 7 minuten. Niets dus....

We zijn uitgestapt bij Brooklyn Bridge en City Hall, en het was dus nog maar een paar minuutjes lopen naar de Broolyn Brigde. Hij is toch wel wel lelijk, maar ontzettend bijzonder om daar overheen te gaan omdat je dit altijd in film ziet... De brug is 1825 meter lang en om het mooiste uitzicht te hebben moet je naar het midden van de brug. Daar een prachtig uitzicht op de skyline van Manhattan maar ook op Brooklyn. Omdat we lekker aan het wandelen waren in het heerlijke zonnetje van deze ochtend schijnt zij we hele brug maar afgelopen om uiteindelijk bij Brooklyn Heights aan te komen. Een heerlijke promenade met een schitterend zicht op Manhattan maar ook op Het Vrijheidsbeeld. Ze stond dan nog wel in de verte, maar toch we hebben haar al wel gezien.
Na heerlijk even bijgekomen te zijn op de promenade met het zonnetje in de rug, zijn we terug naar de metro gelopen om naar het Financial District te gaan.

Wat staan daar toch verschrikkelijke hoge gebouwen... Je wordt gewoon bijna duizelig als je naar boven kijkt, we doen dit dus ook niet te vaak, willen we de komende dagen nog genieten....
Maar goed, in de verte lag de One World Trade Centre, dit gebouw wordt naar Ground Zero gebouwd als "vervanging" van het oude World Trade Centre waar de ingevlogen zijn. Als je daar loopt, tussen alle gebouwen vraag je je toch nog wel eens af, wat die mensen bezielt heeft om met die vliegtuigen het World Trade Centre in te vliegen en daar zoveel onschuldige slachtoffers te maken.... We werden er even stil van, zeker toen we bij de Memorial van Ground Zero aan kwamen. We hadden in een shop alvast kaartjes gehaald, het is wel gratis, maar ze vragen een vrijwillige bijdrage, dus we hoefde niet zo lang in de rij te staan. Wat een bijzonder Memorial hebben ze daar van gemaakt, twee grote vierkanten gaten waarin de een waterval gemaakt hebben. In de rand rondom de vierkanten staan alle namen van de mensen die tijdens deze aanslagen zijn overleden.

Nadat we dit Memorial helemaal hadden bekeken zijn we richting Wall Street gelopen. Daar maar op zoek gegaan naar de Stier van Wall Street. Ongelofelijk maar waar, we moesten gewoon in de rij staan om een foto van dit beeld te kunnen maken. Maar goed we waren er toch, dus we zijn achter alle Japaners in de rij aangesloten. Toen we uiteindelijk aan de beurt waren hebben we er ook maar gelijk gebruik van gemaakt, om een fotosessie te houden. Hierna gauw even een hotdog bij een kraampje langs de weg gepakt om ons richting de Staten Island Ferry te begeven. Daar waren we net op tijd om de Ferry te pakken. Een mooi plekje bij reling gevonden met uitzicht op de skyline van Manhattan en op het Vrijheidsbeeld. Natuurlijk de camera's volgeschoten met foto's van dit bijzondere standbeeld. Natuurlijk de benodigde informatie uit mijn boekje gelezen, om meer te weten te komen.

Eenmaal aangekomen op Staten Island moesten we allemaal ondanks dat de meeste weer gelijk mee terug wilden, van de Ferry af en ons daar weer naar de rij om in te stappen te begeven. Daar moesten we 5 minuten wachten om weer aanboord te gaan. Dit keer stonden we aan de andere kant man van de Ferry zodat we daar zicht hadden op de skyline.

Terug in Manhatten, was het een hele klus het juiste metrostation te vinden. We hebben heel wat rond gelopen, en uiteindelijk hebben we het maar gevraagd, want onze voeten zijn eindelijk niet zo gewent zoveel te lopen... Voordat we uiteindelijk bij het hotel aankwamen zijn we nog langs het Flatiron Building gelopen (of te wel "strijkijzer gebouw") waar Judith haar hobby als fotografe kon uitoefenen bij verschillende mensen...
In het hotel ons even wat opgefrist om vervolgens richting Rockerfeller Center te gaan. We hadden een voucher gekregen om Top of The Rock te doen, echter toen we daar aankwamen bleek dat we pas tegen 21.30 uur ophoog konden, maar dan was de zon al onder dus besloten we om tickets te boeken voor a.s. donderdag. Omdat we ook het Empire State Building op wilde, zijn we daar naar toe gegaan, waar we door iemand van het Empire State Building werden aangesproken of we naar boven wilde. Ja, graag! Maar voor een normale prijs kaartje moesten we wel meer dan 2 uur in de rij staan... Aangezien we de zonsondergang wilde zien kwam dat niet goed uit, dus hebben we voor een duurde optie gekozen. Waarschijnlijk zijnde behoorlijk afgezet, maar toen we uiteindelijk boven kwamen en de zon langzaam zagen zakken achter de skyline, was het het geld meer dan waard. Natuurlijk hebben we ook gewacht tot het geheel donker was zodat we ook NYC by Night konden fotograferen. Was ontzettend gaaf en wat hebben we ervan genoten, ondanks de prijs en de wind... Het was best fris bovenop, en aangezien we dit wat spontaa gedaan hadden waren we vergeten om een vestje mee te nemen, dus we stonden daar in een korte broek en hempjes.... Maar nogmaals het was de moeite waard!

Aangezien het al tegen 22.00 uur liep eer dat we weer beneden waren zijn we gauw even bij de Mac een boordje gaan eten, om vervolgens te voet terug naar het hotel te gaan.
In het hotel aangekomen, nog gauw even een douche genomen en daarna in bed gestapt om te gaan slapen.... Wat was het een lange, drukke maar geweldige dag!

Xxx

• 05 Juni 2013 - 15:58

Mieke Herman:

Och och wat hebben jullie toch weer een geweldige vakantie.En heel veel al gezien.Maar dat moet ook als je maar 1 week wegbent. Nu geniet er nog maar van wij zijn weer erg blij met jullie verslag. Doeiiiiiiiiii

• 05 Juni 2013 - 16:05

Mama:

Dat is kort maar krachtig. We wachten de rest wel af. xxxx

• 05 Juni 2013 - 16:24

Mams:

hoi judith en kim toch eindelijk een reactie wat een avontuur en dat aan het begin van de reis.
    judith wat is dat toch met jou en dat ditectiepoortje ze moeten je altijd hebben.
    maar het is een prachtig verhaal wat jullie al hebben meegemaakt en wat hebben je al veel gezien is dit maar een klein stukje van nyc.
    nog veel plezier en op naar het volgende avontuur gr. uit tilburg en een dikke knuffel