Last day in NYC - Reisverslag uit Elshout, Nederland van Kim en Judith - WaarBenJij.nu Last day in NYC - Reisverslag uit Elshout, Nederland van Kim en Judith - WaarBenJij.nu

Last day in NYC

07 Juni 2013 | Nederland, Elshout

Vanmorgen hadden we om 8.30 uur de wekker gezet. Omdat we gisteren bij de receptie hadden gevraagd om de kamer langer aan te houden, hoefden we vanmorgen nog niet te douchen. Dus in de kleren op weg naar het ontbijt. Het beleg was gisteren al opgegaan, dus we hadden besloten deze ochtend te ontbijten bij Starbucks.
Toen we buiten kwamen bleek het al behoorlijk te regenen, dus jassen aan en stevig doorlopen.

Bij de Starbuck maar een warme chocomel besteld en wat te eten.... Nou ja, eten..... Het was een chocolat chi cookie, 2 brownies en een lemon curt cake. Niet echt heel gezond, maar wel ontzettend lekker!

Nadat we dit naar binnen hadden gewerkt, zijn we met de metro naar Times Square gegaan. Het begon steeds harder te regenen dus wij gingen steeds harder lopen, wat niet echt ging met onze arme voeten...
Op Times Square zijn we wat winkels in gelopen op zoek naar de juiste souverniertjes voor thuis. Nadat we alle spulletjes verzameld hadden, zijn we weer met de metro terug naar het hotel gegaan.

Toen we bij de metro uitstapten, barste de hemel in NYV helemaal open, dus toen we in het hotel aankwamen waren we tot aan ons ondergoed helemaal nat. Niet erg praktisch als je eigenlijk je jas aan wilt doen in het vliegtuig.
Maar goed... Niets aan te doen... Dus eerst maar eens gaan douchen en de koffers verder ingepakt. Om 13.00 uur hebben we uitgecheckt en daarna moesten we nog even wachten tot we opgehaald zouden worden door de shuttle bus. Vanwege het verkeer bleek deze ruim te laat bij ons hotel aan te komen.... Maar goed we hadden tijd zat want we zouden pas om 17.55 uur vliegen.

Natuurlijk moesten er nog meer mensen opgehaald worden, wat niet echt mee viel vanwege het verkeer, en nadat iedereen in het busje zat zijn we naar Newark gereden. Daar kwamen we om 15.00 uur aan. Gelijk in de rij om in te checken aangesloten, waar we nog geen 5 minuten moesten wachten om aan de beurd te zijn.
Inchecken op een computer, boardingcard printen en ondertussen werden de koffers gezien van een label... al met al duurde dit 5 minuten, en konden we richting de paspoortcontrole/douane!

Ook dit ging in vergelijking met de heenreis zeer vlotjes.... Wel de schoenen uit, riemen uit, elektronica uit de tassen en dan door de bodyscan. Dit keer hoefde geen van ons gefouilleerd te worden dus nadat we alles weer aangetrokken hadden en de spulletjes in de tas hadden gedaan konden we naar de gate lopen.

Eerst maar eens wat eten, want het was inmiddels 15.25 uur en we hadden nog niet geluncht. Judith had zin in een pizza en toevalligerwijs zat er een pizzaria vlak bij onze gate. Heerlijk gegeten, en daarna maar bij de gate gaan zitten wachten. Op de iPad en Iphone wat gelezen voordat we konden gaan boarden.

Dit ging erg snel een zeer soepel, en net zoals op de heenreis zaten we weer in een tweezits. Het vliegtuig zat niet helemaal vol, al zaten wij wel in de kinderhoek... Babytjes en jonge kinderen genoeg om ons heen, nou maar hopen dat we daar geen last van zouden hebben!

We waren op tijd klaar met boarden alleen stonden we in de file om op te mogen stijgen, hierdoor zijn we ongeveer 30 minuten later de lucht ingegaan. Maar omdat de terugreis een uur korter zou duren zouden we toch een half uur eerder aankomen op Brussel.

Aan het begin van de vlucht door de regen en de bewolking redelijk wat turbulentie gehad, waardoor het leek dat we in een kermisattractie zaten, maar niet snel nadat we boven de wolken zaten werd dit minder. De rest van de vlucht is erg rustig en soepel gelopen.... We hebben goed kunnen slapen en waren dan ook redelijk fit toen we om 07.15 uur voet op Brusselse grond zetten!

Snel door de paspoortcontrole naar de koffers, die al voorbij kwamen en toe naar de auto. Rond 8.30 uur zaten we op de weg terug naar huis. Natuurlijk bij de Mac Donalds met een Mac Kroket ontbeten en daarna doorgereden naar Elshout, waar het volgende ontbijt al weer klaar stond. Thanks, daarvoor!

Het was een kort maar geweldige citytrip. We hebben toch wel goed weer gehad, behalve de laatste dag, maar dat was niet echt een probleem aangezien we toch vroeg opgehaald zouden worden.
We hebben alles gezien wat we wilden en er ontzettend van genoten...
Nu is het aftellen naar onze volgende vakantie naar Costa Rica over 10 weken!!

Tot dan!!!

xxxx Ons

• 09 Juni 2013 - 16:09

Mieke En Herman:

Wat een fijne en leuke korte vakantie trip hebben jullie gehad. We hebben weer genoten van jullie reis verslagen. En nu weer aftellen voor de volgende reis. Wat hebben we het toch slecht hé
    haha.Groetjes van ons tweetjes de Rijpertjes. Doeiiiiii

• 09 Juni 2013 - 22:10

Mama:

Weer een heerlijk verslag. Ik heb de film en foto's inmiddels ook gezien en goede impressie gekregen van New York. Alvast veel voorpret voor de vakantie naar Costa Rica. xxx